<e-didaskalia></e-didaskalia>

26/8/12

Σχεδιαγράμματα στα Αρχαία από μετάφραση (Ομήρου Ιλιάδα) για την ραψωδία α 1– 53 (Β' Γυμνασίου)


ΡΑΨΩΔΙΑ Α
ΣΤΙΧΟΙ 1 – 53

1Η ΕΝΟΤΗΤΑ: στ.1-11: Προοίμιο – Επίκληση της Μούσας – Εισαγωγή στην επική αφήγηση.
2Η ΕΝΟΤΗΤΑ: στ.12-24: Ο Χρύσης ζητάει την απελευθέρωση της κόρης του.
3Η ΕΝΟΤΗΤΑ: στ. 25-43: Ο Αγαμέμνονας αρνείται και διώχνει το Χρύση – Η προσευχή του Χρύση.
4Η ΕΝΟΤΗΤΑ: στ. 44-53: Ο Απόλλωνας στέλνει λοιμό στους Αχαιούς.

ΒΑΣΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:
1)      Για να πει την ιστορία του, ο ποιητής χρειάζεται τη βοήθεια της Μούσας.
2)      Ο θυμός του Αχιλλέα έφερε πολλές συμφορές στους Αχαιούς.
3)      Ο θυμός ήταν αποτέλεσμα της έχθρας που έστειλε ο Απόλλωνας ανάμεσα στον Αχιλλέα και στον Αγαμέμνονα, επειδή ο τελευταίος πρόσβαλε τον ιερέα Χρύση και δεν άφησε ελεύθερη την κόρη του.

ΑΝΘΡΩΠΟΜΟΡΦΙΣΜΟΣ ΘΕΩΝ:
1)      Ο ποιητής καλεί τη θεά (τη μούσα) να τον βοηθήσει στην αφήγηση της ιστορίας του.
2)      Ο Χρύσης επικοινωνεί με τον Απόλλωνα και μπορεί να τον πείσει να του κάνει κάποια χάρη.
3)      Ο Απόλλωνας οργίζεται με τον Αγαμέμνονα.
4)      Ο Δίας κάνει τρομερά σχέδια για τους ανθρώπους και φροντίζει  να εκπληρωθεί η βούλησή του με οποιοδήποτε κόστος για τους θνητούς.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΩΠΩΝ:
-          ΑΧΙΛΛΕΑΣ: Παθιασμένος, ευγενικός, άριστος, φιλονικεί με τον Αγαμέμνονας και ο τρομερός θυμός του έχει ολέθριες συνέπειες για τους Αχαιούς.
-          ΑΓΑΜΕΜΝΟΝΑΣ: Σκληρός, ασεβής, εγωιστής, αντιπαθής, που ασκεί με απόλυτο τρόπο την εξουσία που του δίνουν οι τίτλοι του.
-          ΧΡΥΣΗΣ: Θεοσεβής και συμπαθητικός αρχικά, εγωιστής, εκδικητικός, που βάζει πάνω απ’ όλα το δικό του συμφέρον.

ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ ΙΛΙΑΔΑΣ – ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ:
1)      Οι ανθρωπόμορφοι θεοί επεμβαίνουν στις ανθρώπινες υποθέσεις και καθορίζουν την εξέλιξή τους.
2)      Ένα θεϊκό σχέδιο είναι η πρώτη αρχή από την οποία πηγάζουν όλα όσα συμβαίνουν.
3)      Η οργή παίζει σημαντικό ρόλο και στα δύο έπη. Στην Ιλιάδα έχουμε την οργή του Απόλλωνα και του Αχιλλέα, ενώ στην Οδύσσεια την οργή του Ποσειδώνα.

ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΙΛΙΑΔΑΣ – ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ:
1)      Σε αντίθεση με την Ιλιάδα, η Οδύσσεια έχει δύο επιμέρους προοίμια: το προοίμιο του ποιητή και το προοίμιο της μούσας. Επίσης, από το προοίμιο της Ιλιάδας λείπει η παράκληση.
2)      Θέμα της Οδύσσειας είναι ο Οδυσσέας και οι περιπέτειές του. Θέμα της Ιλιάδας είναι η οργή και οι συνέπειές της.
3)      Η υπόθεση της Ιλιάδας ξετυλίγεται κατά τη διάρκεια του Τρωικού πολέμου. Η υπόθεση της Οδύσσειας ξετυλίγεται μετά τον Τρωικό πόλεμο.



3 σχόλια:

  1. Αμαν πια . Τίποτα δεν μπορώ να βρω , μιλάμε έχω φάει όλον τον κόσμο μέχρι να βρώ την Ραψωδία Η-Ι της Ιλιάδας '' ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΗΝ ΕΧΩ ΒΡΕΙ ΑΚΟΜΑ ''. ( Σέβη Α.....ου)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. τις απαντησεις του βιβλιου ομως δεν τις εχει... κριμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τις απαντήσεις του βιβλίου μπορείς να τις βρεις στο βοήθημα εδώ: http://e-didaskalia.blogspot.gr/2012/07/blog-post_5919.html

      Διαγραφή

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Η Φωτό Μου

ΕΤΟΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ:
1988.

ΔΙΑΜΟΝΗ:
Νίκαια Αττικής.

ΣΠΟΥΔΕΣ:

Πτυχιούχος Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής – Ψυχολογίας, με κατεύθυνση Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Πτυχιούχος European Computer Driving Licence για τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
Πτυχιούχος Competency in English as second language from the University of Michigan για την Αγγλική Γλώσσα.

