Γλώσσα ΣΤ' Δημοτικού - Ενότητα 1: Ταξίδια, τόποι, μεταφορικά μέσα - Ταξιδεύοντας με ελέφαντα

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0
Εκπαιδευτικό Υλικό Γλώσσα ΣΤ' Δημοτικού Ενότητα 1: Ταξίδια, τόποι, μεταφορικά μέσα - Ταξιδεύοντας με ελέφαντα












Σχολικό βιβλίο


Παρουσίαση μαθήματος


Γραμματικό φαινόμενο μαθήματος - Χρονικές προτάσεις (σελ. 196) 


Γραμματική


Παραγωγή γραπτού λόγου  

Ασκήσεις

Άσκηση 1. σελ. 13
Οι εφημερίδες ανάγγειλαν πρόωρα ότι οι σιδηροδρομικές γραμμές είχαν ολοκληρωθεί. Σ
Ο Πασπαρτού πρότεινε στον κύριο Φογκ να ταξιδέψουν με έναν ελέφαντα. Σ
Ο Κιούνι, ο ελέφαντας, δεν μπορούσε να καλύψει μεγάλη απόσταση με μεγάλη ταχύτητα. Λ
Ο Ινδός αρνήθηκε πεισματικά να πουλήσει τον ελέφαντα, όσα λεφτά κι αν του έδωσαν. Λ

Άσκηση 2 σελ. 14
Ο Φιλέας Φογκ και ο υπηρέτης του Πασπαρτού βρίσκονται μέσα σ’ ένα τρένο τον Οκτώβριο του 1872 και διασχίζουν την Ινδία, όταν συναντάνε τον κύριο Φράνσις. Ξαφνικά διαπιστώνουν πως οι γραμμές του τρένου τελειώνουν και ψάχνουν να βρουν ένα μεταφορικό μέσο. Ο Πασπαρτού βρίσκει έναν ελέφαντα. Έτσι ζητάνε από τον Ινδό που τον έχει να τους τον νοικιάσει, αλλά αυτός αρνείται και έτσι αναγκάζονται να τον αγοράσουν δίνοντάς του 2.000 λίρες. Τελικά οι τρεις συνταξιδιώτες συνεχίζουν το ταξίδι τους με τον ελέφαντα. Ο Φιλέας Φογκ και ο Πασπαρτού είναι χαρούμενοι που συνεχίζουν το ταξίδι τους, ενώ και ο Ινδός χαίρεται που εκμεταλλεύτηκε την κατάσταση και πήρε τόσα λεφτά.

Άσκηση 3. σελ. 15
Πέντε λεπτά αργότερα, ο Φιλέας Φογκ, ο σερ Φράνσις Κρόμαρτι και ο Πασπαρτού φτάνουνσε μία καλύβα, χτισμένη πλάι σε ένα χωράφι που το περιζώνει ένας ψηλός φράχτης από πασσάλους. Μέσα στην καλύβα υπάρχει ένας Ινδός και στο χωράφι ένας ελέφαντας. Ο Ινδός τους οδηγεί στο χωράφι. Εκεί αντικρίζουν ένα ζώο, σχεδόν εξημερωμένο. Αναμφίβολα ο Κιούνι – έτσι λένε το ζώο – μπορεί, όπως όλοι οι ελέφαντες, να καλύψει με μεγάλη ταχύτητα μεγάλες αποστάσεις και καθώς δεν υπάρχει άλλο διαθέσιμο υποζύγιο, αποφασίζουν να τον χρησιμοποιήσουν.

Άσκηση 4. σελ. 16
Θέλετε να διηγηθείτε κάτι ασυνήθιστο που έγινε σε ένα ταξίδι
Ορειβασία στο βουνό
Την προηγούμενη εβδομάδα ξεκινήσαμε με τους γονείς μου για ορειβασία στο βουνό του Ολύμπου. Μαζί μας ήταν και μια ομάδα ορειβατών.
Αρχίσαμε την ορειβασία φτάνοντας σε ένα σημείο πολύ πάνω από τη γη. Ρώτησα τους ορειβάτες σε ποιο ύψος βρισκόμαστε. Αυτοί μου απάντησαν ότι βρισκόμαστε στα 1.600 μέτρα πάνω από τη γη.
Μετά από λίγη ώρα εμφανίστηκε μπροστά μας μια σπηλιά. Σταματήσαμε να ξεκουραστούμε. Ήπιαμε νερό, απολαύσαμε τη θέα, βγάλαμε φωτογραφίες. Εγώ ζήτησα απ’ τους γονείς μου την άδεια να εξερευνήσω τη σπηλιά. Αυτοί μου το επέτρεψαν αλλά μου είπαν να είμαι πολύ προσεκτικός.
Μπήκα στη σπηλιά και είδα ότι χωριζόταν σε τρεις διαδρόμους. Προχώρησα στον πρώτο διάδρομο. Εκεί είδα ενδιαφέροντα πράγματα. Στον δεύτερο διάδρομο προχωρώντας βρήκα μια δάδα αναμμένη. Τότε φώναξα με δυνατή φωνή τη μαμά μου. Η φωνή ήταν τόσο δυνατή που δημιούργησε κατολίσθηση. Η κατολίσθηση έφραξε την διέξοδο. Ξαφνικά πετάχτηκε μπροστά μου ένα τεράστιο φίδι όπου το ακολουθούσαν και άλλα πιο μικρά. Στην αρχή τρόμαξα αλλά θυμήθηκα τη δάδα. Κράτησα στα χέρια τη δάδα μήπως μου επιτεθεί και στάθηκα ακίνητος μήπως φύγει. Το φίδι απομακρύνθηκε σιγά σιγά. Έπειτα φώναξα τους γονείς μου αυτή τη φορά χωρίς πολύ δύναμη, όσο πριν. Ευτυχώς για το καλό μου, αυτή τη φορά ακούστηκα. Τελικά με έβγαλαν με μεγάλη δυσκολία. Στη συνέχεια τους διηγήθηκα τι συνέβη και ότι αισθανόμουν χαρούμενος που ήμουν ξανά μαζί τους. Πιστεύω ότι και αυτοί αισθάνθηκαν το ίδιο.
Έμαθα ότι η περιέργεια μπορεί να σκοτώσει και το πάθημα μου έγινε μάθημα.



Διαδραστικά μαθήματα για όλα τα κεφάλαια της 1ης ενότητας εδώ.

Επιπλέον εκπαιδευτικό υλικό για τη Γλώσσα της ΣΤ' Δημοτικού εδώ.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)