1. Να γράψεις ένα γράμμα σε μια φίλη σου ή σε ένα φίλο
σου που να τους λες για
την τάξη σου και πώς είναι αυτή, πώς τα περνάς στο σχολείο, αν
είναι
εύκολα ή δύσκολα τα μαθήματα, ποιο μάθημα σου αρέσει πιο
πολύ, για το
δάσκαλό σου και για τους συμμαθητές σου.
την τάξη σου και πώς είναι αυτή, πώς τα περνάς στο σχολείο, αν
είναι
εύκολα ή δύσκολα τα μαθήματα, ποιο μάθημα σου αρέσει πιο
πολύ, για το
δάσκαλό σου και για τους συμμαθητές σου.
ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΕΙΣ
να γράψεις τόπο, ημερομηνία, προσφώνηση στην αρχή
και χαιρετισμό, υπογραφή στο τέλος.
και χαιρετισμό, υπογραφή στο τέλος.
Μικρό Μοναστήρι, ______________________ Μαρτίου
__________
Αγαπημέν___ μου __________________,
Τι κάνεις;
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
Με
πολλή αγάπη
________________________
2. Να γράψεις ένα γράμμα σε ένα αγαπημένο σου πρόσωπο
(παππού, γιαγιά, θεία,
θείο, ξάδερφο κτλ.) ή σε κάποιο φίλο ή φίλη σου που να τους λες
πώς τα πέρασες
στις Απόκριες, τι στολή φόρεσες, πού πήγες και με ποιον, αν
πέταξες τον χαρταετό
κτλ.
θείο, ξάδερφο κτλ.) ή σε κάποιο φίλο ή φίλη σου που να τους λες
πώς τα πέρασες
στις Απόκριες, τι στολή φόρεσες, πού πήγες και με ποιον, αν
πέταξες τον χαρταετό
κτλ.
ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΕΙΣ
να γράψεις τόπο, ημερομηνία, προσφώνηση στην
αρχή
και χαιρετισμό, υπογραφή στο τέλος.
αρχή
και χαιρετισμό, υπογραφή στο τέλος.
παράδειγμα: Μικρό Μοναστήρι, Δευτέρα 12 Μαρτίου 2012
Αγαπημένη μου γιαγιά,
Τι κάνεις; ……………………………………
…………………………………………………….
…………………………………………………….
Με αγάπη
Δαμιανός
_______________________________________________________
Αγαπημέν__ μου __________________,
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
|
________________________
Να θυμάσαι
Ø Τελεία (.)
βάζουμε όταν τελειώνει μια φράση ή πρόταση που έχει ολοκληρωμένο νόημα.
Εκεί σταματά για λίγο η φωνή μας. Μετά την τελεία αρχίζουμε με κεφαλαίο γράμμα.
π.χ.
Ήρθε η άνοιξη. Τα δέντρα
ανθίζουν.
Ø Ερωτηματικό (;)
βάζουμε στο τέλος μιας πρότασης με την οποία ρωτάμε. Μετά το ερωτηματικό αρχίζουμε με κεφαλαίο γράμμα.
π.χ
Τι έκανες χθες; Με ποιον
ήσουν;
Ø Οι λέξεις πού και πώς παίρνουν
τόνο μόνο όταν ρωτάμε,
όταν δηλαδή στο τέλος έχει ερωτηματικό. Αντίθετα όταν δεν ρωτάμε δεν παίρνουν τόνο
π.χ. Πού πήγες; Πώς τα πέρασες; (Οι λέξεις πού και πώς παίρνουν τόνο γιατί ρωτάμε)
αλλά Νομίζω πως θα βρέξει. (Οι λέξεις που και πως δεν παίρνουν
τόνο
Αυτό που έκανες δεν ήταν σωστό. γιατί δεν ρωτάμε)
Ø Οι λέξεις που και πως παίρνουν τόνο και στις φράσεις πού και πού και πώς και πώς.
π.χ. Τον βλέπω πού και πού.
Τον περιμένω πώς και πώς.
1. Να διαβάσεις το ανέκδοτο που είναι γραμμένο παρακάτω
και να βάλεις τόνους, τελείες και ερωτηματικά, όπου
χρειάζεται.
Ενας ψαρας
ψαρευει σε ενα
μερος που απαγορευεται
το ψαρεμα Ενας
αστυνομικος τον
πλησιαζει και του
λεει:
-
Τι
εχεις εκει
-
Καλαμι
-
Κι
εκεινο εκει
-
Αγκιστρι
-
Τι
ειναι πανω στο
αγκιστρι
-
Ενα
σκουληκι
-
Επομενως
παραδεχεσαι οτι ψαρευεις
με δολωμα
το σκουληκι
το σκουληκι
-
Μα
δεν ψαρευω, του
μαθαινω κολυμπι
2. Να βάλεις τόνο στο που
και στο πως, όπου χρειάζεται.
|
- Που είναι
τα κλειδιά μου;
- Εκεί που
τα άφησες, πάνω
στο τραπέζι.
- Δεν είναι.
Που τα έκρυψες;
- Νομίζω πως
τα είδα δίπλα
στο τηλέφωνο.