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ:

2006 - σήμερα: Ιδιαίτερα μαθήματα σε μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.
2011 - σήμερα: Εφαρμογή ψηφιακής πλατφόρμας ηλεκτρονικού σχολείου στο http://e-didaskalia.blogspot.com.
Καλοκαίρι 2012: Δημιουργική απασχόληση ηλεκτρονικής διδασκαλίας των παιδιών των δημοτικών σχολείων του Δήμου Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη μέσω του http://e-didaskalia.blogspot.com στο πρόγραμμα του Δήμου «Καλοκαίρι στην πόλη μου».
2013: Πιστοποίηση εγκεκριμένης αναγγελίας έναρξης ασκήσεως επαγγέλματος διδασκαλίας Φιλολόγου ΠΕ02 για φροντιστήρια και κατ' οίκον διδασκαλία με αριθμό πρωτοκόλλου 26363.
2013 - σήμερα: Παράδοση διαδικτυακών μαθημάτων μέσω skype.
2013 - σήμερα: Φιλόλογος στον φροντιστηριακό όμιλο "Πουκαμισάς".
2013 - σήμερα: Σύμβουλος καθηγητής στα παιδιά του Γυμνασίου του φροντιστηρίου "Πουκαμισάς" στη Νίκαια.
Καλοκαίρι 2013: Συμμετοχή στη συγγραφή εκπαιδευτικού βοηθήματος Νεοελληνικής Γλώσσας Γ' Γυμνασίου για τα φροντιστήρια "Πουκαμισάς".
Καλοκαίρι 2013: Συμμετοχή σε εκπαιδευτικά σεμινάρια διδασκαλίας της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Λατινικών για την Γ' Λυκείου.
Σεπτέμβριος 2013: Συνεργασία με την European Networking Consultants για την εγκατάσταση του ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού του http://e-didaskalia.blogspot.gr σε εξειδικευμένα εκπαιδευτικά tablets.
Χειμώνας 2013: Συμμετοχή σε εκπαιδευτικά σεμινάρια διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών, της Ιστορίας και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας για την Γ' Λυκείου.
2014: Συγγραφή εκπαιδευτικών βοηθημάτων Νεοελληνικής Γλώσσας Β' και Γ' Γυμνασίου για τις εκδόσεις "Πουκαμισάς".
Φεβρουάριος 2014: Συνεργασία με την Πρεσβεία της Ελλάδος στη Μαδρίτη για την προβολή της Οδύσσειας οπτικοποιημένης στο Δημόσιο Σχολείο της ευρύτερης περιοχής της Μαδρίτης C.E.I.P. Canada Real. Σχετική ανακοίνωση της Πρεσβείας: http://www.mfa.gr/spain/presveia/news/epistole-tou-demotikou-skholeiou-tes-madrites-ceip-canada-real-pros-ton-presbu-phragkisko-berro.html . Σχετική ανακοίνωση του σχολείου: www.educa2.madrid.org-web/centro.cp.canadareal.colladovillalba
Αύγουστος 2014: Ψηφιοποίηση και δημοσίευση του μυθιστορήματος "Η πραγματικότητα μιας φανταστικής ζωής". Ολόκληρο το μυθιστόρημα online και δωρεάν σε μορφή e-book: http://e-didaskalia.blogspot.gr/2014/08/apostolis-zymvragakis.html

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
Δημιουργός και διαχειριστής των εξειδικευμένων εκπαιδευτικών ιστολογίων:
http://e-didaskalia.blogspot.com, http://onomatologio.blogspot.com, http://e-sxoleio.weebly.comhttp://e-greekschool.blogspot.com, http://ilektronikosxoleio.blogspot.com, http://e-ekpaideusi.blogspot.com, http://e-meleti.blogspot.com.
Συγγραφή μυθιστορημάτων. Δύο μυθιστορήματα είναι ολοκληρωμένα και άλλα δύο είναι στο στάδιο συγγραφής τους.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
E-mail: zymvras@hotmail.gr
Facebook: facebook.com/ididaskalia
Twitter: twitter.com/e_didaskalia
Google Plus: plus.google.com/+E-didaskaliaBlogspotGr
Site: e-didaskalia.blogspot.gr

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

To e-didaskalia.blogspot.gr είναι ένα εκπαιδευτικό ιστολόγιο που συγκεντρώνει και αναδημοσιεύει ό,τι πιο αξιόλογο υλικό κυκλοφορεί στο διαδίκτυο, ώστε να βοηθηθούν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις των σχολικών υποχρεώσεων, ειδικά αυτές τις τόσο δύσκολες εποχές.

Το e-didaskalia.blogspot.gr δεν αναρτά στο διαδίκτυο υλικό που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα. Όλο το υλικό που βρίσκεται εδώ, αναδημοσιεύεται μέσω τρίτων ιστοσελίδων, όπου έχει γίνει και η αρχική δημοσίευση από άλλους χρήστες του διαδικτύου, οι οποίοι δεν έχουν καμία σχέση με το παρόν ιστολόγιο.

Αν παρόλα αυτά υπάρχει κάποιος κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων που ανακάλυψε πως έχει αναδημοσιευθεί στο παρόν ιστολόγιο μέρος της δουλειάς του και δεν το επιθυμεί, παρακαλείται να επικοινωνήσει με το e-didaskalia.blogspot.gr, ώστε να αφαιρεθεί η ανάρτηση αμέσως.

Όλο το εκπαιδευτικό υλικό στο e-didaskalia.blogspot.gr βρίσκεται για την προσωπική και μόνο χρήση των επισκεπτών του και δεν εκμεταλλεύεται εμπορικά. Παρακαλείσθε, αν κάποιο από τα σχολικά βοηθήματα ή βιβλία ή ντοκιμαντέρ ή οποιοδήποτε άλλο υλικό σας αρέσει, να προβείτε στην αγορά του από τα νόμιμα σημεία πώλησης.