ΤΑΣΕΙΣ

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

ΥΛΙΚΟ

ΒΙΝΤΕΟ

20/3/17

Πώς να γίνουν τα παιδιά υπεύθυνα με τις σχολικές εργασίες




Μπορείτε να είστε τόσο απογοητευμένοι με τις κατ’ οίκον εργασίες, όπως είναι τα παιδιά σας, και είναι μερικές φορές δύσκολο να γνωρίζετε πόση βοήθεια είναι κατάλληλη και πόσο θα πρέπει να υπαναχωρήσουμε και να βοηθήσουμε το παιδί με τις κατ’ οίκον εργασίες τους. Για να βοηθήσετε τα παιδιά σας να αναλάβουν την ευθύνη για την εργασία τους, δείτε παρακάτω μερικές συμβουλές που μπορείτε να δοκιμάσετε.
1. Καθιερώστε μια ρουτίνα
Εμπλέξτε το παιδί σας στη δημιουργία μιας ρουτίνας για τις κατ’ οίκον εργασίες. Το παιδί μπορεί να μην γνωρίζει ακριβώς τι λειτουργεί για το ίδιο από την πρώτη φορά, μπορεί να υπάρχουν φορές που θα δοκιμάσει και θα σφάλλει. Αρχικά, να αποφασίσει πότε θα κάνει την εργασία. Αμέσως μετά το σχολείο; Μετά από ένα σνακ και λίγο χρόνο για παιχνίδι ή ξεκούραση; Αμέσως μετά το δείπνο; Ό,τι κι αν επιλέξετε, να προσπαθήσετε να είστε συνεπείς. Να κάνετε τις κατ’ οίκον εργασίες την ίδια ώρα κάθε μέρα, κι αυτή η ρουτίνα θα βοηθήσει με το κίνητρο και τη μνήμη.
Όταν εργάζεστε για τις κατ’ οίκον εργασίες με το παιδί σας, να έχετε υπόψη σας το στυλ μάθησηςτην ιδιοσυγκρασία και τις ανάγκες του. Να είστε ευέλικτοι και ανοικτοί με το στυλ μάθησης του παιδιού σας. Εφόσον οι κατ’ οίκον εργασίες γίνονται όλες σε εύλογο χρονικό διάστημα και γίνονται καλά, δεν υπάρχει λόγος να ανησυχείτε αν ακολουθείτε τη ρουτίνα.
2. Ένα συγκεκριμένο μέρος
Η δημιουργία συγκεκριμένου χώρου για τις κατ’ οίκον εργασίες είναι εξίσου σημαντική με τη θέσπιση του χρόνου. Και πάλι, σε αυτό δεν χρειάζεται να ακολουθείτε τις κατευθυντήριες γραμμές άκαμπτα, παρακολουθήστε το παιδί σας και μιλήστε του για το πώς λειτουργεί καλύτερα. Μόνο του; Με την παρουσία ενός ενήλικα; Με μουσική; Στη σιωπή; Θα υπάρξει δοκιμή και σφάλμα, δεν υπάρχει αμφιβολία - το παιδί σας μπορεί να νομίζει ότι συγκεντρώνεται με τη μουσική, αλλά αν οι κατ’ οίκον εργασίες δεν γίνονται, θα πρέπει να ξανασκεφτείτε αυτόν τον τρόπο.
3. Πρόγραμμα για τις κατ' οίκον εργασίες
Βοηθήστε το παιδί σας να ασκηθεί σε ένα πρόγραμμα κατ’ οίκον εργασιών. Τις πρώτες φορές, θα πρέπει πιθανώς να το καθοδηγήσετε. Ξεκινήστε τις εργασίες και εργαστείτε με χρονοδιάγραμμα. Πόσο χρόνο χρειάζεται για κάθε εργασία; Πόσες εργασίες υπάρχουν; Πόσος χρόνος υπάρχει πριν από το δείπνο ή την ώρα του ύπνου; Δείξτε του πώς να χωρίζει τις εργασίες του - το οποίο μπορεί να φανεί δύσκολο, αλλά είναι εντελώς εφικτό - σε μια λίστα. Αφήστε το να κάνει όλο και περισσότερα από τον προγραμματισμό κάθε φορά μέχρι να το κάνει από μόνο του.
Είναι εντάξει να κάνουν διαλείμματα. Μερικά παιδιά προτιμούν συχνά διαλείμματα και άλλα θέλουν να ολοκληρώνουν τις εργασίες μονομιάς. Εφόσον τα διαλείμματα προγραμματιστούν και δεν είναι πολύ συχνά, μπορεί πραγματικά να βοηθήσουν το παιδί σας να ολοκληρώσει τα καθήκοντά του.
4. Ανταμοιβές και κίνητρα
Μερικές φορές οι ανταμοιβές και τα κίνητρα μπορεί πραγματικά να βοηθήσουν. Να πάρουν έναν καλό βαθμό μπορεί να φαίνεται σαν ένας αόριστος στόχος, ιδιαίτερα για τα μικρότερα παιδιά. Το παιδί σας μπορεί να χρειαστεί μικρές ανταμοιβές σε όλη τη διάρκεια της εκτέλεσης των κατ’ οίκον εργασιών ή μπορεί να είναι μια χαρά με μια εβδομαδιαία ή ημερήσια ανταμοιβή.
Τα μεγαλύτερα παιδιά μπορούν να περιμένουν για ένα μηνιαίο στόχο και την ανταμοιβή. Η εφαρμογή ενός συστήματος ανταμοιβών, όπου κάθε έργο αξίζει ένα ορισμένο ποσό των πόντων που προσεγγίζει τον τελικό στόχο ανταμοιβής, πρέπει να είναι συνεπής για να επιτευχθούν τα αποτελέσματα.
Μαρία Γκουγκούμη, Ψυχολόγος - Ειδική Παιδαγωγός
Αργυρώ Καραμπά, Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας
 grafwnimata.blogspot.gr
Περισσότερες συμβουλές εδώ.

Δημοσίευση σχολίου

ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΑΡΧΕΙΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

TRANSLATE THIS SITE

 
Copyright © 2017 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Powered byBlogger