Επαναληπτικές ασκήσεις στην Ιστορία για την ενότητα Δ ΣΤ' Δημοτικού (Η Ελλάδα στον 19ο αιώνα) - Κεφάλαια 1 - 6

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
4
ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΗ Δ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ: Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΟ 19ο ΑΙΩΝΑ

ΟΝΟΜΑ:………………                                  ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ:……………….

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
1)    Τι ήταν η «Μεγάλη Ιδέα» και ποιος ο εμπνευστής της;

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

2)    Τι ήταν το «Ανατολικό Ζήτημα» και γιατί δεν ήταν εύκολη η λύση του;

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

3)    Γιατί έγινε ο Ελληνοτουρκικός Πόλεμος του 1897;

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………....

ΑΣΚΗΣΕΙΣ

1)    Τοποθέτησε στην κατάλληλη στήλη τα παρακάτω ιστορικά γεγονότα:

Ενσωμάτωση Επτανήσων, Σύνταγμα του 1844, διάνοιξη διώρυγας Κορίνθου, μεταφορά πρωτεύουσας από το Ναύπλιο στην Αθήνα, Σύνταγμα του 1864, Πτώχευση Ελλάδας το 1893

ΤΡΙΚΟΥΠΗΣ
ΟΘΩΝΑΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ Α΄










2)    Υπογραμμίζω όσες από τις παρακάτω προτάσεις αποτελούν τα αίτια της πτώχευσης του 1893:

·        Ενίσχυση της δημοκρατίας με την αρχή της δεδηλωμένης
·        Δάνεια Ελλάδας από το εξωτερικό
·        Η Κρήτη και η Μακεδονία θέλουν να ενωθούν με την Ελλάδα.
·        Κατάρρευση του εμπορίου σταφίδας σε παγκόσμιο επίπεδο

3)    Τοποθετώ στην ιστορική γραμμή τα παρακάτω γεγονότα του 19ου αιώνα:

  1832
     1866
1875
    1878
1881






·        Κρητική επανάσταση
·        Ο Όθωνας εκλέγεται βασιλιάς των Ελλήνων.
·        Συνθήκη του Αγίου Στεφάνου
·        Αρχή της Δεδηλωμένης
·        Ενσωμάτωση Θεσσαλίας στην Ελλάδα

4)    Αντιστοιχίζω:

Συνθήκη Βερολίνου





 Ίδρυση αυτόνομου βουλγαρικού κράτους                                                 
που θα περιελάμβανε ολόκληρη σχεδόν                ●             
τη Μακεδονία( Μάρτιος 1878)


Συνθήκη Αγίου
Στεφάνου





Η Βουλγαρία αυτόνομο κράτος αλλά με περιορισμένα         
εδάφη και χωρίς τη Μακεδονία( Ιούλιος 1878)

5)    Αντιστοιχίζω:

Κίνημα 3ης Σεπτεμβρίου 1843  ●        ●Φροντιστήριο
Σμύρνη                                      ●        ●Καλλέργης- Μακρυγιάννης
Τραπεζούντα                             ●        ●Ευαγγελική Σχολή
Κωνσταντινούπολη                   ●        ●Κεντρική Εκκλησιαστική  
                                                                 και πνευματική Σχολή
6)    Αντιστοιχίζω:

Γιαννούλης  Χαλεπάς        ●                                       ●   Λογοτεχνία

Κ. Καβάφης                       ●                                       ●    Γλυπτική

Νικηφόρος Λύτρας            ●                                       ●    Ποίηση

Νικόλαος Γύζης                 ●                                       ●     Ζωγραφική

Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης     ●


7)    Σε τι νομίζετε ότι αποσκοπούσε η πνευματική δραστηριότητα των Ελλήνων της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας κατά το 19ο αιώνα;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….




Καλή Επιτυχία!!!

Δημοσίευση σχολίου

4Σχόλια
  1. οι απαντήσεις από το τεστάκι που βρίσκονται;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αν και είμαι της άποψης ότι οι Έλληνες πρέπει να μαθαίνουν την ιστορία του τόπου τους , εφόσον τα κάνουν σε άλλες δυο τάξεις αυτά τα μαθήματα , για τον 19ο αιώνα . Ποιος ο λόγος να τα κάνουν και στην Στ’ δημοτικού ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
Δημοσίευση σχολίου