Αριάννα Στασινοπούλου - Χάφινγκτον: Η Ελληνίδα που έγινε η σιδηρά κυρία των media παγκοσμίως

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0
Δαιμόνια, πάμπλουτη και μία από τις επιδραστικότερες γυναίκες στον κόσμο, η Αριάννα Στασινοπούλου-Χάφινγκτον, φαίνεται να παραμένει δεμένη στο άρμα της χώρας που τη γέννησε, την Ελλάδα.

Από τη μία παρακινεί ομογενείς να ενισχύσουν οικονομικά οικογένειες εν όψει της 25ης Μαρτίου και από την άλλη ανακοινώνει την ελληνική έκδοση της Huffington Post τον Σεπτέμβριο, το site που ίδρυσε η ίδια και σήμερα βρίσκεται στην κορυφή του παγκόσμιου χάρτη των ιστότοπων.
100.000.000 μοναδικοί επισκέπτες μόνο στις ΗΠΑ και 250.000.000 στον υπόλοιπο κόσμο, είναι οι αριθμοί που έχουν εκτοξεύσει το site Huffington Post στο Nο1 της λίστας των ιστότοπων παγκοσμίως.

Η εμπνεύστρια ενός από τα πλέον επιτυχημένα πειράματα στην ιστορία των media -που για την ιστορία πούλησε τον Φεβρουάριο του 2011 στον επιχειρηματικό κολοσσό AOL (America On Line) αντί 315 εκατ. δολαρίων-  ανακοίνωσε στη Νέα Υόρκη ως ομιλήτρια στο Global Leadership Meeting, δύο ακόμα εκδόσεις του portal: στην Ινδία και τον προσεχή Σεπτέμβριο και στην Ελλάδα - «για συναισθηματικούς λόγους» όπως χαρακτηριστικά είπε στην ομιλία της.


Το κυνήγι για τη συμφωνία της ελληνικής έκδοσης του Huffington Post έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια.
Η επωνυμία του site, που φέρει έντονα τη σφραγίδα της δημιουργού του, σε συνδυασμό με την εκρηκτική επιτυχία που έχει γνωρίσει όχι μόνο σε επισκεψιμότητα, αλλά και σε διαφημιστικά έσοδα, είναι φυσικό να αποτελεί πόλο έλξης για πολλούς Έλληνες επενδυτές, που ακόμα και εν καιρώ κρίσης αναγνωρίζουν τη δύναμη των νέων τεχνολογιών.

Πριν καν από την εξαγορά της από την AOL, το κόστος μιας καταχώρησης στη Huff Po κυμαινόταν από90.000 έως 125.000 δολάρια, ενώ στην αρχική σελίδα της AOL το κόστος άγγιζε ημερησίως τα 200.000δολάρια.
Βέβαια μετά τη συγχώνευσή τους, η απόκλιση περιορίστηκε, αλλά ούτως ή άλλως τα νούμερα φαντάζουν τρελά, πολύ περισσότερο αν τα συγκρίνει κανείς με τα αντίστοιχα που ισχύουν σήμερα στη χώρα μας.
Εύλογο, λοιπόν, να καταφτάνουν προτάσεις στα γραφεία της Χάφινγκτον από χώρες από όλο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

Ήδη εδώ και δύο χρόνια περίπου, προτάσεις για την ελληνική έκδοση του site είχαν καταθέσει, τόσο οΝίκος Νανόπουλος, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Τράπεζας Eurobank, όσο και ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος, πρόεδρος του ΣΕΒ και αντιπρόεδρος της Ενωσης Βιομηχανικών και Εργοδοτικών Συνδέσμων της Ευρώπης Business Europe.
Το ενδιαφέρον Ελλήνων επενδυτών είχε επιβεβαιώσει και η ίδια η Χάφινγκτον, χωρίς φυσικά να αναφέρεται στα ονόματα των συνομιλητών της, εφόσον ακόμα βρισκόταν σε διαπραγματεύσεις.
Για άγνωστους, όμως, λόγους η συμφωνία δεν προχώρησε, ωστόσο το ενδιαφέρον παρέμενε ενεργό. 

