ΤΑΣΕΙΣ

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

ΥΛΙΚΟ

ΒΙΝΤΕΟ

19/4/17

Ξεκλείδωσε τους αριθμούς! Εκπαιδευτικό παιχνίδι για τη μορφή και την ποσοτική αξία των αριθμών



Τα παιδιά από μικρή ηλικία έρχονται σ' επαφή με τους αριθμούς και ολοκληρώνοντας τη φοίτηση τους από το νηπιαγωγείο, είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τους αριθμούς από το 1 μέχρι το 10 ή τους περισσότερους από αυτούς. Αυτό βέβαια δεν συμβαίνει πάντα, αφού τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και ανωριμότητα,  δυσκολεύονται να συγκρατήσουν τη μορφή των αριθμών ή να αντιστοιχήσουν τους αριθμούς με την ποσοτική τους αξία. 

Σ΄αυτές τις περιπτώσεις, τα παιδιά πρέπει να μαθαίνουν μέσω της βιωματικής μάθησης και η γνώση  να προκύπτει μέσα από το παιχνίδι. Άλλωστε, οι έρευνες έχουν καταδείξει  ότι η μάθηση παρουσιάζει βελτίωση σε ένα περιβάλλον, όπου οι μαθητές εμπλέκονται ενεργητικά στη διαδικασία της μάθησης και αισθάνονται ασφαλείς.

Μια άσκηση που στηρίζεται στην πολυαισθητηριακή προσέγγιση και τηβιωματική μάθηση, είναι η άσκηση: Ξεκλείδωσε τους αριθμούς!

Υλικά: ρύζι ή άμμος, μεγάλος δίσκος ή κουτί, λουκέτα - κλειδαριά με κλειδιά, μαρκαδόρος, σελοτέιπ, χαρτί Α4, ψαλίδι, μπρελόκ




Δραστηριότητα: κόβουμε το χαρτί Α4 σε μικρά τετραγωνάκια και γράφουμε τους αριθμούς που θέλουμε να δουλέψουμε με το παιδί. Έπειτα, κολλάμε το χαρτί με σελοτέιπ πάνω στο λουκέτο. Στη συνέχεια, γράφουμε πάνω στα μπρελόκ τον αντίστοιχο αριθμό με τις ανάλογες κουκίδες ή μόνο τις κουκίδες (εξαρτάται από τον εκπαιδευτικό στόχο που θέτουμε).


Μετά απλώνουμε  τα λουκέτα και τα κλειδιά στο κουτί με το ρύζι. Καλό θα ήταν ορισμένα κλειδιά να είναι στην επιφάνεια του ρυζιού και κάποια να είναι κρυμμένα, ώστε να έχει περισσότερο ενδιαφέρον η δραστηριότητα. 
Κατόπιν, ζητάμε από το παιδί να γίνει ένας μικρός ντετεκτιβ και να βρει τον αριθμό που θα του πούμε. Το μόνο που απομένει είναι να ξεκλειδώσει το λουκέτο. 


Άλλες δραστηριότητες:
  • με συλλαβές 
  • με λέξεις
  • με αριθμητικές πράξεις 
  • με συμπλέγματα


Αντωνία Κυρμίτση, mathainontas-diaforetika.blogspot.gr

Περισσότερες συμβουλές εδώ.

Δημοσίευση σχολίου

ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΑΡΧΕΙΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

TRANSLATE THIS SITE

 
Copyright © 2017 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Powered byBlogger