Σχεδιαγράμματα στα Αρχαία από μετάφραση (Ομήρου Ιλιάδα) για την ραψωδία α 494 – 612 (Β' Γυμνασίου)

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0

ΣΤΙΧΟΙ 494 – 612

ΔΟΜΗ:
1Η ΕΝΟΤΗΤΑ: στ.494-531: Η Θέτις στον Όλυμπο – Ο διάλογός της με το Δία.
2Η ΕΝΟΤΗΤΑ: στ.532-571: Διάλογος Ήρας – Δία.
3Η ΕΝΟΤΗΤΑ: στ.572-612: Η παρέμβαση του Ήφαιστου – Το κλείσιμο της μέρας.

ΒΑΣΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:
1)      Η κοινωνική οργάνωση των θεών και η σχέση της με την ανδροκρατούμενη κοινωνία των θνητών.
2)      Η σχέση της σύγκρουσης στον Όλυμπο με τη σύγκρουση στο στρατόπεδο των Αχαιών.
3)      Έριδες των θεών για χάρη των θνητών.
4)      Η θεϊκή οικογένεια.
5)      Το πάθημα του Ήφαιστου.
6)      Η εναλλαγή σοβαρού και κωμικού στοιχείου.

Η σχέση της σύγκρουσης στον Όλυμπο με τη σύγκρουση στο στρατόπεδο των Αχαιών:

ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ:
1)      Η σύγκρουση έρχεται ύστερα από μια ικεσία.
2)      Συγκρούονται οι δύο πρώτοι στην κοινωνία τους.
3)      Η σύγκρουση έχει στην αρχή της μορφή ήπιας αντιπαράθεσης.
4)      Η σύγκρουση κορυφώνεται με ένα ξέσπασμα που συνοδεύεται από βαρύτατους χαρακτηρισμούς και απειλές.
5)      Ο αρχηγός δηλώνει ότι θα καταφύγει στη βία.
6)      Ο ένας από τους δύο αντιμαχόμενους υποχωρεί.
7)      Κάποιος μεσολαβεί για να εκτονώσει την ένταση.
8)      Οι άλλοι συμμετέχοντες δεν τολμούν να παρέμβουν.


ΔΙΑΦΟΡΕΣ:
1)      Στον Όλυμπο δυνατότερος είναι ο αρχηγός. Στο στρατόπεδο των Αχαιών, δυνατότερος και γενναιότερος είναι ο δεύτερος.
2)      Στον Όλυμπο ξεσπάει μόνο ο Δίας, ενώ στο στρατόπεδο των Αχαιών ξεσπούν και ο Αγαμέμνονας και ο Αχιλλέας.
3)      Ενώ στον Όλυμπο ύβρεις και απειλές εκτοξεύει μόνο ο Δίας, στο στρατόπεδο των Αχαιών ο Αγαμέμνονας και ο Αχιλλέας υβρίζουν και απειλούν ο ένας τον άλλον.
4)      Η Ήρα δεν αμφισβητεί την ηγετική θέση του Δία, ενώ ο Αχιλλέας αμφισβητεί την ηγετική θέση του Αγαμέμνονα.
5)      Η Ήρα υποχωρεί από φόβο, ενώ ο Αχιλλέας υποχωρεί ύστερα από παρέμβαση της Αθηνάς.
6)      Ενώ η προσπάθεια του Ήφαιστου είναι πετυχημένη, ο Νέστορας αποτυγχάνει να εκτονώσει με θετικό τρόπο την ένταση.

ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ:
-          Εναλλαγή σοβαρού και κωμικού στοιχείου.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)