Για την επόμενη σχολική χρονιά παραπέμπονται οι «σοβαρές αλλαγές» από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Άμεσα όμως ξεκινούν οι «διορθωτικές παρεμβάσεις» σε όλες τις βαθμίδες, σύμφωνα με τα όσα επιφυλάσσουν τα πρώτα νομοθετήματα που έρχονται.
Σύμφωνα με πληροφορίες της "Εφημερίδας των Συντακτών", τον δρόμο ανοίγουν πρώτες –από τις εξαγγελθείσες αλλαγές- οι επείγουσες ρυθμίσεις για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπως η κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και των εξετάσεων πανελλαδικού τύπου σε Α’ και Β’ λυκείου, η παύση της τρέχουσας αξιολόγησης των εκπαιδευτικών σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια και, τέλος η ρύθμιση για τους «αιώνιους» φοιτητές, η οποία δεν έχει προσλάβει ακόμα την τελική μορφή της, ωστόσο θα συμπεριληφθεί στις άμεσες ενέργειες, λόγω της πίεσης χρόνου, που επιβάλλει το ισχύον απαγορευτικό πλαίσιο.
Περισσότερα εκπαιδευτικά νέα εδώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες της "Εφημερίδας των Συντακτών", τον δρόμο ανοίγουν πρώτες –από τις εξαγγελθείσες αλλαγές- οι επείγουσες ρυθμίσεις για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπως η κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και των εξετάσεων πανελλαδικού τύπου σε Α’ και Β’ λυκείου, η παύση της τρέχουσας αξιολόγησης των εκπαιδευτικών σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια και, τέλος η ρύθμιση για τους «αιώνιους» φοιτητές, η οποία δεν έχει προσλάβει ακόμα την τελική μορφή της, ωστόσο θα συμπεριληφθεί στις άμεσες ενέργειες, λόγω της πίεσης χρόνου, που επιβάλλει το ισχύον απαγορευτικό πλαίσιο.
«Αιώνιοι φοιτητές»
Στη βάση της κατάργησης της διάταξης του νόμου Διαμαντοπούλου για το χρονικό όριο του «ν+2» και κατ’ επέκταση της περιοριστικής τελευταίας διάταξης που έδινε παράταση μέχρι την παρούσα εξεταστική περίοδο, το υπουργείο μελετάται ο τρόπος με τον οποίο θα γίνει το άνοιγμα στους «αιώνιους». Η αρχική σκέψη είναι να δοθεί εύλογο χρονικό διάστημα, ίσως διάρκειας δύο εξαμήνων, εντός του οποίου οι ενδιαφερόμενοι θα κληθούν να εμφανιστούν και να επιβεβαιώσουν την πρόθεσή του για την ολοκλήρωση των σπουδών τους.
Αυτό θα γίνεται με τη συμπλήρωση μιας σχετικής δήλωσης – εγγραφής. Ακολούθως, θα έχουν όσο χρόνο χρειάζονται, προκειμένου να συμμετάσχουν στις εξετάσεις και να αποκτήσουν τον πτυχίο τους. Με άλλα λόγια, δεν θα υπάρχει περιορισμός στη εξεταστική προσπάθεια, θα υπάρξει –ωστόσο- ένα καθορισμένο διάστημα εκδήλωσης ενδιαφέροντος άμα τη καταθέσει της σχετικής τροπολογία.
Την ίδια στιγμή, θα αρχίσουν να δρομολογούνται και οι περαιτέρω και οι περαιτέρω παρεμβάσεις. Μία από αυτές, η σύσταση – το συντομότερο δυνατόν- επιστημονικών ομάδων για την επανεξέταση της διδακτέας ύλης και τη συγγραφή νέων βιβλίων. Αυτό άλλωστε, συζητήθηκε και επιβεβαιώθηκε χθες, κατά τη συνάντησης που είχε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Τάσος Κουράκης, με τη βουλευτή ΑΝ.ΕΛΛ. και υπεύθυνη για τα εκπαιδευτικά ζητήματα του κόμματός της, Σταυρούλα Ξουλίδου.
Διδασκαλία Θρησκευτικών
Στην ίδια συνάντηση, συζητήθηκε και το θέμα της διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών. Ο αναπληρωτής υπουργός επισήμανε στη κ. Ξουλίδου πως δεν πρόκειται να αλλάξει ο υποχρεωτικός χαρακτήρας του μαθήματος. Θα υπάρξουν, ωστόσο, ρυθμίσεις προς διευκόλυνση των αλλόθρησκων. Αν και δεν φαίνονται διαφορές ακόμα μα και από την τελευταία εγκύκλιο - μόλις δύο μέρες πριν από τις εκλογές – του υπουργείου Παιδείας, κύκλοι του νέου υπουργού επισημαίνουν πως είναι πολύ πιο ανοιχτό το νέο πλαίσιο των προϋποθέσεων οι οποίες και θα ανακοινωθούν αναλυτικά σήμερα. Στο ίδιο πλαίσιο, πάντως εντάσσεται και το καθεστώς απασχόλησης (και βαθμολόγησης) όσων μαθητών θα ζητούν απαλλαγή.
Περισσότερα εκπαιδευτικά νέα εδώ.