Επαναληπτικές ασκήσεις στη Γλώσσα για την 18η ενότητα Β' Δημοτικού ( Ένα βιβλίο που σε ταξιδεύει).

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0
Τι είναι Χάρτης ;





































2.     Διάβασε τις προτάσεις και διόρθωσε τα λάθη:

ü Ο δάσκαλος μας    ήπε    ότι το 1821    η    Έληνες    αγωνίστηκαν
για  την    ελεφτερία       της Ελάδας .
ü Πλαίνω  τα δόντια μου   τρις    φορές την ημέρα.
ü Οι άνθροποι  είναι  δυστυχισμένη  όταν δεν   ηπάρχει    ειρήνι .
ü Την 25η Μαρτίου  γιορτάζουμαι    την απελεφθέρωση της
Ελάδας από τους τούρκους
ü Η Δεφτέρα είναι  η      πρότη        ημέρα της εβδομάδας.


3.     Αναγνώρισε τις παρακάτω λέξεις .

Μεθαύριο : ……………………………………………………………………………………..
Την Μηχανή   : …………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………….
Της Φωτογραφικής :………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………….
Πουθενά :…………………………………………………………………………………………….
Συζητούμε:……………………………………………………………………………………….

4. Ανάγνωση : Τον διάλογο της σελίδας 18 του βιβλίου της γλώσσας.

5. Ορθογραφία : «Εγώ μεθαύριο θα παρακολουθήσω τις εκδηλώσεις για την 25  Μαρτίου».

Πτώσεις
Ενικός Αριθμός
Πληθυντικός Αριθμός
Ονομαστική
Το  βήμα
Τα βήματα
Γενική
Του βήματος
Των βημάτων
Αιτιατική
Το βήμα
Τα βήματα
Κλητική
------βήμα
--- βήματα








6.     Κλίνω και εγώ  τα ουσιαστικά ( το νήμα , το άγαλμα) σε Ενικό και Πληθυντικό αριθμό.
Πτώσεις
Ενικός Αριθμός
Πληθυντικός Αριθμός
Ενικός Αριθμός
Πληθυντικός Αριθμός
Ονομαστική
Το νήμα

Το άγαλμα

















7.     Συμπληρώνω  με τις λέξεις που ταιριάζουν:( μάθημα ,διάλειμμα κατάστημα, χρώμα ,άγαλμα ,ποίημα , νόμισμα ).

Χθες ήταν καλή μέρα και δεν κάναμε ……………………….στην τάξη μας. Μετά  το κουδούνι του ……………………………… πήγαμε στο αρχαιολογικό μουσείο Ηρακλείου. Εκεί είδαμε αρχαία …………………………… χρυσά …………………………….. και πήλινα αγγεία που τα λένε καμαραϊκά ζωγραφισμένα με υπέροχα ………………………….. .Στην έξοδο πήγαμε στη βιτρίνα του …………………………..και αγοράσαμε κάρτες. Όταν γυρίσαμε στο σχολείο διαβάσαμε τους στίχους δυο ……………………………….. που βρήκαμε στην πίσω όψη των καρτών.

8.     Συμπληρώνω τα  (-η-) για τα θηλυκά και τα (-ι-)   για τα ουδέτερα.

« Το πρωί της Κυριακ____ς   η  Ισμήν____ με τη μητέρα της και το μικρό της αδερφάκ____  πήγαν εκδρομ_____ στο δάσος. Περπάτησαν δίπλα στο   ποτάμ___  και σταμάτησαν στην πηγ___  για να γεμίσουν το μπουκάλ____ που κρατούσαν με γάργαρο νεράκ____ .Ένα πουλ____ κελαηδούσε γλυκά. Ξαφνικά  μια αστραπ_____ φώτισε τον ουρανό. Μετά ακούστηκε ο ήχος μιας βροντ____ς  και άρχισε μια δυνατ___ βροχ___. Είδαν μπροστά τους   ένα μονοπάτ____ ,το ακολούθησαν και βρέθηκαν στην αυλ___ μιας εκκλησίας. Κάθισαν στο παγκάκ____ κάτω από το υπόστεγο και όταν σταμάτησε η βροχ____  σηκώθηκαν και συνέχισαν τον περίπατό τους.

