10 πράγματα που οι δάσκαλοι σκέφτονται, αλλά δεν λένε στους γονείς

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0
ParentTeacherInterviewiStock_000014713026SmallΗ σχέση του γονέα με τον δάσκαλο μπορεί να διαδραματίσει σπουδαίο ρόλο στην εκπαίδευση του παιδιού. Η μεταξύ τους συνεργασία είναι πολύ σημαντική για να μπορέσει το παιδί να αποδώσει όσο το δυνατόν καλύτερα. Το γεγονός αυτό απαιτεί αμφίδρομη επικοινωνία και κατανόηση. Όμως, υπάρχουν πράγματα που οι δάσκαλοι δεν μπορούν πάντοτε να πουν στους γονείς των μαθητών τους στα πλαίσια του σχολικού περιβάλλοντος και των κανόνων με τους οποίους χρειάζεται να συμμορφώνονται:

1. Αγαπώ το παιδί σας λίγο λιγότερο από τα δικά μου παιδιά. Πραγματικά. Και παραδόξως, η αγάπη αυτή ξεκινά σχεδόν αμέσως, όπως ακριβώς έγινε και με τα δικά μου παιδιά.
2. Θα μου λείψει το παιδί σας για το υπόλοιπο της ζωής μου, ακόμα κι αν ήταν απίστευτα δύσκολο και έκανε τις μέρες μου εξαιρετικά κουραστικές.
3. Όταν πρόκειται για τη δουλειά μου, εσείς και το παιδί σας είστε το πρωταρχικό μου μέλημα. Αν είστε ευχαριστημένοι με τις επιδόσεις μου, τότε και οι ανώτεροι μου θα είναι ικανοποιημένοι.
4. Κάνετε μεγάλο λάθος αν δεν θεωρείτε ισότιμη τη σχέση μας με οποιονδήποτε τρόπο. Το μόνο που θέλω είναι να είμαι φίλος και συνεργάτης σας.
5. Όταν σας ζητώ να απευθύνεστε σε μένα με το μικρό μου όνομα είναι επειδή θέλω να έχω ένα πιο χαλαρό είδος σχέσης μαζί σας. Δεν υπάρχει καμία ανάγκη για τεχνητά εμπόδια. Είμαστε και οι δύο ενήλικες που αγαπούν το παιδί σας.
6. Μερικοί από τους πιο στενούς φίλους μου είναι γονείς πρώην μαθητών μου. Οι σχέσεις αυτές αναπτύχθηκαν γιατί αντιμετωπίζαμε ο ένας τον άλλον ως ισότιμοι εταίροι στην εκπαίδευση του παιδιού.
7. Δεν έχω πρόβλημα να αμφισβητείτε τις αποφάσεις μου. Σας ζητώ μόνο να μην αμφισβητείτε την πρόθεση ή την προσπάθεια μου. Να ξέρετε ότι πάντα προσπαθώ να κάνω το καλύτερο για λογαριασμό του παιδιού σας και παρά τις καλύτερες προθέσεις μου, θα κάνω αναμφισβήτητα λάθη.
8. Εάν έχω κάνει κάτι που σας απογοήτευσε ή σας αναστάτωσε, θα ήθελα να το πείτε πρώτα σε εμένα. Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο πολύ πονάει να μαθαίνω για τη δυσαρέσκειά σας από το διευθυντή ή από σχόλια μεταξύ γονέων και μαθητών.
9. Πρέπει να γνωρίζετε ότι υπάρχουν φορές που θέλω να πω κάτι ή να συμφωνήσω μαζί σας, αλλά δεν μπορώ να το κάνω για πολλούς λόγους που συνήθως αφορούν την ιδιωτική ζωή κάποιου άλλου μαθητή. Μπορεί να είναι απογοητευτικό για εμένα και για εσάς, αλλά αποτελεί επαγγελματική μου ευθύνη.
10. Να ξέρετε ότι θα αναρωτιέμαι και θα ανησυχώ για το μέλλον του παιδιού σας για το υπόλοιπο της ζωής μου.

Περισσότερα θέματα για τα σχολεία εδώ.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)