Ούτε το μισό δρόμο δεν έχει διανύσει το υπουργείο Παιδείας για την κάλυψη των σχολικών κενών. Τουλάχιστον, σύμφωνα με πληροφορίες του «Ελεύθερου Τύπου», η ηγεσία κατάφερε από τις κλειστές στρόφιγγες των κοινοτικών κονδυλίων να «ξεκλειδώσει» γύρω στα 100 εκατ. ευρώ για το διορισμό αναπληρωτών. Το νούμερο αυτό χονδρικά αντιστοιχεί σε 10.000- 12.000 αναπληρωτές, δεδομένου όμως ότι τα κενά θα φτάσουν την επόμενη σχολική χρονιά τα 25.000, υπάρχει ακόμα μεγάλη απόσταση από το να επιτευχθεί πληρότητα στις τάξεις.
Οι προσπάθειες του υπουργείου για κονδύλια ΕΣΠΑ συνεχίζονται, ενώ συζητήσεις γίνονται και για κρατικά κονδύλια που θα διατεθούν για την κάλυψη των κενών. Βέβαια, τα χρήματα από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, όπως και πέρσι που περιορίστηκαν σε ελάχιστες χιλιάδες αναπληρωτών, δεν θα μπορέσουν να κλείσουν την τρύπα των δεκάδων χιλιάδων ελλείψεων.
Σε εκκρεμότητα είναι ακόμα το ζήτημα των μόνιμων προσλήψεων στην Παιδεία. Ο ακριβής αριθμός δεν έχει οριστεί, με τον υπουργό, Αριστείδη Μπαλτά, να αναφέρει ότι το νούμερο κινείται μεταξύ 3.000 και 4.000, αλλά από αυτό θα πρέπει να αφαιρεθεί ο αριθμός των εργαζόμενων σε διαθεσιμότητα που θα επιστρέψουν.
Σε εκκρεμότητα είναι ακόμα το ζήτημα των μόνιμων προσλήψεων στην Παιδεία. Ο ακριβής αριθμός δεν έχει οριστεί, με την υπουργό, Αριστείδη Μπαλτά να αναφέρει ότι το νούμερο κινείται μεταξύ 3.000 και 4.000, αλλά από αυτό θα πρέπει να αφαιρεθεί ο αριθμός των εργαζόμενων σε διαθεσιμότητα που θα επιστρέψουν.
Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα διαρροές, οι μόνιμες προσλήψεις δεν θα ξεπερνούν τις 2.000, περιλαμβανομένων και αυτών στην ειδική αγωγή και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Είναι δεδομένο ότι τα σχολεία θα λάβουν τη μερίδα του λέοντος, με τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ να περιορίζονται σε μερικές εκατοντάδες προσλήψεις της τάξης των 300 με 500. Αγκάθι σε όλες τις διαδικασίες παραμένει ο τρόπος διορισμού των εκπαιδευτικών στα σχολεία με το διάλογο μεταξύ των αρμόδιων φορέων και ομοσπονδιών να παρατείνεται εδώ και κάποιες εβδομάδες στο υπουργείο. Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόταση της ηγεσίας είναι να υπάρχει συντελεστής τόσο από παλαιότερο διαγωνισμό ΑΣΕΠ όσο και από προϋπηρεσία. Κι ενώ οι συζητήσεις αυτές συνεχίζονται, άγνωστο είναι τι θα γίνει με τις μετατάξεις. Σε περίπτωση που γίνει άρση της απόφασης μεταφορά εκπαιδευτικών από την Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση που πραγματοποιήθηκε τα προηγούμενα χρόνια με στόχο την κάλυψη των κενών, αλλά κατά πολύ οι ισορροπίες των ελλείψεων ανάμεσα στις δύο βαθμίδες.
Η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση έχει υπερδιπλάσια κενά από τη Δευτεροβάθμια και η επιστροφή ακόμα και μέρους καθηγητών στην προηγούμενή τους θέση την αφήνει με ακόμα λιγότερους εκπαιδευτικούς. Μέχρι να λυθούν τα παραπάνω, το υπουργείο δεν μπορεί να έχει στα χέρια του τη πραγματική διάσταση των ελλείψεων στα σχολεία.
Περισσότερα εκπαιδευτικά νέα εδώ.