Κριτήριο Αξιολόγησης
Τάξη: Ε΄
Ενότητα: 2η
Η ζωή στην πόλη
Ονοματεπώνυμο:
Ημερομηνία:
Α. Ακούω και γράφω
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
Β. ΕΡΓΑΣΙΕΣ
1.
Να
γράψεις τις φράσεις στην αντίστοιχη πτώση του άλλου αριθμού.
Το συνεχές ωράριο ..........................................................................................
Οι θεμελιώδεις νόμοι ..........................................................................................
Τις δασώδεις περιοχές ..........................................................................................
Η αξιοπρεπής εμφάνιση ..........................................................................................
Τα υγιή σώματα ..........................................................................................
Τους διεθνείς αγώνες ..........................................................................................
2.
Να
ξαναγράψεις τις παρακάτω προτάσεις μεταφέροντας τα ρήματα πρώτα σε Υποτακτική
και μετά στην Προστακτική.
Πλένω τα
χέρια μου.
(Υ)
...................................................................................................................................
(Π)
..................................................................................................................................
Κοιμάμαι
νωρίς.
(Υ)
...................................................................................................................................
(Π)
..................................................................................................................................
Κατεβαίνω με
προσοχή τις σκάλες.
(Υ)
...................................................................................................................................
(Π)
..................................................................................................................................
Ντύνομαι όμορφα.
(Υ)
...................................................................................................................................
(Π)
..................................................................................................................................
Προσέχω στο
δρόμο.
(Υ)
...................................................................................................................................
(Π)
..................................................................................................................................
3.
Σχημάτισε
φράσεις μεταφέροντας το δεύτερο ουσιαστικό στη γενική ενικού και πληθυντικού
αριθμού.
α) Το
συνέδριο – η δήμαρχος .................................................................................
Το μήκος – η λεωφόρος .................................................................................
Ο εορτασμός – η επέτειος .................................................................................
β) ο
χορός – η υπάλληλος .................................................................................
η αγάπη – η σύντροφος .................................................................................
η αμοιβή – η οδοντίατρος .................................................................................
4.
Να
συμπληρώσεις τον πίνακα:
Ο
επιμελής
|
οι
|
το
|
τα
|
Ο
θυελλώδης
|
|||
Η
διαρκής
|
|||
Η
πολυμελής
|
|||
Ο
ειλικρινής
|
5.
Να
συμπληρώσεις τις παρακάτω στήλες.
απόλυτα
|
τακτικά
|
Πολλ/στικά
|
αναλογικά
|
|
2
|
||||
3
|
||||
5
|
||||
8
|
||||
10
|
||||
20
|
Γ. ΚΕΙΜΕΝΟ
Τσαφ τσουφ! Τσαφ τσουφ! Ο οδοντωτός,
το γραφικό τρενάκι που εκτελεί τη διαδρομή από το Διακοφτό στα Καλάβρυτα,
ξεκίνησε.
Σε λίγο ο οδοντωτός ανεβαίνει πάνω
από το φαράγγι του Βουραϊκού. Σκαρφαλώνει στην απότομη πλαγιά του βουνού,
περνάει μέσα από διάφορα τούνελ και χαράδρες. Στην περιοχή δεσπόζουν βράχια,
ρυάκια και ψηλά πεύκα. Θα δεις ακόμα και μικρές κατσίκες που βόσκουν τους
πυκνούς θάμνους.
Μα, να και ο Βουραϊκός ποταμός. Σε
μερικά σημεία τα νερά του ποταμού να αλλάζουν κατεύθυνση και να σχηματίζουν
έναν καταρράκτη. Στις απόκρημνες όχθες του υπάρχουν πλατάνια, που ρίχνουν τη
σκιά τους πάνω στα γαλαζοπράσινα νερά του Βουραϊκού.
Τι απίθανη διαδρομή! Το θέαμα σου
κόβει την ανάσα!
Δ. ΑΣΚΉΣΕΙΣ
α.
Βάλε
έναν τίτλο στο παρακάτω κείμενο.
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
β.
Ποια
διαδρομή εκτελεί ο οδοντωτός; Από πού περνάει;
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
γ.
Να
υπογραμμίσεις και να γράψεις τα επιρρήματα του κειμένου:
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................