Θεατρικά σκετς για την 25η Μαρτίου

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0
Αποτέλεσμα εικόνας για Θεατρικά σκετς για την 25η Μαρτίου
Δείτε εδώ μία μεγάλλη συλλογή από θεατρικές παραστάσεις για τις σχολικές γιορτές της 25ης Μαρτίου

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΣΚΕΤΣ του Θοδωρή Παπαϊωάννου

- Διανομή -

Δασκάλα

Θοδωρής (Κολοκοτρώνης)

Ουρανία (Μπουμπουλίνα)

Βασίλης (Καραϊσκάκης)

Στάθης (Κανάρης)

Νίκος (Τούρκος)

κορίτσια

εκπρόσωπος

στρατιώτες

(Γίνεται φασαρία, τα παιδιά είναι με τα χαρτιά στα χέρια και συζητάνε μεταξύ τους και με τη δασκάλα)

ΔΑΣΚΑΛΑ: Εντάξει, εντάξει. Νομίζω ότι πήρατε όλοι τους ρόλους σας. Λοιπόν Θοδωρή, θα είσαι ο Κολοκοτρώνης, σου ταιριάζει και το όνομα. Εσύ Ουρανία η Μπουμπουλίνα, εσύ Στάθη ο Κανάρης ο μπουρλοτιέρης. Βασίλη θα κάνεις τον Καραϊσκάκη και εσύ Νίκο τον τούρκο αξιωματικό. Οι υπόλοιποι θα είστε Τούρκοι στρατιώτες και Έλληνες φρουροί. Καταλάβατε;

ΟΛΟΙ: Μάλιστα.

ΚΟΡΙΤΣΙ 1: Κυρία εμείς να κάνουμε τις Σουλιώτισσες;

ΔΑΣΚΑΛΑ: Σας είπα οι Σουλιώτισσες δεν παίζουν σ’ αυτό το σκετς.

ΚΟΡΙΤΣΙ 2: Μα… ήταν ηρωίδες του ’21!

ΔΑΣΚΑΛΑ: Συμφωνώ. Αλλά δεν παίζουν στο συγκεκριμένο σκετς! Καταλάβατε;

ΚΟΡΙΤΣΙΑ: Μάλιστα κυρία!

ΔΑΣΚΑΛΑ: Λοιπόν θα πρέπει να βρούμε τα ρούχα, να φτιάξουμε τα σκηνικά, και να διαλέξουμε τη μουσική. Ο καθένας θα πρέπει να φροντίσει να βρεθούν αυτά που μας χρειάζονται, να μάθει το ρόλο του για να ετοιμάσουμε το σκετς.

ΘΟΔΩΡΗΣ Π: Ωραία! Εγώ θα ψάξω για περικεφαλαία και φουστανέλα.

ΟΥΡΑΝΙΑ: Εγώ για φορεσιά του 1821.

ΣΤΑΘΗΣ : Εγώ για μπουρλότο.

ΝΙΚΟΣ: Εγώ για βράκα και φέσι.

ΚΟΡΙΤΣΙ 1 : Εγώ έχω στολή Σουλιώτισσας από πέρσι.

ΔΑΣΚΑΛΑ: Δεν έχει Σουλιώτισσες το σκετς!

ΚΟΡΙΤΣΙ 2: Μάλιστα κυρία... για να μη μείνουν οι στολές.

ΒΑΣΙΛΗΣ:. Εγώ θα ψάξω για καριοφίλια και γιαταγάνια.

ΟΥΡΑΝΙΑ: Ο πολεμοχαρής !!!

ΝΙΚΟΣ: Παιδιά θα φροντίσω και για τη μουσική. Ξέρω τι ταιριάζει! Σινανάι γιαβρούμ σινανάι νάι... ( γέλια)

ΔΑΣΚΑΛΑ: Χαίρομαι που είστε πρόθυμοι όλοι σας. Να μάθετε καλά τα λόγια σας, σύμφωνοι;

ΟΛΟΙ: Μάλιστα κυρία! ( τα παιδιά φεύγουν και επανέρχονται μετά από λίγο φέρνοντας ένα τραπεζάκι, και τα υπόλοιπα αντικείμενα)

ΜΕΤΑ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ.......

ΔΑΣΚΑΛΑ: Είστε όλοι εδώ;

ΟΛΟΙ: Ναι ναι...

ΚΟΡΙΤΣΙ 1: Έχουμε βρει κι αυτά που χρειαζόμαστε.

