Το μυστικό του πίνακα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, η "Κυρία με την ερμίνα"

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0
 
Τι ανακάλυψε ο οπτικός μηχανικός Pascal Cotte, μελετώντας με τη βοήθεια της τεχνολογίας, τον διάσημο πίνακα του Leonardo Da Vinci.
Ήταν το 1490 όταν Leonardo Da Vinci φιλοτέχνησε έναν από τους πιο γνωστούς του πίνακες του, την "Κυρία με την ερμίνα".

Στον πίνακα ο  αδιαμφισβήτητα μεγαλύτερος καλλιτέχνης της Αναγέννησης απεικονίζει τη 17χρονη Cecilia Galerani ερωμένη του ισχυρού ηγεμόνα του Μιλάνου Λουντοβίκο Σφόρτσα. Αινιγματική και μυστηριώδης όπως η Τζοκόντα, κρατάει στην αγκαλιά της μια ζωντανή ερμίνα.

Σήμερα ο Γάλλος οπτικός μηχανικός  Pascal Cotte αποκάλυψε ότι αρχικά ο Da Vinci δεν ήθελα να ζωγραφίσει το ζώο στα χέρια της 17χρονης.

Ο Cotte περιεργάστηκε τον  διάσημο πίνακα με τη χρήση μίας αυτοσχέδιας κάμερας υψηλής ευκρίνειας. Το μηχάνημα αυτό σάρωσε τον πίνακα με ανάλυση 240 εκατ. pixels, χρησιμοποιώντας 13 φάσματα φωτός, συμπεριλαμβανομένης και της υπεριώδους και υπέρυθρης ακτινοβολίας.

Η κάμερα υψηλής ανάλυσης του Cotte τον βοήθησε να κάνει πολλές ακόμα ανακαλύψεις που σχετίζονται με το αινιγματικό έργο τέχνης.

Μιλώντας στο BBC ανέφερε: "Με την τεχνική LAM μας δόθηκε η δυνατότητα να "ξεφλουδίσουμε" τον πίνακα σαν ένα κρεμμύδι, αφαιρώντας την επιφάνεια ώστε να δούμε τη μέσα και πίσω από τα διάφορα στρώματα του χρώματος. Έχουμε ανακαλύψει ότι ο Leonardo άλλαζε πάντα άποψη όταν ζωγράφιζε."


  Αναλύοντας τον πίνακα, ειδικοί αναφέρουν ότι η ερμίνα που συμβολίζει την ματαιοδοξία, προτιμά να παραδοθεί παρά να λερώσει τη γούνα της στην προσπάθειά της να ξεφύγει από τα βέλη του κυνηγού.

Το κεφάλι της νεαρής17χρονης είναι στραμμένο προς τα δεξιά, όμως το βλέμμα της ξεφεύγει λίγο προς τα αριστερά. Εικάζεται προς τον εραστή της, ο οποίος όμως τελικά προτίμησε κάποια άλλη, που θα του εξασφάλιζε μεγαλύτερη εξουσία.

Η "κυρία με την ερμίνα" ήταν ένας από τους μόλις τέσσερις πίνακες του Da Vinci, που απεικονίζουν γυναίκες.

Περισσότερα θέματα για τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι εδώ.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)