Πώς να φτιάξεις το σωστό βιογραφικό

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0

Θα αρχίσουμε με τα βασικά και θα προχωρήσουμε σιγά σιγά στα πιο εξειδικευμένα. Αν ξέρεις κάποια πράγματα μην βιαστείς να πας παρακάτω. Μπορεί να διαβάσεις κάτι που δεν το είχες σκεφτεί.
1. Εμφάνιση
Όπως και σε όλα τα άλλα πράγματα, η εμφάνιση παίζει και εδώ ένα πολύ σημαντικό ρόλο. Το βιογραφικό είναι μια πρώτη εικόνα του επαγγελματικού σου προφίλ και η πρώτη εικόνα του βιογραφικού σου είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας. Πρέπει το κείμενο να είναι ευανάγνωστο και ευχάριστο στο μάτι και να προδιαθέτει τον άλλον να το διαβάσει. Να έχει σωστή και αναμενόμενη δομή. Πιο πρακτικά:
Χρησιμοποίησε γραμματοσειρά 11-12, με τους τίτλους 1-2 νούμερα πάνω. Προτείνω 14 τον τίτλο του βιογραφικού 13 τους τίτλους των ενοτήτων. Κάτω από 11 είναι πολύ κουραστικό για αυτόν που θα το διαβάσει.
Αν δεν έχεις πολλά να γράψεις μην αφήνεις επίτηδες μεγάλα κενά και μην χρησιμοποιείς τεράστια γράμματα. Κάποιος που βλέπει 1000 βιογραφικά σε μια εβδομάδα το καταλαβαίνει κατευθείαν. Αν είσαι νέος και μόλις βγήκες στην αγορά εργασίας μην νιώθεις άσχημα. Ο εργοδότης το καταλαβαίνει αυτό. Υπήρξε και αυτός κάποια στιγμή "νέος".
Προς θεού όχι εικόνες και άλλα άσχετα με την εργασία. Αποσπούν την προσοχή από το κείμενο και δεν έχουν κανένα νόημα. Βέβαια λένε ότι μια εικόνα ίσον με χίλιες λέξεις. Είχα δει ένα βιογραφικό που είχε ένα διάγραμμα τύπου πίτα όπου περιέγραφε τα ενδιαφέροντα του υποψήφιου. Το βρήκα πολύ ενδιαφέρον και προσωπικά μου άρεσε. Αλλά κάποιος εργοδότης μπορεί να έχει αντίθετη γνώμη.
Όχι πολλές σελίδες. Μέχρι δύο, το πολύ τρείς σελίδες αν είναι απολύτως απαραίτητο. Ο εργοδότης μπορεί να έχει μόνο μερικά δευτερόλεπτα να δει το βιογραφικό σου πριν αρχίσει η συνέντευξη. Θέλεις να βρει όλα τα σημεία κλειδιά γρήγορα.
Βασική και προκαθορισμένη δομή. Υπάρχει μια γενικά αποδεχτή δομή συμπλήρωσης βιογραφικού. Μην πειραματιστείς αλλάζοντας σε κάτι σειρά όσο καλύτερο και αν πιστεύεις ότι γίνεται το βιογραφικό. Κάποιος που έχει δει χιλιάδες βιογραφικά στην ζωή του περιμένει να τα βρει όλα στην θέση που έχει συνηθίσει. Εξηγείται παρακάτω...
2. Δομή
Η δομή του βιογραφικού είναι από το πιο απλά και πιο σημαντικά στοιχεία. Η πιο συνηθισμένη δομή βιογραφικού είναι η εξής:
Προσωπικά στοιχεία. Όνομα, επίθετο, email κτλ. Εδώ μπορείς να βάλεις και την φωτογραφία σου. Δεν είναι συνήθως απαραίτητο. Βέβαια πολύ εργοδότες την ζητάνε. Κατά την γνώμη μου. Πρόσθεσε την φωτογραφία αν το ζητάει ο εργοδότης ή αν το επάγγελμα που αιτείσαι έχει σαν προϋπόθεση την καλή εμφάνιση.
