ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
(κεφ. 1-6)
ΟΝΟΜΑ:…………………………………………………………………
Τεστ πολλαπλής επιλογής:
Το σύνθημα
της Γαλλικής Επανάστασης ήταν:
α) ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ- ΙΣΟΤΗΤΑ- ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
β) ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ- ΙΣΟΤΗΤΑ- ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ
γ) ΨΩΜΙ- ΠΑΙΔΕΙΑ- ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Οι Τούρκοι
ασχολούνταν κυρίως με:
α) τις επιστήμες και τα γράμματα
β) το εμπόριο
γ) τα στρατιωτικά
Οι Λατίνοι
υποχρέωναν τους κατοίκους να:
α) καλλιεργούν είδη με ζήτηση στο εξωτερικό
β) γίνονται Μωαμεθανοί
γ) πηγαίνουν υποχρεωτικά σχολείο
Ο Σουλτάνος
έκανε το Γεννάδιο Πατριάρχη επειδή:
α) ήταν καλός χριστιανός
β) ήταν αγαπητός σε όλους
γ) δεν ήθελε την ένωση των Εκκλησιών
δ) ήταν μορφωμένος θεολόγος
Τεστ συμπλήρωσης
Ενώ η Ελλάδα στέναζε κάτω από τον τουρκικό ζυγό,
οι Ευρωπαίοι χρησιμοποιούν την π_____ και φτιάχνουν
ισχυρούς στρατούς,
εφευρίσκουν την ______ και
τυπώνουν βιβλία και ανακαλύπτουν την _____ .
τυπώνουν βιβλία και ανακαλύπτουν την _____ .
Μια
πνευματική άνθηση ονομάστηκε ______
και αργότερα ήρθε ο Διαφωτισμός
και η Γαλλική ____.
και η Γαλλική ____.
Όταν ο Ναπολέων έχασε στο _____,
ιδρύθηκε η ___ Συμμαχία.
Ο «μεγάλος ασθενής» ήταν η ______ αυτοκρατορία.
Ο ______ είχε την απόλυτη
εξουσία του κράτους.
Το αυτοκρατορικό συμβούλιο λεγόταν _____ Πύλη.
Οι διοικητές των περιφερειών ήταν οι
_____.
Εκτός από τους Τούρκους Β_____, Γ______
και άλλοι Λατίνοι κατέχουν τον
ελληνικό χώρο.
Οι περιοχές τους ήταν ν____ και λ_____ που
εξυπηρετούσαν το
εμπόριο. Οι Έλληνες καταπιέζονταν
και αντιδρούσαν όπως με το ρεμπελιό των
_______.
Ο Σουλτάνος επιβάλλει Πατριάρχη το______
που είναι αν______ και παραχωρεί ______
στους Έλληνες.
που είναι αν______ και παραχωρεί ______
στους Έλληνες.
Έτσι αυτοί διατηρούν γλώσσα, θ_____ και έθιμα και αναπτύσσοντας τη
β______ και τη ναυτιλία προοδεύουν.
Όμως οι Τούρκοι με το χαράτσι ή ______
_____,
το γεωργικό φόρο, το φόρο αίματος ή ________, τον εξ_______ τη
ναυτολόγηση και την π_____ κάνουν τους ραγιάδες να δεινοπαθούν. Η εθ____
συνείδηση
παραμένει όμως ζωντανή με τη θρησκεία,
την παράδοση και τις κοινότητες.
παραμένει όμως ζωντανή με τη θρησκεία,
την παράδοση και τις κοινότητες.
Η ακροστιχίδα ενός σπουδαίου μνημείου που
καταστράφηκε από βόμβα των Βενετών
_ _ _ _ _ _ _ _Κοινότητα ομοεθνών σε ξένη χώρα
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Ήταν ο Πατριάρχης Γεννάδιος
_ _ _ _ _ _ _ _ Άλλο όνομα για τους σκλάβους
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Δομίνικος… Έλληνας
ζωγράφος
_ _ _ _ _ Λόρδος… κλέφτης μαρμάρων
_ _ _ _ _ Τα Ιόνια… είχαν Ενετοκρατία
_ _ _ _ Ο Π Υ
Ρήμα που έλεγε ο ραγιάς
(α΄ενικ. αντίστροφα)
_ _ _ _ _ _ _ _ …Βοναπάρτης, κορυφαίος Γάλλος
στρατάρχης
_ _ _ _ _ _ _ Ήπειρος που ανακαλύφθηκε το 1492
_ _ _ _ _ Το μέρος που έμενε ο Σουλτάνος
Τεστ ζευγαρώματος
Χριστόφορος Κολόμβος ● ● ανατροπή βασιλιά στη Γαλλία
Ιωάννης Γουτεμβέργιος ● ● ανακάλυψη Αμερικής
Γαλλική Επανάσταση ● ● εφεύρεση τυπογραφίας
παραδουνάβιες ηγεμονίες ● ● Βλαχία-Μολδαβία
Αλγερινοί ● ● έκρυβαν τη θρησκεία τους
Πατριάρχης
● ● θρησκευτικός αρχηγός
προνόμια ● ● επικίνδυνοι
πειρατές
κρυπτοχριστιανοί ● ● παραχωρήσεις
Για ποιους λόγους οι Οθωμανοί παραχώρησαν προνόμια
στους Έλληνες;
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
Ποιες δοκιμασίες πέρασαν οι Έλληνες από τους
Τούρκους και που κατέφυγαν;
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!!!
ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ
ΙΣΤΟΡΙΑΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΑ 7-12
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ:
_______________________________________________
1. Συμπληρώστε τα κενά των παρακάτω
προτάσεων με τις κατάλληλες λέξεις:
Α)
Μερικές κοινότητες, εξαιτίας της θέσης τους, της παραγωγής που είχαν ή για
διάφορους άλλους λόγους, κατάφεραν να πετύχουν από το σουλτάνο το
«____________ ____________».
Β)
Το παζάρι γινόταν μία φορά την εβδομάδα στο ____________ της περιοχής. Επίσης
μία φορά το χρόνο γινόταν ____________ σε ορισμένα μέρη.
Γ)
Οι Έλληνες στα χρόνια της σκλαβιάς χώρισαν το χρόνο σε δύο περιόδους με βάση
τις γεωργικές και τις κτηνοτροφικές ασχολίες τους: τη ____________, που άρχιζε
του __________ __________ και τη ____________ που άρχιζε του __________
__________.
Δ)
Η άνθηση της ποίησης και του θεάτρου στην Κρήτη έμεινε στην ιστορία ως
__________ __________.
2. Γράψτε τη λέξη ΣΩΣΤΟ δίπλα από κάθε
σωστή πρόταση ή τη λέξη ΛΑΘΟΣ δίπλα από κάθε λανθασμένη:
Α)
Την τελευταία περίοδο της Βυζαντινής αυτοκρατορίας, καθώς και τα πρώτα χρόνια
της Τουρκοκρατίας το εμπόριο και η ναυτιλία βρίσκονταν σε μεγάλη ακμή. ________
Β)
Η ελληνική ναυτιλία αναπτύχθηκε ιδιαίτερα ύστερα από τη συνθήκη του Κιουτσούκ –
Καϊναρτζή το 1774. ________
Γ)
Τα πρώτα σχολεία την περίοδο της Τουρκοκρατίας ιδρύθηκαν με τη φροντίδα της
εκκλησίας. _____
Δ)
Οι Τούρκοι σπάνια επέτρεπαν το χτίσιμο νέων εκκλησιών. ________
Ε)
Οι περιοχές που διάλεγαν να ζήσουν οι Έλληνες κατά την Τουρκοκρατία ήταν
εύφορες πεδιάδες και παραθαλάσσια μέρη. ________
3. Αντιστοιχίστε σωστά:
]
Πραματευτάδες
|
Έγραψε
την «Ερωφίλη»
|
|
Πρόκριτοι,
προεστοί
|
Γνωστό
του έργο ο «Ερωτόκριτος»
|
|
Βιτσέντζος
Κορνάρος
|
Πλανόδιοι
έμποροι
|
|
Γεώργιος
Χορτάτζης
|
Κοινοτικοί
άρχοντες
|
|
Ιωάννης
Βηλαράς
|
Ποιητής
που έμενε στη Βλαχία
|
|
Αθανάσιος
Χριστόπουλος
|
Ποιητής
από την Ήπειρο
|
4. Συμπληρώστε το σταυρόλεξο με τις
κατάλληλες λέξεις:
2.
|
|||||||||||||||
1.
|
|||||||||||||||
8.
|
|||||||||||||||
5.
|
3.
|
||||||||||||||
11.
|
|||||||||||||||
4.
|
|||||||||||||||
9.
|
|||||||||||||||
7.
|
|||||||||||||||
6.
|
|||||||||||||||
10.
|
|||||||||||||||
1. Λέγονταν και έτσι οι κοινοτικοί
άρχοντες.
2. Σπιτικές δουλειές που γίνονταν
συνήθως τα βράδια.
3. Σ’ αυτά διανυκτέρευαν οι
πλανόδιοι έμποροι τα βράδια.
4. Έμποροι που μετακινούνταν πολλοί
μαζί με καμήλες ή μουλάρια.
5. Ένας ζωγράφος.
6. Μεγάλες αγροτικές ιδιοκτησίες που
ανήκαν κυρίως σε Τούρκους.
7. Αυτός ξεπέρασε όλους τους ποιητές
και δημιουργούς.
