ΤΑΣΕΙΣ

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

ΥΛΙΚΟ

ΒΙΝΤΕΟ

15/3/17

Πώς προσεγγίζουν οι επιτήδειοι τα παιδιά στο διαδίκτυο




Σε προηγούμενο άρθρο μας έχουμε μιλήσει για το διαδικτυακό grooming, δηλαδή την τεχνική πολλών επιτήδειων να προσεγγίζουν τα παιδιά μέσω του διαδικτύου και τους κινδύνους που αυτό εγκυμονεί για τα παιδιά μας, τώρα όμως θα εστιάσουμε στους τρόπους που αυτοί χρησιμοποιούν για να πλησιάσουν τους ανήλικους χρήστες του διαδικτύου.

Γίνονται συμπαίκτες στα διαδικτυακά παιχνίδια

Ένα σίγουρο μέρος αλίευσης ανήλικων θυμάτων είναι τα online παιχνίδια. Οι θύτες ξέρουν ποια είναι τα πιο δημοφιλή παιχνίδια που παίζουν τα παιδιά και τα προσεγγίζουν με την τακτική του συμπαίκτη. Στα περισσότερα απ’ αυτά, μάλιστα, οι χρήστες φτιάχνουν ατομικό προφίλ, στο οποίο προσθέτουν τα στοιχεία τους και πιθανώς να ανεβάζουν φωτογραφία.

Οι θύτες προσεγγίζουν τα παιδιά μέσω των κοινών ενδιαφερόντων τους, δηλαδή των online παιχνιδιών, και έτσι ο σκοπός τους επιτυγχάνεται πιο εύκολα.

Τι μπορείτε να κάνετε: Πρακτικά, μπορείτε να θέσετε ένα χρονικό όριο στο οποίο θα επιτρέπετε στο παιδί να παίζει τα παιχνίδια- περιορίζοντας τον χρόνο, περιορίζεται και η έκθεση του παιδιού στον κίνδυνο.


Μία ακόμα ευχάριστη (ειδικά για τον μπαμπά) λύση είναι να παίζει ανά τακτά χρονικά διαστήματα μαζί με το παιδί τα’ αγαπημένα του παιχνίδια. Με τον τρόπο αυτό, θα μπορέσει να δει αν το παιδί χρησιμοποιεί τα παιχνίδια για να συνομιλήσει με «ύποπτους» χρήστες.

Επιπλέον, μπορείτε να επιλέξετε τον γονικό έλεγχο στην κονσόλα του παιχνιδιού και να απαγορεύσετε από άγνωστους χρήστες να έχουν πρόσβαση στο προφίλ του παιδιού.

Παριστάνουν τους «φίλους» στο Facebook, το Twitter και τα άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Τα πιο διαδεδομένα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook και το Twitter,  ενδεχομένως κρύβουν και τους περισσότερους κινδύνους. Παρά το ότι, σύμφωνα με τους κανονισμούς του Facebook, δεν επιτρέπεται η δημιουργία λογαριασμού σε ανήλικους κάτω των 13 ετών, όμως, αυτό το μέτρο φυσικά δεν επαρκεί και δεν προστατεύει τα παιδιά ηλικίας 14-18 ετών. Η δημιουργία ενός προφίλ (που τις περισσότερες φορές έχει ψευδή στοιχεία) και η αποστολή αιτήματος φιλίας είναι ο τρόπος προσέγγισης που χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι.

Τι μπορείτε να κάνετε: Αν έχετε κι εσείς προφίλ σ’ αυτά τα μέσα, μπορείτε να γίνετε διαδικτυακοί φίλοι με το παιδί και να βλέπετε με ποια άτομα αλληλεπιδρά. Βέβαια, υπάρχει η περίπτωση το παιδί να σας μπλοκάρει και να έχετε περιορισμένη πρόσβαση στις πληροφορίες που το αφορούν.

Τότε, το Google Alerts μπορεί να σας φανεί χρήσιμο, το οποίο θα σας προειδοποιεί για την όποια καινούρια δραστηριότητα του παιδιού σας.

Ακόμα, θα πρέπει να μιλήσετε στο παιδί και να του εξηγήσετε γιατί δεν πρέπει να απαντάει θετικά σε κάθε αίτημα φιλίας- ακόμα κι αν έχει αρκετούς κοινούς φίλους με κάποιον άγνωστο. 
Αναλυτικές οδηγίες για τη χρήση προσωπικών δεδομένων στο Facebook, θα δέιτε στο παρακάτω βίντεο:

Χρησιμοποιούν υποσχέσεις και ανταλλάγματα όπως, «Ξέρω έναν εύκολο τρόπο να βγάλεις χρήματα…» ή «Θα έκανες άνετα καριέρα μοντέλου! Μπορώ να σε βοηθήσω.»

