Την αντικατάσταση των Πανελλαδικών Εξετάσεων από ένα νέο μοντέλο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση εισηγείται ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, Αντώνης Λιάκος. Σημαντικός θα είναι ο ρόλος του απολυτηρίου, ενώ το υπουργείο και τα πανεπιστημιακά ιδρύματα θα καθορίζουν τα επιπλέον προαπαιτούμενα για σχολές υψηλής ζήτησης.
«Δεν χρειάζεται να γίνονται εξετάσεις εισαγωγής σε όλα τα τμήματα... Μόνο για λίγες σχολές χρειάζεται να γίνονται εξετάσεις εισαγωγής. Σε αυτές, η εισαγωγή θα γίνεται με κριτήρια, στη διαμόρφωση των οποίων θα συμμετάσχουν και τα ΑΕΙ», δήλωσε ο κ. Λιάκος, σε συνέντευξή του σε ραδιοφωνικό σταθμό «στο Κόκκινο». Ανέφερε, ακόμη, ότι το λύκειο πρέπει να «αναπνεύσει» και να έχει τρεις βασικούς άξονες: α) την ανθρωπιστική παιδεία, τη φιλοσοφία και την πολιτική, β) τη μελέτη της επιστήμης, του περιβάλλοντος και του σώματος και γ) την τέχνη και τον πολιτισμό.
Παράλληλα, ο πρόεδρος της επιτροπής Εθνικού Διαλόγου τόνισε ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι αναγκαία, χωρίς όμως να υπάρχει τιμωρητικό πνεύμα και απειλή απόλυσης. Τόνισε, ωστόσο, ότι θα πρέπει το πλαίσιο να αυστηροποιηθεί ως προς τους «κοπανατζήδες» και τους «αδιάφορους» εκπαιδευτικούς.
Εν τω μεταξύ, ξεκίνησε χθες και τυπικά ο εθνικός διάλογος για την Παιδεία στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με τον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη να δέχεται επικρίσεις διότι θα καταθέσει εκτός διαλόγου κρίσιμα νομοσχέδια για τα ΑΕΙ, την έρευνα και την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης. Η συνεδρίαση της επιτροπής ολοκληρώθηκε μέσα σε μία ώρα, με την αντιπολίτευση να είναι αρνητική.
Οι τροπολογίες, οι οποίες αναμένεται να ψηφιστούν σήμερα, Τετάρτη, αφορούν στον τρόπο διεξαγωγής των πανελλαδικών εξετάσεων φέτος, τον τρόπο επιλογής διευθυντών εκπαίδευσης πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς επίσης και τρέχοντα ζητήματα μόνιμων εκπαιδευτικών.
Ειδικότερα, όσον αφορά στις ρυθμίσεις για τις πανελλαδικές εξετάσεις, διευκρινίζεται ότι λόγω των αλλαγών στην εξεταστέα ύλη και στο ωρολόγιο πρόγραμμα, τα θέματα που θα δώσουν οι υποψήφιοι θα είναι διαφορετικά για εκείνους που έχουν επιλέξει να δώσουν με το καταργηθέν σύστημα των τεσσάρων μαθημάτων και διαφορετικά για εκείνους που έχουν επιλέξει να δώσουν με το νέο σύστημα, των έξι μαθημάτων.
Επίσης, διευκρινίζεται ότι θα οριστούν δύο ξεχωριστές επιτροπές, οι οποίες θα επιλέγουν τα θέματα των εξετάσεων. Παράλληλα, τίθεται σε λειτουργία ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων - ο οποίος έχει μείνει από το 2013 «στα χαρτιά» του νόμου για το «Νέο Λύκειο» - έχοντας γνωμοδοτικό ρόλο στην επιλογή θεμάτων από τις επιτροπές των εξετάσεων.
Επίσης, διευκρινίζεται ότι θα οριστούν δύο ξεχωριστές επιτροπές, οι οποίες θα επιλέγουν τα θέματα των εξετάσεων. Παράλληλα, τίθεται σε λειτουργία ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων - ο οποίος έχει μείνει από το 2013 «στα χαρτιά» του νόμου για το «Νέο Λύκειο» - έχοντας γνωμοδοτικό ρόλο στην επιλογή θεμάτων από τις επιτροπές των εξετάσεων.
Με άλλη τροπολογία, το υπουργείο καθορίζει ζητήματα απόλυσης των μαθητών της Γ' Λυκείου. Πιο συγκεκριμένα, προστίθεται μία ακόμη εξεταστική περίοδος τον Σεπτέμβρη, για όσους μαθητές δεν πέτυχαν επίδοση μεγαλύτερη ή ίση του 9,5, ώστε να πάρουν το απολυτήριο Λυκείου. Δικαίωμα συμμετοχής στην εξέταση αυτή έχουν όλοι οι μαθητές της Γ' Λυκείου, ακόμη και παλαιότερων ετών.
Ακόμη, με άλλη τροπολογία καθορίζονται θέματα που αφορούν τους μόνιμους εκπαιδευτικούς, όπως χρόνος αδειών άνευ αποδοχών, μοριοδοτήσεις και χρόνοι μεταθέσεων κ.α.
Περισσότερα εκπαιδευτικά νέα εδώ.