Πολλοί εκπαιδευτικοί δεν έχουν οργανικές θέσεις και παραμένουν στη διάθεση
Στο μεγάλο αριθμό πλεονασμάτων αποδίδονται από το υπουργείο Παιδείας οι λίγες μεταθέσεις στις ειδικότητες των φιλολόγων, μαθηματικών και φυσικών, αν και είχαν τις περισσότερες συνταξιοδοτήσεις. Συγκεκριμένα σε γραπτή απάντηση που διαβίβασε ο κ. Ανδρέας Λοβέρδος στη Βουλή τονίζεται ότι μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών παραμένει στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ και δεν κατέχει οργανικές τοποθετήσεις.
Στην απάντηση τονίζεται ότι σε πλεονασματικές περιοχές τα οργανικά κενά που τυχόν προκύψουν λόγω συνταξιοδοτήσεων, δίνονται για οργανική τοποθέτηση των εκπαιδευτικών που είναι ήδη στην περιοχή. Επίσης γνωστοποιείται ότι σε μια πλεονασματική περιοχή, στην οποία εκπαιδευτικοί παραμένουν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ χωρίς οργανικές τοποθετήσεις, η μετάθεση και άλλων εκπαιδευτικών σε αυτή την περιοχή ουσιαστικά οξύνει το πρόβλημα πλεονάσματος και κάνει την απόδοση οργανικής τοποθέτηση από δύσκολη ως αδύνατη.
«Χαρακτηριστικό είναι ότι σε περιπτώσεις μεταθέσεων παλαιοτέρων ετών σε πλεονασματικές περιοχές εκπαιδευτικοί να αιτούνται την ανάκληση της μετάθεσής του καθώς δεν υπήρχαν θέσεις για οργανική τοποθέτηση στην περιοχή μετάθεσής τους» υπογραμμίζεται μεταξύ των άλλων.
Να αναφέρουμε ότι από την 1-1-2013 έως και τις 31-8-2014 αποχώρησαν 1.896 φιλόλογοι, 1.119 μαθηματικοί και 594 φυσικοί. Μπορεί οι 3 αυτές ειδικότητες να αντιπροσωπεύουν το 50% και πλέον των συνταξιοδοτήσεων όμως δόθηκαν ελάχιστες μεταθέσεις όπως φαίνεται και από τον πίνακα που ακολουθεί. Το υπουργείο Παιδείας τις αποδίδει στο μεγάλο αριθμό πλεονασμάτων.
Στο σημείο αυτό δημιουργείται ένα ερώτημα. Αν το υπουργείο Παιδείας κάνει γνωστό ότι έχει μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών που δεν έχουν οργανικές θέσεις για ποιο λόγο να επιθυμεί να προχωρήσει σε διαγωνισμό εκπαιδευτικών και μάλιστα σε βασικές ειδικότητες όπως φιλόλογοι, μαθηματικοί και φυσικοί;
Στην απάντηση τονίζεται ότι σε πλεονασματικές περιοχές τα οργανικά κενά που τυχόν προκύψουν λόγω συνταξιοδοτήσεων, δίνονται για οργανική τοποθέτηση των εκπαιδευτικών που είναι ήδη στην περιοχή. Επίσης γνωστοποιείται ότι σε μια πλεονασματική περιοχή, στην οποία εκπαιδευτικοί παραμένουν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ χωρίς οργανικές τοποθετήσεις, η μετάθεση και άλλων εκπαιδευτικών σε αυτή την περιοχή ουσιαστικά οξύνει το πρόβλημα πλεονάσματος και κάνει την απόδοση οργανικής τοποθέτηση από δύσκολη ως αδύνατη.
«Χαρακτηριστικό είναι ότι σε περιπτώσεις μεταθέσεων παλαιοτέρων ετών σε πλεονασματικές περιοχές εκπαιδευτικοί να αιτούνται την ανάκληση της μετάθεσής του καθώς δεν υπήρχαν θέσεις για οργανική τοποθέτηση στην περιοχή μετάθεσής τους» υπογραμμίζεται μεταξύ των άλλων.
Να αναφέρουμε ότι από την 1-1-2013 έως και τις 31-8-2014 αποχώρησαν 1.896 φιλόλογοι, 1.119 μαθηματικοί και 594 φυσικοί. Μπορεί οι 3 αυτές ειδικότητες να αντιπροσωπεύουν το 50% και πλέον των συνταξιοδοτήσεων όμως δόθηκαν ελάχιστες μεταθέσεις όπως φαίνεται και από τον πίνακα που ακολουθεί. Το υπουργείο Παιδείας τις αποδίδει στο μεγάλο αριθμό πλεονασμάτων.
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
|
ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ
|
ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ
|
ΠΕ02 ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ
|
71
|
1.896
|
ΠΕ03 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ
|
75
|
1.119
|
ΠΕ04.01 ΦΥΣΙΚΟΙ
|
19
|
594
|
ΣΥΝΟΛΟ
|
165
|
3.609
|
Στο σημείο αυτό δημιουργείται ένα ερώτημα. Αν το υπουργείο Παιδείας κάνει γνωστό ότι έχει μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών που δεν έχουν οργανικές θέσεις για ποιο λόγο να επιθυμεί να προχωρήσει σε διαγωνισμό εκπαιδευτικών και μάλιστα σε βασικές ειδικότητες όπως φιλόλογοι, μαθηματικοί και φυσικοί;
Περισσότερα εκπαιδευτικά νέα εδώ.