Εκμεταλλευόμενοι την ελευθερία που υπάρχει στα chat rooms, οι διαδικτυακοί θύτες δελεάζουν τα παιδιά ακόμα και με χρηματικά ανταλλάγματα και υποσχέσεις. Είναι πιθανό, για παράδειγμα, να τους υποσχεθούν ένα σημαντικό ποσό αν δεχθούν να συνομιλήσουν μέσω κάμερας (χωρίς φυσικά εκείνοι να φαίνονται) και να ικανοποιούν τις απαιτήσεις τους, που μπορεί να συμπεριλαμβάνουν γυμνές πόζες και γενικά απαιτήσεις σεξουαλικού περιεχομένου.

Οι λήψεις μέσω βίντεο ή φωτογραφιών μπορούν να χρησιμοποιηθούν ακόμα και για πορνογραφικά κυκλώματα παιδεραστίας που δρουν παγκόσμια.

Σύμφωνα με σχετική έρευνα, μάλιστα, αποδείχθηκε ότι 20 μόλις λεπτά αρκούν για να προσεγγίσει σεξουαλικά ένας «φτασμένος» διαδικτυακός παιδόφιλος το θύμα του.

Τι μπορείτε να κάνετε: Τονίστε του ότι δεν πρέπει να μιλάει με αγνώστους ούτε μέσω ίντερνετ και ότι δεν πρέπει να δέχεται ανταλλάγματα και δώρα από άτομα που δεν γνωρίζει. Εξίσου σημαντικό, επίσης, είναι να καταλάβει πως δεν είναι υποχρεωμένο να λέει «ναι» σε οτιδήποτε το κάνει να αισθάνεται άσχημα. Το να εκθέτει το σώμα του για παράδειγμα, υπάγεται σ’ αυτή την κατηγορία.

Επιδιώκουν την ιδιωτικότητα: «Ας μιλήσουμε μόνοι μας»

Πολλά chat rooms είναι κοινά για πολλούς χρήστες την ίδια στιγμή, κάτι που λειτουργεί ως ένα μικρό εμπόδιο για να πλησιάσει ο θύτης το ανήλικο θύμα του. Στην αρχή, θα συμμετέχει στην ομαδική συζήτηση -έτσι εξάλλου δεν θα τραβήξει από την πρώτη στιγμή την προσοχή. Στη συνέχεια, όμως, θα επιδιώξει να μιλήσει μόνος του με το θύμα, αφού έχει ήδη κερδίσει την εμπιστοσύνη του. Το «Ας μιλήσουμε μόνοι μας σε μια ιδιωτική συνομιλία» στη συνέχεια μπορεί να μετατραπεί σε «Θα μου δώσεις το κινητό σου για να μιλάμε πιο άνετα;».


Τι μπορείτε να κάνετε: Εκτός του ότι και αυτό εντάσσεται στη λογική του «Δεν μιλάω σε αγνώστους», προστίθεται ένα ακόμα σημαντικό ζήτημα: «Δεν δίνω τα στοιχεία μου σε αγνώστους!». Κι αυτό είναι που θα πρέπει να του τονίσετε. Στον σκοπό αυτό, θα σας βοηθήσουν τα παιχνίδια του Safeinternet.gr που ενημερώνουν τα παιδιά με ευχάριστο τρόπο για τους κινδύνους του διαδικτύου. 

Παριστάνουν πως έχουν τα ίδια προβλήματα με τα παιδιά

Ένα από τα πιο γνωστά τρικ των online θυτών είναι να παριστάνουν τα παιδιά. Η μουσική που λένε ότι ακούν, τα παιχνίδια που παίζουν, ακόμα και η γλώσσα που χρησιμοποιούν, φροντίζουν να είναι τέτοια ώστε να μην προδίδεται η ηλικία τους. Εκτός αυτού, προσπαθούν να προσεγγίσουν το παιδί μέσω της ταύτισης. Φράσεις του τύπου «Κι εγώ τα ίδια τραβάω στο σχολείο/ Κι εγώ μισώ τους γονείς μου/ Κανείς δεν με καταλαβαίνει» είναι «δολώματα» για να πλησιάσουν το παιδί μέσω των κοινών ενδιαφερόντων αλλά και των κοινών προβλημάτων.

Τι μπορείτε να κάνετε: Επειδή όσο πιο ευάλωτο νιώθει το παιδί, τόσο πιο εύκολα θα πέσει σε τέτοιου είδους παγίδα, το βασικό να επενδύσετε στη μεταξύ σας σχέση. Βοηθήστε το να καταλάβει πως εσείς πρέπει να είστε το πρώτο άτομο στο οποίο θα στραφεί αν αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα και ότι είστε δίπλα του ως φίλοι και σύμμαχοι, όχι ως εχθροί!
Περισσότερα θέματα για γονείς εδώ.

Δημοσίευση σχολίου

ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΑΡΧΕΙΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

TRANSLATE THIS SITE

 
Copyright © 2017 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Powered byBlogger