9.     Ενώνω με γραμμές αυτά που ταιριάζουν :

Ήρωας                                                               1821

Επανάσταση                                               Γεώργιος Καραϊσκάκης

Ηρωίδα                                                     Ευαγγελισμός της Παναγίας

25η Μαρτίου                                            Μαντώ Μαυρογένους

10. Ανάγνωση : Τα δυο ποιήματα στη σελίδα 19 του βιβλίου της γλώσσας.

11. Ορθογραφία : Την πρώτη στροφή του ποιήματος « Πατρίδα» του βιβλίου της γλώσσας στη σελίδα 19.


Το ξέρεις ότι και οι χάρτες διαβάζονται ;

Κάθε χάρτης για να μπορεί να διαβαστεί από όλους έχει κάποια σύμβολα  που λέγονται: ΥΠΟΜΝΗΜΑ. Έτσι ο επισκέπτης μιας περιοχής αφού συμβουλευτεί το  χάρτη μπορεί εύκολα να καταλάβει τι υπάρχει στην περιοχή



































13.     Ενώνω τις λέξεις που έχουν την ίδια περίπου σημασία (συνώνυμες).

Καράβι                                                          στρατιώτης
Πολεμιστής                                                    καρέκλα
Κιοτής                                                              τελευταίος
Στερνός                                                           δειλός
Σκαμνί                                                               πλοίο
Αργά                                                                 μετά
Ύστερα                                                             σιγά
Ψάχνω                                                             γυρεύω


14.Να κλίνετε τα παρακάτω ουδέτερα ουσιαστικά σε (-μα ).

Πτώσεις
Ενικός Αριθμός
Πληθυντικός Αριθμός
Ενικός Αριθμός
Πληθυντικός Αριθμός
Ονομαστική
Το μήνυμα

Το χτύπημα

















15. Ανάγνωση : Το κείμενο « Το μήνυμα του Κολοκοτρώνη» στη σελίδα 21 του βιβλίου της γλώσσας.

16. Ορθογραφία : « Ο Κολοκοτρώνης απάντησε στον Ασημάκη ότι δεν γίνεται πόλεμος μόνο με τα ντουφέκια».

17.     Να κλιθούν τα παρακάτω ουσιαστικά σε (- μα ).

Πτώσεις
Ενικός Αριθμός
Πληθυντικός Αριθμός
Ενικός Αριθμός
Πληθυντικός Αριθμός
Ονομαστική
Το στρώμα

Το κύμα

















18.     Να κλιθούν τα ρήματα ( επισκέπτομαι , μπορώ )  στον Ενεστώτα.

Ενεστώτας
Εγώ   επισκέπτομαι
Εγώ μπορώ











19. Ποιο  είδος  χάρτη θα χρησιμοποιούσες ;
Για να βρω…



Θα χρησιμοποιούσα
Την Γερμανία
²

²
Γεωμορφολογικό  Ελλάδας
Τα βουνά, ποτάμια, λίμνες της Ελλάδας
²

²
Πολιτικό χάρτη Ευρώπης
Τι καιρό θα κάνει αύριο
²

²
Οδικό χάρτη πόλεως Ηρακλείου
Πού βρίσκεται ο νομός Ηρακλείου
²

²
Μετεωρολογικό χάρτη
Το δρόμο για να πάω στο σπίτι ενός φίλου μου
²

²
Πολιτικό χάρτη Ελλάδας

20. Ανάγνωση : Το κείμενο «Καλάβρυτα» στη σελίδα 24 του βιβλίου της γλώσσας .

21. Ορθογραφία : « Στο μοναστήρι της Αγίας Λαύρας θα δείτε το λάβαρο της επανάστασης του 1821».

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)