Στόχος/στόχοι.
Κάπως αμφιλεγόμενη ενότητα. Άλλοι είναι κάθετοι στο να την γράψεις, άλλοι λένε ότι είναι σπατάλη χώρου. Εγώ είμαι κάπως στην μέση τείνοντας προς το ναι. Αν αποφασίσεις να την συμπεριλάβεις. Τότε είναι το μέρος που θα αναφέρεις τα άμεσα και μακροπρόθεσμα σχέδια σου. Π.χ. Βελτίωση των ικανοτήτων μου και των γνώσεων μου στο Compensation Management. Απόκτηση μεταπτυχιακού στα Νευρωνικά Δίκτυα. Κτλ.
Εκπαίδευση. Οι γραμματικές σου γνώσεις. Εδώ ξεκινάς από τις υψηλότερες και κατεβαίνεις. Π.χ. Αν έχεις μεταπτυχιακό. Θα γράψεις το μεταπτυχιακό σου, μετά το ΤΕΙ/ΑΕΙ και μετά το Λύκειο. Όλα με τις αντίστοιχες ημερομηνίες.
Προϋπηρεσία. Εδώ πάλι ξεκινάς αντίστροφα. Γράφεις πρώτα τον τελευταίο εργοδότη και έπειτα τους προηγούμενους σε σειρά. Είναι πολύ σημαντικό το τι θα γράψεις εδώ. Θα το αναλύσουμε παρακάτω.
Προσόντα-Γνώσεις. Αυτό είναι πολύ γενικό αλλά πρέπει να τα χωρίσεις σε κατηγορίες και να αναλύσεις εν συντομία τι ξέρεις πάνω σε αυτές. Αυτό το κομμάτι πρέπει να είναι κομμένο και ραμμένο για την δουλειά που κάνεις αίτηση. Διάφοροι τρόποι εξηγούνται παρακάτω.
Ενδιαφέροντα και χόμπι. Ίσως το πιο παρεξηγημένο σημείο σε ένα βιογραφικό. Ποτέ μην αμελείς να τα συμπληρώσεις και ποτέ μην τα συμπληρώνεις γρήγορα. Και αυτά πρέπει να συμβαδίζουν με την δουλειά για την οποία κάνεις αίτηση. Π.χ. Αν κάνεις αίτηση για δουλειά σε HR, "πρέπει" τα ενδιαφέροντα σου να είναι: Διάβασμα βιβλίων ψυχολογικού περιεχομένου, παρακολούθηση σεμιναρίων γύρω από την "Αποδοτικότητα στην Εργασία", συγγραφή άρθρων πάνω στην "Διαχείριση ανθρωπίνων πόρων". Κατάλαβες που το πάω. Με αυτό δείχνεις ότι η δουλειά σου είναι κάτι που αγαπάς και θες να γίνεις καλύτερος/η. Μην κάνεις το λάθος και γράψεις μόνο το κοινότυπο "Θέατρο, σινεμά, ταξίδια".
Συστάσεις.
ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Μην γράψεις "Διαθέσιμες εφόσον ζητηθούν". Δείχνεις ότι συμπλήρωσες το βιογραφικό σου στα γρήγορα. Αυτό το λάθος παρατηρείται σε ένα μεγάλο ποσοστό βιογραφικών. Γράψε τουλάχιστον τρεις συστάσεις, αν έχεις, με την μορφή: [Όνομα προϊστάμενου σου], [θέση που κατείχε], [τηλ/email του]. Θα το δεις στο παράδειγμα παρακάτω.
3. Αναλυτικά - Παραδείγματα
Εκπαίδευση. Ο γενικός τρόπος γραφής είναι ο εξής:
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟΥ

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)