8. Πλούσια σπίτια σε Πήλιο, Καστοριά
και Ύδρα.
9. Γνωστά τα 24 χωριά του για τα
μεταξωτά είδη.
10. Βοήθησε αποφασιστικά στη μόρφωση
του λαού.
11. Ρωτούσε τους ναυτικούς για τον
Μέγα Αλέξανδρο.
5. Απαντήστε με λίγα λόγια:
Α) Τι ήταν οι δάσκαλοι του Γένους,
ποιοι ήταν οι σπουδαιότεροι και τι γνωρίζετε γι’ αυτούς;
____________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________
|
Καλή επιτυχία!!!
ΟΝΟΜΑ:
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ:
3ο ΚΡΙΤΗΡΙΟ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΕΦ.13-16
1. Συμπληρώστε τα
κενά με τις λέξεις που ταιριάζουν για να εξηγήσετε πώς ήταν οργανωμένες οι
ομάδες των κλεφτών και των αρματολών.
Κάθε ομάδα είχε
αρχηγό που τον ονόμαζαν _______________ και δική της σημαία, το _____________.
Τη θέση του υπαρχηγού είχε το __________________.
Επίσης είχαν στην
ομάδα ανήλικα κλεφτόπουλα, τους __________________ .
Ζούσαν σε μέρη
δυσκολοπάτητα , τα _____________ και πάντα έβαζαν γύρω τους σκοπιές ,
τα_______________. Έστηναν ενέδρες και
έκαναν αιφνιδιασμό στους Τούρκους κι αυτός ο τρόπος πολέμου ονομάστηκε
_________________.
2. Κάντε τις
αντιστοιχίσεις:
1. φάρες Α.
Μανιάτης διοικητής
2. πατριά Β.
Κρήτη
3. μπέης Γ.
Μανιάτες
4. Σφακιά Δ.
Ιωάννινα
5. Αλή πασάς Ε. Σουλιώτες
1. __ 2.__ 3.__ 4.__ 5.__
3. Τι γνωρίζετε για
τα <<Ορλωφικά>>;
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
4. Γράψτε ένα αρνητικό και ένα θετικό αποτέλεσμα που είχαν
τα <<Ορλωφικά>>.
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
5. Σημειώστε (Σ) για
το σωστό και (Λ) για το λάθος.
α) Ο στόλος του
Κατσώνη έπαθε πανωλεθρία έξω από την Τήνο. (
)
β) Ο Διονύσιος ο
Φιλόσοφος ονομάστηκε αργότερα
Σκυλόσοφος. ( )
γ) Με την υποταγή
τους στους Τούρκους , οι βαλκανικοί λαοί γνώρισαν μεγάλη πρόοδο και ανάπτυξη.
( )
δ) Ο Ρήγας Φεραίος
σκοτώθηκε στην Τεργέστη. ( )
ε) Ο Ρήγας Φεραίος
συγκινήθηκε από τις ιδέες της Γαλλικής Επανάστασης. ( )
6. Υπογραμμίστε τους
στίχους όπου λέγονται ή εννοούνται τα παρακάτω:
α.) Ο πόθος της
ελευθερίας. β.) Η καταφυγή του αδούλωτου
στα λημέρια των κλεφτών. γ.) Η ήσυχη και
καλοβολεμένη ζωή μέσα στην σκλαβιά. δ.) Ο συνεχής πόλεμος με τους κατακτητές.
ε.) Η χαρά της ελεύθερης ζωής.
Του Βασίλη
<<Βασίλη, κάτσε
φρόνιμα να γίνεις νοικοκύρης,
για ν’ αποχτήσεις
πρόβατα , ζευγάρια κι αγελάδες,
χωριά κι
αμπελοχώραφα, κοπέλια να δουλεύουν.
-Μάνα μου, εγώ δεν κάθομαι να γίνω νοικοκύρης,
να κάμω αμπελοχώραφα
, κοπέλια να δουλεύουν
και να’ μια σκλάβος
των Τουρκών , κοπέλι στους γερόντους.
Φέρε μου τ’ αλαφρό
σπαθί και το βαριό ντουφέκι,
να πεταχτώ σαν το
πουλί ψηλά στα κορφοβούνια,
να πάρω δίπλα τα
βουνά, να περπατήσω λόγκους,
να βρω λημέρια των
κλεφτών, γιατάκια καπετάνιων
και να σουρίξω
κλέφτικα, να σμίξω τους συντρόφους,
που πολεμούν με την
Τουρκιά και με τους Αρβανίτες>>.
Πουρνό φιλεί τη μάνα
του, πουρνό ξεπροβοδιέται.
<<Γεια σας,
βουνά με τους γκρεμνούς, λαγκάδια με τις πάχνες!
-Καλώς το τ’
άξιο το παιδί και τ’ άξιο
παλικάρι>>.