Πώς πηγαίνει το αυτοκίνητο; Δυσλεξία και επιρρήματα

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0



Η Δυσλεξία κάνει έντονα την εμφάνιση της στη ζωή του ατόμου με την εισαγωγή του στην εγγράμματη παιδεία. Η έναρξη της σχολικής ζωής είναι η χρονική στιγμή που αναδύεται η δυσκολία στην επεξεργασία και παραγωγή του λόγου όπου και θα το ακολουθεί σε όλη την ακαδημαϊκή του ζωή. Για αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό να γίνουν καίριες παρεμβάσεις για την ενίσχυση της λειτουργικότητας του σε ότι έχει σχέση με τις γλωσσικές πληροφορίες. 

Μια άσκηση που βοηθά με κιναισθητικό τρόπο στην κατανόηση της χρήσης των επιρρημάτων είναι η: "Πως πηγαίνει το αυτοκίνητο;" Σε αυτή την άσκηση θα ασχοληθούμε με τη κατηγορία των Τροπικών επιρρημάτων.

Υλικά: χαρτόνι, pipe cleaners, χάντρα, μαύρος μαρκαδόρος, φωτογραφία αυτοκινήτου

Άσκηση: Σε ένα χαρτόνι κάνετε δυο τρύπες και περνάτε (όπως στην εικόνα) το pipe cleaner αφού έχετε πρώτα περάσει τη χάντρα. Στο πάνω μέρος του χαρτονιού κολλάτε μια εικόνα ενός αυτοκινήτου και γράφετε την ερώτηση: Πως πηγαίνει το αυτοκίνητο; Απο κάτω γράφετε πολλά τροπικά επιρρήματα. Κάνετε την ερώτηση στο παιδί και κάθε φορά πηγαίνει τη χάντρα σε μια λέξη και φτιάχνει μια προφορική πρόταση.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση εργαστήκαμε με τα τροπικά επιρρήματα. Η άσκηση μπορεί να εφαρμοστεί ανάλογα για όλες τις κατηγορίες των επιρρημάτων κάνοντας κάθε φορά τη κατάλληλη ερώτηση:

  • Πότε έφτασε το αυτοκίνητο; (χθες, σήμερα, αύριο, πριν, πέρυσι, τότε, τώρα, ύστερα κτλ.)
  • Πού πηγαίνει το αυτοκίνητο; (κάτω, δεξιά, αριστερά, εκεί, εδώ, πάνω, απέναντι, πίσω κτλ.) 
  • Πόσο κοστίζει το αυτοκίνητο; (πολύ, λίγο, όσο, κάμποσο, αρκετά, τόσο, περισσότερο κτλ.)

Επίσης επεκτάσεις αυτής της άσκησης είναι και οι εξής:
  • να γράψει προτάσεις με τα επιρρήματα
  • να γίνουν ασκήσεις για την ορθογραφία τους
  • να τα εντοπίσει σε προτάσεις
  • να τα εντοπίσει σε κείμενο
  • να βρείτε ένα κείμενο που έχει γράψει πρόσφατα και να εντάξετε μέσα όπου ταιριάζει Τροπικά επιρρήματα


Απευθύνεται: Σε παιδιά σχολικής ηλικίας με Δυσλεξία για την εκμάθηση και σωστή χρήση των επιρρημάτων στο λόγο. Επίσης σε όλα τα παιδιά που θέλουν να εξασκηθούν στη κατηγορία των επιρρημάτων. Μπορεί να γίνει απο γονείς, εκπαιδευτικούς και θεραπευτές.


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος, http://dyslexiaathome.blogspot.gr

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)