ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ |
Το Τμήμα έχει ως αποστολή να καλλιεργεί και να προάγει στους τομείς της εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής, στην ακαδημαϊκή και την εφαρμοσμένη διδασκαλία και έρευνα.
Επίσης παρέχει στους πτυχιούχους του την απαραίτητη θεωρητική και πρακτική κατάρτιση για την επιστημονική και επαγγελματική τους σταδιοδρομία και εξέλιξη και να προάγει στην εκπαιδευτική και κοινωνική πολιτική και ιδιαίτερα στους τομείς της συνεχούς εκπαίδευσης ενηλίκων και ειδικών ατόμων, των εκπαιδευτικών τεχνολογιών, των εφαρμοσμένων σύγχρονων γλωσσών, καθώς και της αξιολόγησης, διαμόρφωσης και ανάπτυξης θεσμών κοινωνικής πολιτικής.
ΣΠΟΥΔΕΣ:
8 ΕΞΑΜΗΝΑ
Το τμήμα χορηγεί ενιαίο πτυχίο, το οποίο προσδιορίζεται απο τις κατευθύνσεις:
1.Κατεύθυνση της Συνεχούς Εκπαίδευσης
2.Κατεύθυνση της Εκπαίδευσης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες.
Οι εισαγόμενοι φοιτητές επιλέγουν κατεύθυνση στο τέλος του Β' εξαμήνου σπουδών.
Η πρώτη στοχεύει να εκπαιδεύσει τους φοιτητές στην απόκτηση της εκπαιδευτικής,ψυχολογικής και διοικητικής κατάρτισης και η δεύτερη στοχεύει στο να καταρτίσει εξειδικευμένους εκπαιδευτές ατόμων με ειδικές ανάγκες. Η διάρκεια σπουδών είναι 8 εξάμηνα. Τα μαθήματα κάθε έτους διδάσκονται σε 2 εξάμηνα και διακρίνονται σε υποχρεωτικά και επιλογής. Οι εξετάσεις διενεργούνται 3 φορές το χρόνο.
Το πρόγραμμα σπουδών αποτελείται από 2 κύκλους σπουδών, διάρκειας 1 έτους και 3 ετών αντίστοιχα. Ο πρώτος κύκλος σπουδών είναι κοινός για όλους τους φοιτητές. Στον κύκλο αυτό διδάσκονται μαθήματα που σχετίζονται και με τις δύο κατευθύνσεις. Ο δεύτερος κύκλος σπουδών περιλαμβάνει τα μαθήματα κατεύθυνσης. Το Τμήμα διαθέτει βιβλιοθήκη σε ηλεκτρονική και έντυπη μορφή.
1ο ΕΞΑΜΗΝΟ: -ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ(Υ) -ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (Υ) -ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ H/Y (Υ) -ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ (ΥΕ) -ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (ΥΕ) -ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ(ΥΕ) -ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (Υ) -ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ -ΓΑΛΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ -ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
2ο ΕΞΑΜΗΝΟ: -ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ Ι (Υ) -ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (Υ) -ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΥΕ) -ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΥΕ) -ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ (ΥΕ) -ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ(ΥΕ) -ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ -ΓΑΛΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ -ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
3ο ΕΞΑΜΗΝΟ: -ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υ) -ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ (Υ) -ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (Υ) -ΒΑΣΙΚΕΣ ΝΕΥΡΟΕΠΙΣΤΗΜΕΣ(Υ) -ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (ΥΕ) -Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ Ι (ΥΕ) -ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ (Υ) -ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ(ΥΕ) -ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ -ΓΑΛΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ -ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
4ο ΕΞΑΜΗΝΟ: -ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Υ) -ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ (Υ) -ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΙ (ΥΕ) -ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ:ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ (ΥΕ) -ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ (ΥΕ) -ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΑΚΟΗΣ (Υ) -ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ (Υ) -ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ(Υ) -ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ -ΓΑΛΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ -ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
Κατεύθυνση ΑΜΕΑ (Άτομα Με Ειδικές Ανάγκες)
5o εξάμηνο: -ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Ι (Υ) -ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Υ) -ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΓΡΑΦΗΣ (ΥΕ) -ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ (YE) -ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ Α.Μ.Ε.Α. (ΥΕ) -ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ(ΥΕ) -ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ(Υ) -ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΡΑΣΗΣ(Υ) -ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΚΟΗΣ (ΥΕ) -ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΗ (Ε)