ΚΟΡΙΤΣΙ 2: Φέραμε και στολές για τις Σουλιώτισσες...

ΔΑΣΚΑΛΑ: ΚΟΡΙΤΣΙΑ !!! ΚΟΡΙΤΣΙΑ: Καλά, καλά..

ΔΑΣΚΑΛΑ: Ωραία! Η πρόβα ξεκινάει. Εσύ Καραϊσκάκη συζητάς με τον Κολοκοτρώνη την Μπουμπουλίνα και τον Κανάρη για τον αγώνα. Θα μιλάτε σιγά, γιατί είναι μυστική η συνάντηση, ενώ οι δύο στρατιώτες φυλάνε την πόρτα. Λοιπόν για πάρτε θέση εσείς οι στρατιώτες.

ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ: (πηγαίνουν στην πόρτα) Ματς μουτς ματς μουτς.......

ΔΑΣΚΑΛΑ: Μα τι κάνετε εκεί;

ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ: Φιλάμε την πόρτα.

ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ: ( Με την περικεφαλαία στο χέρι).Φυλάτε! Με ύψιλον βρε! Σκοπιά ! Φρουροί!

ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ 1: Καλά ντε! Καταλάβαμε.

ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ 2: Μην κάνετε έτσι! ( στέκονται προσοχή)

ΚΑΝΑΡΗΣ: Αν κατάλαβα καλά κυρία , εγώ και η Μπουμπουλίνα φέρνουμε τα νέα στους υπόλοιπους, τους λέμε για τα καράβια μας και την πορεία του αγώνα στη θάλασσα.

ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ: Κι εμείς συζητάμε για το τι γίνεται στη στεριά. Τον τρόπο που θα γίνουν οι μάχες, πού θα γίνουν, πότε θα γίνουν… Σωστά;

ΔΑΣΚΑΛΑ: Σωστά. Βλέπω το έχετε καταλάβει το σκετς. Μπράβο παιδιά.

ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ: Εδώ καταλαβαίνουμε στα μαθηματικά την αναγωγή στη μονάδα κυρία, το σκετς θα μας δυσκολέψει;

ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ: Έπειτα θα έρθει ο εκπρόσωπος της Φιλικής εταιρείας, και η συζήτηση θα διακοπεί τη στιγμή που θ’ ακούσουμε τους Τούρκους να έρχονται.( στον Νίκο που κάνει τον Τούρκο) Φρόντισε να κάνεις θόρυβο εσύ. Εντάξει;

ΤΟΥΡΚΟΣ: Ας κουρσούμ!

ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ: Ορίστε;

ΤΟΥΡΚΟΣ: Ας κουρσούμ μπουγιουρούμ γιαβρούμ, γιαβάς γιαβάς, αμάν!

ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ: Ωχ! Αυτός πήρε το ρόλο του στα σοβαρά. Μίλα ελληνικά παιδί μου!

ΤΟΥΡΚΟΣ: Οκέι!

ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ: Έτσι μπράβο!

ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ: Εγώ πού θα κάθομαι κυρία; Δίπλα στον Καραϊσκάκη;

ΚΟΡΙΤΣΙ: Να κάθεται δίπλα σε μας;

ΚΟΡΙΤΣΙ: .... που έχουμε και τις στολές...

ΔΑΣΚΑΛΑ: Εσείς στο Ζάλογγο!! Δεν έχει Σουλιώτισσες στο σκετς!

ΚΟΡΙΤΣΙΑ: Καλά, καλά κυρία…( τα κορίτσια φεύγουν).

ΔΑΣΚΑΛΑ: Εσύ κάθισε δίπλα στον Κανάρη. Λοιπόν ξεκινάμε. Στις θέσεις σας, αρχίζει η πρόβα..

ΑΡΧΙΖΕΙ Η ΠΡΟΒΑ............

ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ: (ξεροβήχει φοράει την περικεφαλαία και κοιτάζει το ρολόι του). Λασκαρίνα τι ώρα είναι;

ΔΑΣΚΑΛΑ:( κρατώντας τα χαρτιά της στα χέρια) Στοπ! Δεν λες τι ώρα είναι. Και μάλιστα κοιτώντας το χέρι σου! Δεν είχαν τότε ρολόγια χειρός!. Λες, «ήρθε η ώρα να δυναμώσουμε τον αγώνα».

ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ: Α! Μάλιστα. Κατάλαβα! (με ύφος) Ήρθε η ώρα να δυναμώσουμε τον αγώνα!

ΚΑΝΑΡΗΣ: Να χτυπήσουμε την Τουρκιά, από στεριά κι από θάλασσα

ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ: Να τους επιτεθούμε όλοι μαζί.

