1.
Βάζω
στο κουτάκι Σ για τα συνώνυμα και Α για τα αντίθετα.
τεράστιος – πελώριος
ανοιχτός –
κλειστός
φρόνιμος – ήσυχος
γλυκός – πικρός
στενός – φαρδύς
άσπρος – λευκός
βαρύς – ασήκωτος
2.
Βάφω
με πράσινο χρώμα τα ουσιαστικά και με κόκκινο
χρώμα τα επίθετα που βρίσκονται στις
παρακάτω προτάσεις.
Ο Αλέξανδρος βλέπει το γαλανό ουρανό.
Μέσα στο
κλουβί βλέπω έναν πολύχρωμο παπαγάλο.
Οι αγελάδες
βόσκουν στο καταπράσινο λιβάδι.
Ο παππούς
χαϊδεύει τα κάτασπρά του γένια.
3. Να συμπληρώσεις τα κενά των
προτάσεων με το επίθετο που είναι δίπλα, με δύο τρόπους.
έξυπνος Η
Χαρά είναι .................................... από το Λουκά.
Η Χαρά είναι ....................................
από το Λουκά.
ψηλόςΟ
σκύλος είναι
.................................. από τη γάτα.
Ο σκύλος είναι
.................................. από τη γάτα .
μεγάλοςΟ
δάσκαλος είναι ................................... από τα παιδιά.
Ο
δάσκαλος είναι ................................... από τα παιδιά.
σαν το ψάρι, σαν λάδι, σαν γίγαντες, σαν φίδι
Ο Άρης κολυμπά γρήγορα __________________________ .
Ο δρόμος για το χιονοδρομικό κέντρο του Λαϊλιά
έχει πολλές στροφές και είναι _____________________ .
Οι Ιάπωνες παλαιστές είναι τεράστιοι _______________________.
Η θάλασσα είναι ήρεμη ____________________ .
5. Συμπληρώνω τον
ή των .
Πρέπει να
σεβόμαστε ...... αγώνα ........
αγροτών μας .
Οι νοσοκόμες
έβλεπαν ....... πόνο ........ τραυματιών
ζωγραφισμένο στα πρόσωπά τους.
Ο μπαμπάς και
η μαμά πήγαν στον κινηματογράφο να δουν την ταινία: «Παρέα με .....
άρχοντα ...... διαμαντιών».
6. Συμπληρώνω στις παρακάτω προτάσεις τη λέξη που
λείπει, στον κατάλληλο τύπο, και βρίσκεται στο διπλανό πλαίσιο.
κανόναςΥπακούμε
στους ............................... της τάξης μας.
Αυτός ο ................................. είναι
υποχρεωτικός για όλους.
Στην
τάξη μας έχουμε τον πίνακα των ............................... .
7. Μπορείς να
αντιστοιχίσεις τα συνώνυμα;
όμορφος
|
ð ð
|
μελαχρινός
|
καβγάς
|
ð ð
|
ωραίος
|
μελανός
|
ð ð
|
δάπεδο
|
παχύς
|
ð ð
|
φιλονικία
|
πάτωμα
|
ð ð
|
καημός
|
λύπη
|
ð ð
|
χοντρός
|
ακαταστασία
|
ð ð
|
πελώρια
|
τεράστια
|
ð
ð
|
αταξία
|
8. Μπορείς να ξαναγράψεις τις προτάσεις, αλλάζοντας το υπογραμμισμένο
επίθετο με το αντίθετό του;
· Σήμερα
το ψωμί είναι φρέσκο και ζεστό.
…………………………………………………………………..
· Η
χθεσινή μέρα ήταν καλοκαιρινή.
…………………………………………………………………..
…………………………………………………………………..
· Η τάξη
μας είναι καθαρή.
…………………………………………………………………..
9. Σκέψου τι μοιάζει με τι και ένωσέ τα με μια γραμμή.
ελαφρύ ·
σκληρό ·
αργό ·
απαλό ·
ψηλό ·
οπλισμένος ·
πονηρός ·
κίτρινος ·
αθόρυβος ·
γρήγορο ·
· σαν τη χελώνα
· σαν πέτρα
· σαν πούπουλο
· σαν κυπαρίσσι
· σαν βελούδο
· σαν αλεπού
· σαν τον άνεμο
· σαν τη γάτα
· σαν τον αστακό
· σαν το λεμόνι
10. Μπορείς να περιγράψεις την
εξωτερική εμφάνιση του αγαπημένου σου σκύλου χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα
επίθετα;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
11. Συμπληρώνω τις παρακάτω προτάσεις με την κατάλληλη λέξη, στον κατάλληλο τύπο:
ήρωας
κανόνας
αγώνας
μήνας
Ποιος είναι …………… του παραμυθιού;
Πρέπει να τηρούμε …………………
της τάξης.
Είχαμε εκπλήξεις στα αποτελέσματα ………………… .
Την πρώτη …………… έχω τα
γενέθλιά μου.
12. Βάφω με μπλε χρώμα τα ουσιαστικά
και με κόκκινο
χρώμα τα επίθετα που βρίσκονται στις παρακάτω
προτάσεις.
Τα μάτια της Άννας είναι
μπλε.
Ο ουρανός έχει μαύρα
σύννεφα.
Το δωμάτιό μου είναι όμορφο
και φωτεινό.
Τα παράθυρα είναι μεγάλα
και τετράγωνα.
13. Μπορείς να βάλεις τις λέξεις
τον και των στη σωστή τους θέση;
Ζητήσαμε βοήθεια από …… Κώστα, για να βρούμε τη λύση ……προβλημάτων του βιβλίου …… μαθηματικών.
Από …… ανεμοστρόβιλο
γκρεμίστηκαν οι στέγες …… σπιτιών και έπεσαν οι κορμοί …… δέντρων.
Η
παροιμία λέει: «Παπούτσι από …… τόπο σου κι ας είναι μπαλωμένο » και «
…… φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν ».
Η διακήρυξη …… δικαιωμάτων …… ζώων λέει: «Κάθε ζώο δικαιούται φροντίδας, προσοχής και
προστασίας από …… άνθρωπο».
Η Χωχαρούπα είναι η χώρα …… χαρούμενων παιδιών, της
αγάπης, της ειρήνης και …… γλυκών ζαχαρωτών.
Υπέροχες οι εργασίες
ΑπάντησηΔιαγραφή