ΤΑΣΕΙΣ

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

ΥΛΙΚΟ

ΒΙΝΤΕΟ

13/5/18

«Κολπάκια» για την επίλυση προσθέσεων και αφαιρέσεων





Γράφει η Πηνελόπη Τσακανίκα
Ορισμένοι μαθητές δυσκολεύονται να επιλύσουν πράξεις πρόσθεσης και αφαίρεσης με ή χωρίς κρατούμενο. Αποφασίσαμε, λοιπόν, να μοιραστούμε μαζί σας ορισμένα "κολπάκια" τα οποία επινοήσαμε μέσα από τη διδακτική μας εμπειρία και έχουν, πραγματικά, λειτουργήσει στην πράξη.
Κάθετη πρόσθεση με κρατούμενο
Screenshot 1
Προσθέτουμε τις μονάδες και γράφουμε το αποτέλεσμα ολόκληρο μέσα στο κυκλάκι δεξιά. Έπειτα γράφουμε τις μονάδες ή τη μονάδα εκεί που μας δείχνει το κόκκινο βελάκι και τη δεκάδα ή τις δεκάδες, ανάλογα, εκεί που μας δείχνει το μπλε βελάκι (ο χρωματισμός είναι τυχαίος. Ο καθένας μπορεί να επιλέξει ότι χρώμα επιθυμεί). Στη συνέχεια προσθέτουμε όλες τις δεκάδες και γράφουμε το αποτέλεσμα στη θέση των δεκάδων.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ο διαφορετικός χρωματισμός βοηθά σημαντικά τους μαθητές.
Screenshot 2
Ομοίως εργαζόμαστε και εδώ, με τη διαφορά ότι αισθητοποιούμε τη θέση των μονάδων και των δεκάδων για την περίπτωση που ο μαθητής δυσκολεύεται στο διαχωρισμό αυτών.
Αναλόγως εργαζόμαστε και για κάθετες προσθέσεις τριψήφιων με διψήφιους αριθμούς με κρατούμενο κ.ο.κ.
Screenshot 3
Κάθετη αφαίρεση χωρίς ή με κρατούμενο
Μια φορά θα σας το πω γιατί είναι τόσο πια απλό!!!!!!
Η αφαίρεση είναι ένα βουνό που μπορώ να το ανεβαίνω
αλλά και να το κατεβαίνω!!!!!
Το παραπάνω ποιηματάκι (δική μας εμπνεύσεως) διασκεδάζει τους μικρούς μαθητές, ενώ τους παρουσιάζει ένα νέο τρόπο αντιμετώπισης και επίλυσης πράξεων αφαίρεσης όπως απεικονίζεται παρακάτω.
Screenshot 4
Στις παραπάνω περιπτώσεις ο μαθητής κατεβαίνει το "βουνό".
Screenshot 5
Στην παραπάνω περίπτωση ο μαθητής ανεβαίνει το "βουνό". Αυτός ο τρόπος βοηθάει περισσότερο τους μαθητές που δεν έχουν κατακτήσει τη δυνατότητα αντίστροφης μέτρησης των αριθμών. Στη συνέχεια εργαζόμαστε με τον τρόπο που αναφέρθηκε στις προσθέσεις με κρατούμενο, με ή χωρίς αισθητοποίηση της αξίας της θέσης των ψηφίων.
Screenshot 6
Προσαρμόζουμε τους παραπάνω τρόπους στις ανάγκες του εκάστοτε μαθητή.
____________________________
Η Πηνελόπη Τσακανίκα είναι Ειδική Παιδαγωγός, Απόφοιτη του Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, με Μεταπτυχιακές Σπουδές στις Επιστήμες της Αγωγής - Ειδική Εκπαίδευση του Πανεπιστημίου Λευκωσίας και Εξειδικευμένη Επιμόρφωση σε θέματα Διδακτικών Παρεμβάσεων και Συμβουλευτικής Γονέων από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

https://www.limnosfm100.gr

Περισσότερες συμβουλές εδώ.

Δημοσίευση σχολίου

ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΑΡΧΕΙΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

TRANSLATE THIS SITE

 
Copyright © 2018 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Powered byBlogger