6o εξάμηνο: -ΒΑΣΙΚΗ ΝΕΥΡΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝΕΤΙΚΩΝ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ(Υ) -ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ (Υ) -ΨΥΧΟΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ (Υ) -ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΙΙ (ΥΕ) -ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ (Υ) -ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΗ(Ε) -ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ(Υ) -ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΝΟΗΤΙΚΗ ΣΤΕΡΗΣΗ (Υ)
7o εξάμηνο: -ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ Ι (Υ) -ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ Α.Μ.Ε.Α(ΥΕ) -ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ(Υ) -ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ Α.Μ.Ε.Α.(ΥΕ) -ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ Α.Μ.Ε.Α.(ΥΕ) -ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ (ΥΕ) -ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ(ή μάθημα ΥΕ κατεύθυνσης) -ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΗ (Ε)
8o εξάμηνο: -ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ(ΥΕ) -ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΙΙ (Υ) -ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ(ΥΕ) -ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ(ή μάθημα ΥΕ κατεύθυνσης) -ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΗ(Ε) -ΣΥΝΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ(ΥΕ) -ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΣΟΒΑΡΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ(ΥΕ) -ΔΥΣΛΕΞΙΑ:ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ(ΥΕ)
Κατεύθυνση Συνεχής Εκπαίδευση
5o εξάμηνο: -ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ (Υ) -ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΦΟΡΕΩΝ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ(Υ) -ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ(Υ) -ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ(ΥΕ) -ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ (Υ) -ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΥΕ) -ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ(Υ) -ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ(ΥΕ) -ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ(ΥΕ) -ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΗ (Ε)
6o εξάμηνο: -ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ(Υ) -ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΥΕ) -ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ (ΥΕ) -ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ-ΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ:ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ(ΥΕ) -ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ(ΥΕ) -ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΗ(Ε) -ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ(ΥΕ) -ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΕΝΗΛΙΚΩΝ(Υ) -ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ(ΥΕ)
7o εξάμηνο: -ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ(ΥΕ) -ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΥΕ) -ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ (Υ) -ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ Ι (Υ) -Ο ΡΟΛΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΩΝ ΔΙΕΘΝΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΥΕ) -ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΑΣΗ(Υ) - ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ(ή μάθημα ΥΕ κατεύθυνσης) - ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΗ (Ε)
8o εξάμηνο: -ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΩΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υ) -ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΙΙ (Υ) -ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (ΥΕ) -ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ (ΥΕ) -ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ(ή μάθημα ΥΕ κατεύθυνσης) -ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΗ(Ε) -ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ(ΥΕ) .
Από τη διερεύνηση της αγοράς προκύπτει ότι:
Α. Οι απόφοιτοι της κατεύθυνσης Συνεχούς Εκπαίδευσης θα μπορούν να απασχοληθούν:
1. Σε οργανισμούς δημοσίου και ιδιωτικού χαρακτήρα που ασχολούνται με τον επαγγελματικό προσανατολισμό καθώς και με την οικονομική (επαγγελματική) και κοινωνική ενσωμάτωση μειονεκτουσών ομάδων και σε Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης.
2. Σε βιομηχανίες και στο δημόσιο με την ανάληψη μελετών και εκπόνηση επιχειρησιακών προγραμμάτων για την επαγγελματική κατάρτιση.
3. Σε επιχειρήσεις ως στελεχικό δυναμικό που είναι απαραίτητο στον νευραλγικό τομέα της κατάρτισης και επανακατάρτισης ενηλίκων, ιδιαίτερα στα δεδομένα των νέων τεχνολογιών.
4. Σε προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης ενηλίκων που ανήκουν στην ομάδα των λειτουργικά αναλφάβητων.
5. Σε προγράμματα διάδοσης της ελληνικής γλώσσας σε ενηλίκους άλλων χωρών.
Β. Οι απόφοιτοι της κατεύθυνσης Εκπαίδευσης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες μπορούν να απασχοληθούν στον ιδιωτικό τομέα ως εξειδικευμένοι εκπαιδευτές στην ειδική αγωγή, καθώς επίσης σε αντίστοιχες υπηρεσίες του δημόσιου τομέα, π.χ. σε σχολεία, νοσοκομεία, κέντρα υγείας, κέντρα ψυχικής υγιεινής, δημοτικά και νομαρχιακά κέντρα ψυχοεκπαιδευτικής υποστήριξης.
Περισσότερα θέματα για πανεπιστήμια εδώ.