Η πρόταση τελικά επανήλθε το τελευταίο διάστημα και, όπως λένε οι πηγές, αυτή τη φορά κατατέθηκε από τον εφοπλιστή Πέτρο Παππά, έναν από τους πιο δυναμικά αναπτυσσόμενους πλοιοκτήτες τόσο στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, όσο και στη Wall Street.
Πρόθυμος να αποχωριστεί και πάλι αρκετά εκατομμύρια ευρώ φέρεται ο γνωστός πλοιοκτήτης, αυτή τη φορά για μια διαφορετική επένδυση.
Σύμφωνα με όσα έχουν διαρρεύσει, η πλευρά της Χάφινγκτον ζήτησε δεσμευτικό συμβόλαιο για 2 χρόνια, ενώ για την παραχώρηση του τίτλου και τη διαχείριση του site στην Ελλάδα, αξίωσε το ποσό των 3,4 εκατ. ευρώ ετησίως.
Ποσό που όπως φαίνεται διόλου δεν κρίθηκε απαγορευτικό για τον εφοπλιστή, δεδομένης της διαδραστικότητας του site παγκοσμίως και των υψηλών προσδοκιών που αυτή δημιουργεί. 

Έτερος επενδυτής φέρεται ο επιχειρηματίας Δημήτρης Μάρης, που διαθέτει έναν όμιλο από 17 ιδιόκτητα και συνεργαζόμενα sites.
Πρόκειται κυρίως για αθλητικές και στοιχηματικές ιστοσελίδες (news 247, sport 24, stoiximan, in kazino, poker.gr, ola paok, prasina nea, daily motion, red planet κ.τ.λ.), ενώ ο ίδιος κατέχει και ποσοστά στην εταιρεία που εκδίδει την εφημερίδα «Δημοκρατία».

Η πορεία της


Η Αριάννα Στασινοπούλου- Χάφινγκτον, ξεκίνησε από μια μεσοαστική οικογένεια (από μητέρα Ρωσίδα και πατέρα Έλληνα δημοσιογράφο) του κέντρου της Αθήνας, περνώντας τα σχολικά της χρόνια στην Πλάκα, για να καταλήξει αργότερα να μπαίνει στις λίστες των ισχυρών ανθρώπων στον πλανήτη.
Στην πραγματικότητα όλα ξεκίνησαν από μια φωτογραφία που έπεσε στα χέρια της όταν ήταν ακόμη μαθήτρια.
Απεικόνιζε το Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ και της καρφώθηκε στο μυαλό.
Τόσο, που έβαλε στόχο ζωής να περπατήσει κάποια μέρα στους εμβληματικούς χώρους του ως φοιτήτρια.
Όπερ και εγένετο - και όχι μόνο: το 1971 θα γίνει πρόεδρος του φοιτητικού συλλόγου στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ -η τρίτη γυναίκα στην Ιστορία-, θα κάνει τα πρώτα της βήματα στη δημοσιογραφία, θα εργαστεί στο BBC, θα γράψει βιβλία, θα αναγνωριστεί στη Βρετανία και στην Ευρώπη.

Οι φιλοδοξίες της, όμως, ξεπερνούν τα ευρωπαϊκά σύνορα και η ανήσυχη Ελληνίδα το 1980 θα ανοίξει τα φτερά της για την Αμερική.
Η έκδοση δύο βιογραφιών που συνέγραψε, της Μαρίας Κάλλας και μετέπειτα του Αριστοτέλη Ωνάση, γίνονται μπεστ σέλερ και τη φέρνουν στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας.
Όχι όμως για τους σωστούς λόγους.
Το βιβλίο της για την Κάλλας θεωρήθηκε προϊόν λογοκλοπής, η υπόθεση έφτασε στα δικαστήρια και ο μηνυτής δικαιώθηκε λαμβάνοντας χρηματική αποζημίωση.
Η ίδια, βέβαια, είχε γίνει ήδη διάσημη και μάλιστα το «it girl» της Νέας Υόρκης, χτίζοντας επιπλέον τη φήμη της ως αρθρογράφου σε μεγάλες εφημερίδες.


Το 1986 παντρεύεται τον μεγιστάνα των πετρελαιοειδών και υψηλόβαθμο στέλεχος του αμερικανικού υπουργείου Αμυνας, Μάικλ Χάφινγκτον, έναν άνθρωπο με ισχυρές διασυνδέσεις και τεράστιο κύκλο γνωριμιών, που η Αριάννα θα εκμεταλλευτεί στο έπακρο.
Είναι η κατάλληλη ευκαιρία για να αλώσει τα σνομπ σαλόνια της αμερικανικής μητρόπολης και να αποκτήσει ερείσματα στον χώρο της πολιτικής και των πολυεθνικών.
Η Αριάννα αρθρογραφεί ακολουθώντας πιστά τις ρεμπουπλικανικές απόψεις του συντηρητικού συζύγου της, στάση που θα αλλάξει δραματικά όταν έπειτα από 11 χρόνια συμβίωσης και δύο κόρες, ο γάμος τους θα λήξει, καταφέροντας ένα καίριο πλήγμα στον εγωισμό της: η εικόνα να πιάνει στα πράσατον άντρα της με τον εραστή του και η μετέπειτα δημόσια παραδοχή του ότι είναι αμφισεξουαλικός, δεν αφήνουν στην Αριάννα κανένα περιθώριο για δεύτερη προσπάθεια.