ΤΟΥΡΚΟΣ: (μπαίνει φουριόζος) Εδώ είμαι. Που είναι; Τι έγινε;

ΔΑΣΚΑΛΑ: Στοπ. Τι γυρεύεις εσύ εδώ;

ΤΟΥΡΚΟΣ: Είπε όλοι μαζί και μπήκα!

ΔΑΣΚΑΛΑ: Εσύ όμως είσαι Τούρκος!

ΤΟΥΡΚΟΣ: Ε όχι και Τούρκος κυρία. Μπορεί ο παππούς μου κι η γιαγιά μου να κατάγονται από τον Πόντο αλλά είμαι Έλληνας!

ΔΑΣΚΑΛΑ: Το ξέρω αγόρι μου. Για το σκετς μιλάω!

ΤΟΥΡΚΟΣ: Α! Στο σκετς είμαι Τούρκος ! Κατάλαβα, βγαίνω έξω.( ξαναγυρίζει) Πότε να μπω;

ΔΑΣΚΑΛΑ: Είπαμε, όταν θα πουν οι φρουροί – συναγερμός έρχονται οι Τούρκοι…

ΤΟΥΡΚΟΣ: Όταν θα πουν οι φρουροί « έρχονται οι Τούρκοι» θα κάνω θόρυβο και θα μπω, κατάλαβα.( φεύγει)

ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ 1: Συναγερμός!

ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ 2 : Έρχονται οι Τούρκοι!

ΔΑΣΚΑΛΑ: Τι έγινε πάλι;

ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ 1: Είδαμε τον Τούρκο να έρχεται!

ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ 2 : Και λέμε τα λόγια μας...

ΔΑΣΚΑΛΑ: ( αγανακτισμένη) Όχι ακόμα! Πάει να πάρει τη θέση του! Φυλάτε εσείς!

ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ: Μάλιστα! ( Στέκονται προσοχή)

ΔΑΣΚΑΛΑ: Ουφ! Συνεχίζουμε.

ΚΑΝΑΡΗΣ: Εγώ λοιπόν γέρο του Μοριά, θα βάλω μπουρλότο στη ναυαρχίδα των Τούρκων.

ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ: Ε, όχι και γέρος. Για πρόσεχε τα λόγια σου Κανάρη.

ΔΑΣΚΑΛΑ: Στοπ! Βρε Θοδωρή, « γέρος του Μοριά», είναι έκφραση για τον Κολοκοτρώνη. Το λέει το σενάριο! Για συνεχίστε....

ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ: Άκου «γέρος» και μάλιστα του Μοριά! Αλήθεια ποιος είναι αυτός ο Μοριάς;

ΚΑΝΑΡΗΣ: Η Πελοπόννησος αγεωγράφητε!

ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ: Τι λες αφού η Πελοπόννησος είναι θηλυκό ο και ο Μοριάς αρσενικό, πώς γίνεται; ( Μαλώνουν)

ΔΑΣΚΑΛΑ: ( έξαλλη) Αφήστε τώρα τη γραμματική! Στο θέμα μας!

ΟΛΟΙ: Μάλιστα κυρία!

ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ: Εγώ θα επιτεθώ με τους άντρες μου, με σκοπό να καταλάβω την Αθήνα. Ακούστε το σχέδιο. ( σκύβουν όλοι ν ΄ακούσουν ). 300 παλικάρια από τη Λιβαδειά θα επιτεθούν από το Βορά. 200 παλικάρια θα επιτεθούν από Δυτικά και 188 παλικάρια από Ανατολικά. Από Νότια..... ( αλλάζει ύφος)...από Νότια δεν γίνεται είναι η θάλασσα, δεν έχουν ανακαλυφθεί και τα υποβρύχια .... θα μας πάρουν είδηση...

ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ: Και γιατί να επιτεθούν 300 από Βόρεια;

ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ: Και πόσοι να επιτεθούν;

ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ: Να επιτεθούν 400.

ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ: Και γιατί να επιτεθούν 400;

ΚΑΝΑΡΗΣ: Ε πόσοι να επιτεθούν;

ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ: Να επιτεθούν 600!!

ΔΑΣΚΑΛΑ: ( της φεύγουν τα χαρτιά απ’ τα χέρια) Μα τι κάνετε; Την κολοκυθιά παίζετε;

ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ: Μα κυρία μου χαλάει τα σχέδια!

ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ: Καλά λέει η Μπουμπουλίνα , επίθεση είναι αυτή;

ΤΟΥΡΚΟΣ: ( ξαναμπαίνει με φόρα, σαν να έχει κρυφακούσει) Συγγνώμη που επεμβαίνω αλλά νομίζω ότι έχει δίκιο.

ΔΑΣΚΑΛΑ: Στη θέση σου εσύ! Έτοιμος για θόρυβο! ( τον διώχνουν κακήν- κακώς)

ΤΟΥΡΚΟΣ: ( φεύγοντας ψιθυρίζει) Ας κουρσούμ μπουγιουρούμ γιαβρούμ.....( η δασκάλα έχει συγχυστεί και κάποιος της φέρνει ένα ποτήρι νερό)

ΔΑΣΚΑΛΑ: Συνεχίζουμε. Συνεχίζουμε . Πού ήμασταν;

ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ: Εκεί που καταστρώνω το σχέδιο επίθεσης κυρία!

ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ: Και σε λίγο θα έρθει ο εκπρόσωπος της Φιλικής εταιρείας.

ΔΑΣΚΑΛΑ: Α μάλιστα.( περιμένει λίγο).Μα που είναι αυτός ο εκπρόσωπος; Γιατί αργεί; ( μπαίνει ο εκπρόσωπος φορώντας κουστούμι και κρατώντας χαρτοφύλακα όλοι μένουν άγαλμα και τον κοιτούν)

ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: Χαίρετε!

ΔΑΣΚΑΛΑ: (Τον περιεργάζεται από πάνω μέχρι κάτω).Τι είσαι εσύ βρε;

ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: Ο ... Εκπρόσωπος κυρία.

ΔΑΣΚΑΛΑ: Και πως είσαι έτσι;

ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: (κοιτάει τον εαυτό του) Γιατί κυρία;. Με ρώτησε ο μπαμπάς μου. –Θα παίξεις αγόρι μου φέτος στο σκετς της 25ης Μαρτίου; - Θα παίξω του λέω.- Και τι ρόλο θα παίξεις; μου λέει. –Τον εκπρόσωπο μιας εταιρείας του λέω.- Α! ωραία μου λέει. Τασία! Φωνάζει τη μάνα μου. Και μου φέρνουν να φορέσω αυτά.

ΔΑΣΚΑΛΑ: (απογοητευμένη πια) Βρε παιδί μου εκπρόσωπος της Φιλικής Εταιρείας είσαι . ( θυμωμένα και δυνατά) ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΟ 1821!!!!!

ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: Καλά, καλά, πάω ν’ αλλάξω.... ( ο εκπρόσωπος φεύγει, η δασκάλα πέφτει σε μια καρέκλα)

ΔΑΣΚΑΛΑ: Ας συνεχίσουμε πού ήμασταν;

ΤΟΥΡΚΟΣ: Εγώ πότε βγαίνω ρε παιδιά; Άκουσα θόρυβο.

ΚΟΡΙΤΣΙΑ: Με μας τις Σουλιώτισσες τι θα γίνει; Έχουμε και τις στολές..

ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ: Αμάν βρε παιδιά , με τόση φασαρία ξέχασα τα λόγια μου.

ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ: Εγώ δεν θυμάμαι με πόσους στρατιώτες θα μπω στην Αθήνα.

ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ: 600 είπαμε!

ΚΑΝΑΡΗΣ: Μπουρλότο πού να βάλω;

ΤΟΥΡΚΟΣ: Εγώ φασαρία πότε θα κάνω;

ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ: Τι θα γίνει με την πόρτα; Ακόμα θα τη φυλάμε; ( εκείνη τη στιγμή επιστρέφει ο εκπρόσωπος)

ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: Κυρία πήρα τηλέφωνο στο σπίτι. Ο μπαμπάς μου λέει άλλο κουστούμι δεν έχουμε. Κι αυτή τη Φιλική Εταιρεία ούτε που την ξέρει. Ούτε καν στο χρηματιστήριο είναι λέει!

ΤΟΥΡΚΟΣ: (Στο κοινό) Ωχ! Αμάν! Τουρλού -τουρλού! Σκετς γιοκ!

ΔΑΣΚΑΛΑ: ( έχει πειστεί πια ότι δεν γίνεται τίποτα). Αφήστε το παιδιά...... αφήστε.... το......Θα σας δώσω ποιήματα για την 25η Μαρτίου.(απαγγέλλει) Στων Ψαρών την ολόμαυρη ράχη....

ΟΛΟΙ: Περπατώντας η δόξα μονάχη............

Τ Ε Λ Ο Σ

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)