<e-didaskalia></e-didaskalia>

1/1/13

Συμβουλές διδασκαλίας για τη μετάφραση αρχαίου άγνωστου κειμένου



ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΑΡΧΑΙΟΥ ΑΓΝΩΣΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ


1. ΒΡΙΣΚΩ ΤΑ ΡΗΜΑΤΑ (ΟΧΙ ΑΠΑΡΕΜΦΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕΤΟΧΕΣ, ΜΟΝΟ ΕΓΚΛΙΣΕΙΣ-ΟΡΙΣΤΙΚΗ, ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΗ, ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ).


2. ΟΣΑ ΡΗΜΑΤΑ, ΤΟΣΕΣ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ.


3.ΧΩΡΙΖΩ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ, ΟΧΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΚΟΜΜΑ ΑΛΛΑ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΥΣ ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΟΥΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ (ΧΡΟΝΙΚΟΥΣ, ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΟΥΣ, ΥΠΟΘΕΤΙΚΟΥΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΟΥΣ, ΕΝΔΟΙΑΣΤΙΚΟΥΣ, ΑΝΑΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΑ).


4. ΒΡΙΣΚΩ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΑ ΡΗΜΑΤΑ. ΑΝ <<ΠΕΣΩ>> ΠΑΝΩ ΣΕ ΜΕΤΟΧΗ Η ΑΠΑΡΕΜΦΑΤΟ ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΑ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ. (ΤΑ ΡΗΜΑΤΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΔΥΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ).


5. ΟΙ ΜΕΤΟΧΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΟΥΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΡΩ ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΟΥΣ:

Α. ΧΡΟΝΙΚΗ        ΑΦΟΥ.

Β. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ    ΓΙΑΤΙ.

Γ. ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ        Ο ΟΠΟΙΟΣ.

Δ. ΤΡΟΠΙΚΗ           ΟΝΤΑΣ.

Ε. ΥΠΟΘΕΤΙΚΗ    ΑΝ.

ΣΤ. ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΗ     ΝΑ, ΟΤΙ      (ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΟΧΕΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΟΝΕΣ ΤΟΥΣ ΑΛΛΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΩΝ ΡΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΑΙΣΘΗΣΗ-ΑΚΟΥΩ-ΒΛΕΠΩ-ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ). 

Ζ. ΤΕΛΙΚΗ     ΓΙΑ ΝΑ (ΣΕ ΧΡΟΝΟ ΜΕΛΛΟΝΤΑ).


6. ΤΑ ΑΠΑΡΕΜΦΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΑ ΣΤΑ ΑΠΡΟΣΩΠΑ ΡΗΜΑΤΑ (ΧΡΗ, ΔΕΙ, ΠΡΟΣΗΚΕΙ, ΔΟΚΕΙ) ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΣΕ ΑΛΛΑ ΡΗΜΑΤΑ (ΤΑ ΑΠΡΟΣΩΠΑ ΡΗΜΑΤΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ ΟΝΟΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ).


7. ΤΟ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ ΔΕΙΧΝΕΙ ΜΙΑ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟΥ Ή ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟ ΠΡΑΓΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ Ή ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ-ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΣΥΝΔΕΤΙΚΑ ΡΗΜΑΤΑ
ΕΙΜΙ, ΓΙΓΝΟΜΑΙ, ΦΑΙΝΟΜΑΙ, ΥΠΑΡΧΩ.


8. ΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΣΕ ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΑ Η ΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΙΝΟΥΝ ΜΟΝΙΜΕΣ Ή ΠΡΟΣΩΡΙΝΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ.


9. ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ.


10. ΜΕΤΑΦΡΑΖΩ ΣΤΟ ΠΡΟΧΕΙΡΟ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΤΗΝ ΚΑΘΕ ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΣΥΝΔΕΩ.


11. ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΙΣ ΣΥΝΔΕΣΩ ΜΕ ΤΑ ΡΗΜΑΤΑ Ή ΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ, ΑΛΛΙΩΣ ΕΚΑΝΑ ΛΑΘΟΣ.


12. ΜΙΑ ΚΥΡΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΠΟΡΕΙ  ΝΑ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΜΕ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΑΦΟΥ ΠΡΩΤΑ ΕΝΔΙΑΜΕΣΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΑΛΛΕΣ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ.


13. ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΦΗΝΩ  ΕΝΑ ΚΟΜΜΑΤΙ ΑΜΕΤΑΦΡΑΣΤΟ.ΤΟ ΣΥΝΔΕΩ, ΑΝ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΠΟΥ ΠΗΓΑΙΝΕΙ, ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ.


14. Η ΚΥΡΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΕΝ ΕΙΣΑΓΕΤΑΙ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΟ. ΕΧΕΙ ΠΙΟ ΠΛΗΡΕΣ ΝΟΗΜΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ.


15. ΟΙ ΠΑΡΑΤΑΚΤΙΚΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ (ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ) ΔΕΝ ΣΥΝΔΕΟΥΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΔΥΟ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ,ΑΛΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΝΔΕΟΥΝ ΔΥΟ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ Ή ΕΠΙΘΕΤΑ  Ή ΓΕΝΙΚΑ ΑΛΛΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ.