Πρόκειται για τη δεύτερη μεγάλη απογοήτευση στην προσωπική της ζωή.
Είχε προηγηθεί ο μεγάλος της έρωτας με τον συγγραφέα και δημοσιογράφο Μπέρναρντ Λέβιν που γνώρισε σε ένα τηλεπαιχνίδι του BBC στα 21 της χρόνια (το 1971) και με τον οποίο θα μείνει για δέκα χρόνια μαζί.
Ο κατά 21 χρόνια μεγαλύτερός της Λέβιν, ο «μέντοράς» της, όπως τον αποκαλούσε, δεν θα δεχτεί ποτέ ούτε να την παντρευτεί, ούτε να κάνει παιδιά μαζί της.
Αντιμέτωπη με το προσωπικό της αδιέξοδο αλλά και την υπέρμετρη φιλοδοξία της, η Αριάννα θα μετατρέψει την απογοήτευσή της σε κίνητρο για να κατακτήσει την Αμερική.
Η φράση «τα εμπόδια είναι για να ξεπερνιούνται» θα γίνει στο εξής μότο της ζωής της - κάτι που η ίδια φροντίζει να το επαληθεύει στην πράξη καθημερινά.


Την ίδια τακτική θα ακολουθήσει και μετά τον χωρισμό της.
Από εκεί που αρθρογραφούσε στους «Times» του Λος Αντζελες υπέρ των συντηρητικών, μετά τη λήξη του γάμου της, θα κάνει στροφή 180 μοιρών.
Η Χάφινγκτον κρατά το επίθετο με το οποίο έγινε διάσημη στην Αμερική, υποστηρίζει ανοιχτά το Δημοκρατικό Κόμμα και το 2003 θα αναμετρηθεί με τον Ρεπουμπλικανό Αρνολντ Σβαρτσενέγκερ διεκδικώντας ως ανεξάρτητη υποψήφια τον θώκο του κυβερνήτη της Καλιφόρνιας.
Ο αέρας με τον οποίο μπήκε στην πολιτική -και με ατάκες όπως «το υβριδικό εναντίον του Hummer», με την οποία περιέγραφε το δικό της αυτοκίνητο σε αντιδιαστολή με εκείνο του πολιτικού της αντιπάλου- θα της κοπεί απότομα μετά το αμελητέο 2% που της δίνουν οι δημοσκοπήσεις, οι οποίες θα την αναγκάσουν τελικά να αποσυρθεί άρον-άρον από την προεκλογική κούρσα.
Άλλη μια αποτυχία καταχωρείται στα πρακτικά της καριέρας της, αλλά αυτό ισχύει για όλους όσοι επιμένουν να τολμούν.
Και την τόλμη της δεν μπορεί να την αμφισβητήσει κανείς.

Αντιθέτως, πολλοί είναι εκείνοι που αμφισβητούν τις αγνές προθέσεις της τόσο λόγω της τάσης της να επιδίδεται σε πολιτικές κωλοτούμπες, όσο και λόγω του μεγάλου χάσματος που χωρίζει τα λόγια από τις πράξεις της.
Από τη μια εξαπέλυε μύδρους κατά των Ρεπουμπλικανών, από την άλλη μετά την πικρία του διαζυγίου της βρήκε τη ζεστή αγκαλιά που έψαχνε στον κόρφο των δημοκρατικών.
Από τη μια κατηγορούσε τον Σβαρτσενέγκερ για μονόπλευρες φοροαπαλλαγές υπέρ των πλουσίων, από την άλλη τα δύο προηγούμενα χρόνια πλήρωνε στην Εφορία μόλις 771 δολάρια, λιγότερο κι από έναν μεροκαματιάρη των ΗΠΑ.
Όσο για τον ζήλο της να καταφέρεται εναντίον όσων χρησιμοποιούσαν επιβαρυντικά για το περιβάλλον θηριώδη τζιπ, αξίζει να σημειωθεί ότι η ίδια μετακινείται με ιδιωτικό τζετ.

