ΤΑΣΕΙΣ

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

ΥΛΙΚΟ

ΒΙΝΤΕΟ

1/6/17

Χόμπι που βελτιώνουν τη λειτουργία του εγκεφάλου, νικάνε το στρες, αυξάνουν την ευφυΐα και τη διάθεση






Για πολύ καιρό ήταν διαδεδομένη η θεωρία ότι οι άνθρωποι γεννιόμαστε με δεδομένο επίπεδο ευφυίας και το καλύτερο που μπορούσαμε να κάνουμε είναι να αρκεστούμε σε αυτό. Οι επιστήμονες απέδειξαν ότι μπορούμε να ενισχύσουμε την ευφυΐα μας.
Ξέρουμε πλέον πως η απόκτηση νέων δεξιοτήτων συμβάλλει στο να ενισχυθούν οι νευρώνες στον εγκέφαλο και έτσι να λειτουργεί καλύτερα και πιο γρήγορα.
Ιδού, μια λίστα με χόμπι που μας κάνουν πιο έξυπνους και ευδιάθετους:
Μάθετε μουσικό όργανο
Η μουσική βοηθά στην δημιουργικότητα, την αναλυτική ικανότητα, τη γλώσσα, τα μαθηματικά. Το παίξιμο ενός μουσικού οργάνου ενισχύει το μεσολόβιο που συνδέει τα δύο ημισφαίρια του εγκεφάλου, δημιουργώντας νέες συνάψεις. ‘Ετσι υπάρχει σημαντική βελτίωση στη μνήμη, στην ικανότητα να λύνουμε προβλήματα και στη γενική λειτουργία του εγκεφάλου, ασχέτως ηλικίας.
Διαβάστε
Τα οφέλη του διαβάσματος, λένε οι ειδικοί, είναι τα ίδια είτε διαβάζουμε «Χάρι Πότερ» είτε το τελευταίο φύλλο της οικονομικής εφημερίδας Wall Street Journal.
Το διάβασμα περιορίζει το άγχος, κάτι που μας κάνει να αισθανόμαστε καλύτερα και αυξάνει την ευστροφία.  Στη δουλειά, αυτό μεταφράζεται με καλύτερη απόδοση και διάθεση για συνεργασία με τους συναδέλφους.

Ασκηθείτε

Η περιστασιακή άθληση δεν αρκεί. Η τακτική είναι πολύ πιο αποτελεσματική καθώς γεμίζει τα κύτταρα με μια πρωτεΐνη που βοηθά την μνήμη, την μάθηση, τη συγκέντρωση, την προσοχή και την κατανόηση. Κάποιοι επιστήμονες μάλιστα, πιστεύουν πως η καθιστική ζωή για μεγάλο διάστημα έχει ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα και εμποδίζει το μυαλό να λειτουργεί τόσο καλά, όσο πραγματικά μπορεί.


Μάθετε ξένη γλώσσα
Έρευνες δείχνουν ότι οι δίγλωσσοι μπορούν να λύνουν παζλ πολύ πιο καλά από όσους μιλούν μόνο μια γλώσσα. Η εκμάθηση νέων γλωσσών βοηθά τον εγκέφαλο να αντιδρά καλύτερα σε σύνθετες διαδικασίες, να προγραμματίζει και να γίνεται πιο επινοητικός.
Άλλα θετικά είναι ότι αυξάνεται η ικανότητα συγκέντρωσης, κάτι εξαιρετικά ουσιαστικό στο σύγχρονο πολιτισμό που δίνει τόσες αφορμές για διάσπαση της προσοχής.

Εξασκήστε το μυαλό σας 
Τα σταυρόλεξα, τα παζλ, το sudoku, τα επιτραπέζια παιχνίδια, τα χαρτιά, τα  βίντεο-γκέιμς και άλλες παρόμοιες δραστηριότητες ενισχύουν την νευροπλαστικότητα.
Δηλαδή την ικανότητα να οργανώνουμε τη σκέψη και να προσεγγίσουμε το ίδιο θέμα από άλλες παραμέτρους. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι άτομα με υψηλή νευροπλαστικότητα έχουν λιγότερο άγχος και κατάθλιψη, μαθαίνουν πιο γρήγορα και θυμούνται καλύτερα.

Κάντε διαλογισμό
Το 1992, ο Δαλάι Λάμα προσκάλεσε τον επιστήμονα Ρίτσαρντ Ντέηβιντσον, να μελετήσει τα εγκεφαλικά του κύματα στη διάρκεια διαλογισμού, για να βρει εάν μπορεί να προκαλέσει συγκεκριμένα κύματα όταν το θέλει.
Αποδείχθηκε πως όταν ο Δαλάι Λάμα και άλλοι μοναχοί ξεκίνησαν να διαλογίζονται και αποφάσισαν να εστιάσουν στην συμπόνοια, τα εγκεφαλικά τους κύματα συντονίσθηκαν.
Τα αποτελέσματα της έρευνας δημοσιεύθηκαν στην Επιθεώρηση της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ, το 2004.
Η μελέτη έδειξε ότι μπορούμε να ελέγξουμε τα εγκεφαλικά μας κύματα.
Άρα να αισθανόμαστε αυτοπεποίθηση πριν κλείσουμε μια συμφωνία ή πιο ήρεμοι όταν βρισκόμαστε με την οικόγενειά μας και πρέπει να απαλλαχθούμε από την ένταση της δουλειάς.
Συνοπτικά. Άσκηση, μουσική, ξένες γλώσσες, διαλογισμός, διάβασμα, παιχνίδια και άλλα δημιουργικά ή ομαδικά χόμπι, χαλαρώνουν τον εγκέφαλο και είναι το καλύτερο φάρμακο για το άγχος. Αρκεί η «δόση» να είναι συστηματική και όχι περιστασιακή!
Περισσότερα χρήσιμα θέματα εδώ.

Δημοσίευση σχολίου

ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΑΡΧΕΙΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

TRANSLATE THIS SITE

 
Copyright © 2017 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Powered byBlogger