16. ΟΙ ΟΝΟΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ(ΕΙΔΙΚΕΣ ,ΕΝΔΟΙΑΣΤΙΚΕΣ, ΠΛΑΓΙΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ, ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΝΑΦΟΡΙΚΕΣ) ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΩΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ, ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ Ή ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΡΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ Ή ΣΕ ΕΝΑΝ ΟΡΟ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΠΟΥ ΕΞΑΡΤΩΝΤΑΙ. 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Η Φωτό Μου

ΕΤΟΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ:
1988.

ΔΙΑΜΟΝΗ:
Νίκαια Αττικής.

ΣΠΟΥΔΕΣ:

Πτυχιούχος Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής – Ψυχολογίας, με κατεύθυνση Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Πτυχιούχος European Computer Driving Licence για τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
Πτυχιούχος Competency in English as second language from the University of Michigan για την Αγγλική Γλώσσα.

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ:

2006 - σήμερα: Ιδιαίτερα μαθήματα σε μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.
2011 - σήμερα: Εφαρμογή ψηφιακής πλατφόρμας ηλεκτρονικού σχολείου στο http://e-didaskalia.blogspot.com.
Καλοκαίρι 2012: Δημιουργική απασχόληση ηλεκτρονικής διδασκαλίας των παιδιών των δημοτικών σχολείων του Δήμου Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη μέσω του http://e-didaskalia.blogspot.com στο πρόγραμμα του Δήμου «Καλοκαίρι στην πόλη μου».
2013: Πιστοποίηση εγκεκριμένης αναγγελίας έναρξης ασκήσεως επαγγέλματος διδασκαλίας Φιλολόγου ΠΕ02 για φροντιστήρια και κατ' οίκον διδασκαλία με αριθμό πρωτοκόλλου 26363.
2013 - σήμερα: Παράδοση διαδικτυακών μαθημάτων μέσω skype.
2013 - σήμερα: Φιλόλογος στον φροντιστηριακό όμιλο "Πουκαμισάς".
2013 - σήμερα: Σύμβουλος καθηγητής στα παιδιά του Γυμνασίου του φροντιστηρίου "Πουκαμισάς" στη Νίκαια.
Καλοκαίρι 2013: Συμμετοχή στη συγγραφή εκπαιδευτικού βοηθήματος Νεοελληνικής Γλώσσας Γ' Γυμνασίου για τα φροντιστήρια "Πουκαμισάς".
Καλοκαίρι 2013: Συμμετοχή σε εκπαιδευτικά σεμινάρια διδασκαλίας της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Λατινικών για την Γ' Λυκείου.
Σεπτέμβριος 2013: Συνεργασία με την European Networking Consultants για την εγκατάσταση του ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού του http://e-didaskalia.blogspot.gr σε εξειδικευμένα εκπαιδευτικά tablets.
Χειμώνας 2013: Συμμετοχή σε εκπαιδευτικά σεμινάρια διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών, της Ιστορίας και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας για την Γ' Λυκείου.
2014: Συγγραφή εκπαιδευτικών βοηθημάτων Νεοελληνικής Γλώσσας Β' και Γ' Γυμνασίου για τις εκδόσεις "Πουκαμισάς".
Φεβρουάριος 2014: Συνεργασία με την Πρεσβεία της Ελλάδος στη Μαδρίτη για την προβολή της Οδύσσειας οπτικοποιημένης στο Δημόσιο Σχολείο της ευρύτερης περιοχής της Μαδρίτης C.E.I.P. Canada Real. Σχετική ανακοίνωση της Πρεσβείας: http://www.mfa.gr/spain/presveia/news/epistole-tou-demotikou-skholeiou-tes-madrites-ceip-canada-real-pros-ton-presbu-phragkisko-berro.html . Σχετική ανακοίνωση του σχολείου: www.educa2.madrid.org-web/centro.cp.canadareal.colladovillalba
Αύγουστος 2014: Ψηφιοποίηση και δημοσίευση του μυθιστορήματος "Η πραγματικότητα μιας φανταστικής ζωής". Ολόκληρο το μυθιστόρημα online και δωρεάν σε μορφή e-book: http://e-didaskalia.blogspot.gr/2014/08/apostolis-zymvragakis.html

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
Δημιουργός και διαχειριστής των εξειδικευμένων εκπαιδευτικών ιστολογίων:
http://e-didaskalia.blogspot.com, http://onomatologio.blogspot.com, http://e-sxoleio.weebly.comhttp://e-greekschool.blogspot.com, http://ilektronikosxoleio.blogspot.com, http://e-ekpaideusi.blogspot.com, http://e-meleti.blogspot.com.
Συγγραφή μυθιστορημάτων. Δύο μυθιστορήματα είναι ολοκληρωμένα και άλλα δύο είναι στο στάδιο συγγραφής τους.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
E-mail: zymvras@hotmail.gr
Facebook: facebook.com/ididaskalia
Twitter: twitter.com/e_didaskalia
Google Plus: plus.google.com/+E-didaskaliaBlogspotGr
Site: e-didaskalia.blogspot.gr