Όταν το 2005 θα ιδρύσει τελικά τη Huffington Post, είναι σαφές ότι πρόκειται για ένα αριστερών τάσεων portal, που δίνει βήμα σε όλες τις προοδευτικές πένες της χώρας -6.000 μπλόγκερ για την ακρίβεια- να αναπτύξουν τις απόψεις τους συχνά με σατιρική διάθεση.
Η αρχική καχυποψία των επικριτών της για το εγχείρημά της, που το είδαν ως άλλη μια προσπάθειά της να βρίσκεται μονίμως στην επικαιρότητα, θα καμφθεί από την τεράστια επιτυχία που θα γνωρίσει.

Οι επικρίσεις θα αρχίσουν ξανά όταν θα πει το "ναι" στην πρόταση εξαγοράς του site από την America online τον Φεβρουάριο του 2011 και τη διάχυτη πεποίθηση ότι η περίφημη ανεξαρτησία που μέχρι τότε κυριαρχούσε στον ιστότοπο, θα πάει περίπατο.
Η Χάφινγκτον που διατηρεί τη θέση της προέδρου και της διευθύντριας θα απαντήσει ως εξής: «Η HuffPo πήγε από την υπερταχεία σε ένα υπερηχητικό τζετ. Συνεχίζουμε να ταξιδεύουμε προς την ίδια κατεύθυνση με ιλιγγιώδη πια ταχύτητα».

Και η αλήθεια είναι ότι σήμερα τα νούμερα που αφορούν το site είναι όντως ιλιγγιώδη, με τους επισκέπτες να ξεπερνούν τους 250.000.000 παγκοσμίως, ενώ ήδη «τρέχει» σε δέκα χώρες εκτός ΗΠΑ -Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία (σε συνεργασία με τον όμιλο L' Espresso που βγάζει την εφημερίδα «La Reppublica»), Ισπανία (με τον όμιλο της εφημερίδας «El Pais»), Καναδά, Βρετανία, Βραζιλία κ.α.
Άγνωστο αν θα έχει την ίδια επιτυχία και στην Ελλάδα, αλλά ούτως ή άλλως, και μόνο η λέξη «άγνωστο» είναι για την ίδια σκέτη πρόκληση.


Η Χάφινγκτον, που πάντα βρίσκει λόγο να αναφέρεται στα θετικά του ελληνικού τρόπου ζωής (εξυμνώντας από τη φέτα, το λάδι και τους λουκουμάδες, μέχρι το τζατζίκι και τον φραπέ), σήμερα ζει στο Λος Άντζελες, έχει πάρει εδώ και χρόνια την αμερικανική υπηκοότητα, αλλά εκείνη παραμένει μέσα της, όπως λέει, το κοριτσάκι που τρέχει στις γειτονιές της Πλάκας.
Η γνωστή και ως «Ο τιτάνας του Διαδικτύου», που στους έλληνες απευθύνεται πάντα στα Ελληνικά, είναι η αλήθεια πως έχει την ευχέρεια να βοηθήσει τη χώρα της.
Σε μια προσπάθεια οικονομικής ενίσχυσης των δοκιμαζόμενων από τη γενικότερη δυσπραγία Ελλήνων πολιτών, η οργάνωση Hellenic Initiative, λίγο πριν από τον εορτασμό της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου, τη βάζει εμπροσθοφυλακή προκειμένου να παρακινήσει την Ομογένεια να συνδράμει οικονομικά το εγχείρημα που φέρει το σύνθημα «Όλοι μαζί».
Και εκείνη ανταποκρίνεται με συνεχείς αναρτήσεις στη HuffPo και στα social media.
Το Hellenic Initiative είναι οργάνωση της Διασποράς με μέλη πανίσχυρους επιχειρηματίες όπως οι Αντριου Λιβέρης -διευθύνων σύμβουλος της Dow Chemical- και Γιώργος Δαυίδ -διευθύνων σύμβουλος της Coca Cola- με στόχο να ενισχύει αδύναμες οικονομικά ομάδες και φιλανθρωπικές οργανώσεις όπως τα Παιδικά Χωριά SOS.

Όσο για το αν η Αριάννα Στασινοπούλου Χάφινγκτον, αντιμετωπίζεται με δυσπιστία λόγω της καταγωγής της, η ίδια απαντά: «Όλοι θέλουν να γίνουν Έλληνες». 

Περισσότερες βιογραφίες σπουδαίων προσωπικοτήτων εδώ.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)