Επαναληπτικές ασκήσεις στην Ιστορία για την 2η ενότητα Δ' Δημοτικού (Αρχαϊκά Χρόνια).

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0
Δ΄ τάξη                              Ημερομηνία : _________________
                                       Όνομα : _____________________
                                       Βαθμός: __________

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ  ΣΤΑ  ΑΡΧΑΪΚΑ  ΧΡΟΝΙΑ



1. Συμπληρώνω  στον  παρακάτω  πίνακα  τα πολιτεύματα  και  ποιος  ασκεί  την  εξουσία  σε  καθένα  απ’ αυτά :

Πολίτευμα
Την  εξουσία  ασκεί / ασκούν
1. __________________ 
__________________
2. __________________ 
__________________
3. __________________ 
__________________
4. __________________ 
__________________
5. __________________ 
__________________
/ 20



2. Συμπληρώνω  τα  κενά  με  την  κατάλληλη  λέξη :

·         Αυτή την εποχή οι τεχνίτες έφτιαχναν όμορφα αγάλματα από μάρμαρο , τους ___________  και  τις ____________ .
·         Στα  αγγεία  υπήρχαν  δύο  ρυθμοί : ο ________________  και  ο  _________________  .
·         Η  ποίηση  που  προσπαθεί  να  διδάξει  τους  ανθρώπους ονομάζεται ______________  ποίηση . ___________  ονομάζεται  η  ποίηση  στην  οποία  τα  ποιήματα  τα  απάγγελλαν  με  τη  συνοδεία  λύρας .
·         Ο  _____________  χώρισε  την  Αθήνα  σε  10  φυλές .
/ 14



3. Ονομάζω  τον  αρχιτεκτονικό  ρυθμό  στον  οποίο  ανήκουν  οι  κίονες :

________________  ρυθμός                   _________________  ρυθμός
 / 8



4. Τι  ήταν  η  « σεισάχθεια » ;
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________ 
/ 12



5. Επιλέγω  τη  σωστή  απάντηση . Βάζω  Χ  στο  κατάλληλο  κουτάκι :

·         Οι  νόμοι  του  ήταν  τόσο  αυστηροί  που  είπαν  ότι  γράφτηκαν  με  αίμα .
   Λυκούργος
   Δράκοντας
   Σόλωνας


·         Έγραψε  διδακτικά  έπη .
   Όμηρος
   Σαπφώ
   Ησίοδος


·         Οι  άποικοι  έπαιρναν  φεύγοντας  από  την  πατρίδα  τους .
   Ιερή  φωτιά
   Ιερό  νερό
   Ιερό  χώμα


·         Το  πιο  σπουδαίο  μαντείο  ήταν :
    Των  Δελφών
   Της  Δωδώνης
   Της  Κορίνθου


·         Έδωσε  όλη  την  εξουσία  στην  Εκκλησία  του  Δήμου , γι’ αυτό  λέμε  ότι  θεμελίωσε  τη  δημοκρατία .
   Κόδρος
   Σόλωνας
   Κλεισθένης


/ 10



6. Αντιστοιχίζω :

αμφικτιονίες
·          
·        
συμβουλές  που  έδινε  η  Πυθία
χρησμοί
·          
·        
ενώσεις  κρατών
οστρακισμός
·          
·        
ψηφοφορία για εξορία των επικίνδυνων πολιτών
μέλανας ζωμός
·          
·        
δούλοι , σκλάβοι
είλωτες
·          
·        
είδος φαγητού που έτρωγαν οι Σπαρτιάτες
/ 10



7. Αν συμπληρώσεις σωστά τη μεσοστιχίδα , στο χρωματισμένο πλαίσιο θα σχηματιστεί το όνομα ενός  μεγάλου  νομοθέτη :




_
_
_
_
_
_
_
_
_
_  Δεν  αγαπούσαν  την  πολυτέλεια .


_
_
_
_
_
_




    Τελευταίος  βασιλιάς  της  Αθήνας .



_
_
_
_
_
_
_
_
_
    Νομοθέτης  της  Σπάρτης .
_
_
_
_
_
_
_





    Δούλοι  στην  αρχαία  Σπάρτη .

_
_
_
_
_
_
_




    Απ’ αυτά  έπαιρναν  τους  χρησμούς .
_
_
_
_
_
_






    Η Σπάρτη είχε δημιουργήσει τον πιο ισχυρό………
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
    Τύραννος  της  Αθήνας .
/ 14



8. « Ή ταν ή επί τας » . Ποιος  έλεγε  αυτή  τη  φράση και σε  ποια  περίπτωση ; Τι  σήμαιναν  αυτά  τα  λόγια ;
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________  
/ 12

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)