Σε νέο σύστημα προσλήψεων στα σχολεία, μέσα από τις διαδικασίες του ΑΣΕΠ, αλλά και σε καινούργιο καθεστώς αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου (αξιολόγηση) για του δασκάλους και καθηγητές προσανατολίζεται το υπουργείο Παιδείας σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα του "ΕΘΝΟΥΣ", ενώ προγραμματίζει και μια σειρά βελτιωτικών παρεμβάσεων σε θέματα που αφορούν τους εκπαιδευτικούς.
Χθες η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας (κ. Μπαλτάς και Κουράκης) κατά τη διάρκεια της συνάντησης που έχει με τους εκπροσώπους της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας έδωσε απαντήσεις στα κρίσιμα ζητήματα που έθεσαν οι εκπαιδευτικοί και ταυτόχρονα ξεκαθάρισε ότι τα οικονομικά αιτήματα του κλάδου δεν θα ικανοποιηθούν άμεσα αφού όπως χαρακτηριστικά είπε «πρέπει πρώτα να ξεπεράσουμε τον κάβο του τετράμηνου».
Χθες η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας (κ. Μπαλτάς και Κουράκης) κατά τη διάρκεια της συνάντησης που έχει με τους εκπροσώπους της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας έδωσε απαντήσεις στα κρίσιμα ζητήματα που έθεσαν οι εκπαιδευτικοί και ταυτόχρονα ξεκαθάρισε ότι τα οικονομικά αιτήματα του κλάδου δεν θα ικανοποιηθούν άμεσα αφού όπως χαρακτηριστικά είπε «πρέπει πρώτα να ξεπεράσουμε τον κάβο του τετράμηνου».
Όσον αφορά στο θέμα των εκπαιδευτικών που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα ή έχουν απολυθεί, δήλωσε ότι θα επαναπροσληφθούν.
Σχετικά με το «καυτό» θέμα τω διορισμών στα σχολεία για τη νέα σχολική χρονιά, ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας κ. Κουράκης τόνισε ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, ούτε και πρόβλεψη για τον αριθμό των προσλήψεων, αλλά εξέφρασε την αισιοδοξία ότι θα είναι σε θέση σύντομα να κάνει σχετικές ανακοινώσεις.
Πάντως η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας υπογράμμισε ότι θα αναζητηθεί νέο σύστημα προσλήψεων των εκπαιδευτικών, όπου θα συνυπολογίζονται η προϋπηρεσία, τα μεταπτυχιακά και άλλα προσόντα των εκπαιδευτικών και μάλιστα ζήτησε από του συνδικαλιστές της ΔΟΕ να κάνουν τις δικές τους προτάσεις. Όπως μάλιστα τόνισε χθες στο «ΕΘΝΟΣ» ο κ Μπαλτάς, «το επόμενο διάστημα θα εξετασθούν όλες οι παράμετροι σχετικά με το σύστημα προσλήψεων σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες», ενώ υπογράμμισε ότι σε κάθε περίπτωση το νέο σύστημα θα κρατάει τις διαδικασίες του ΑΣΕΠ.
Όσον αφορά στο θέμα της αξιολόγηση, ο κ. Κουράκης δήλωσε και στους δασκάλους ότι θα καταργηθούν όλες οι διατάξεις που ισχύουν αυτήν τη στιγμή, αλλά ξεκαθάρισε ότι σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να υπάρχει ένα σύστημα αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κάτι το οποίο θα εξετασθεί το επόμενο διάστημα. Σχετικά με τις επιλογές των στελεχών εκπαίδευσης, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ανέφερε ότι τελικά θα γίνουν με τα υφιστάμενο καθεστώς και θα καταργηθούν μόνο κάποιες από τις επιμέρους διατάξεις, χωρίς όμως να ορίσει ποιες θα είναι αυτές.
Ο υπουργός Αρ. Μπαλτάς δήλωσε επίσης προς τους εκπαιδευτικούς ότι διαφωνεί με τις συνταξιοδοτήσεις εν μέσω της σχολικής χρονιάς –κάτι με το οποίο είναι σύμφωνοι και οι εκπαιδευτικοί-, αλλά πάντως άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να εξετάζονται ατομικά οι περιπτώσεις εκπαιδευτικών που εμφανίζουν κάποιο σοβαρό πρόβλημα υγείας κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και οι οποίοι επιθυμούν να αποχωρήσουν από τη υπηρεσία τους.
Οι συνδικαλιστές της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας έθεσαν επίσης δύο ακόμη θέματα στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας που αφορούν το πειθαρχικό δίκαιο και τις μετατάξεις, για να λάβουν τις εξής απαντήσεις: Το πειθαρχικό δίκαιο θα αλλάξει και θα αποσυνδεθεί από τη συνδικαλιστική δράση των εκπαιδευτικών και από αδικήματα που συντελούνται εκτός σχολικής μονάδας.
Για τις μετατάξεις τονίστηκε ότι δεν μπορεί να βρεθεί μια λύση που θα ικανοποιεί τους πάντες και ότι για την ώρα θα συσταθεί επιτροπή που θα αποτελείται από εκπαιδευτικούς και στελέχη του υπουργείου Παιδείας, η οποία θα εξετάσει εκ νέου το σύστημα και θα κάνει σχετική πρόταση.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου τόνισε ότι στο επόμενο διάστημα θα επανεξετασθούν οι συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων και εάν κριθεί αναγκαίο σε κάποιες περιοχές ενδεχομένως να επαναλειτουργήσουν ορισμένα σχολεία που καταργήθηκαν με προηγούμενες αποφάσεις.
Περισσότερα εκπαιδευτικά νέα εδώ.