Σενάριο αύξησης του φόρου στα καύσιμα εξετάζει το Υπουργείο Οικονομικών, ολοκληρώνοντας με αυτόν τον τρόπο σειρά ενεργειών που πλήττουν τον κλάδο της αυτοκίνησης, ο οποίος συνεχίζει να δοκιμάζεται τα τελευταία χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης.
Οι προωθούμενες αλλαγές φαίνεται να αποσκοπούν και στη σταδιακή προσαρμογή των τελών κυκλοφορίας στη χρήση των οχημάτων και συγκεκριμένα στη συνολική απόσταση που καλύπτεται, με ταυτόχρονη μείωση των τελών.
Αναλυτικά, σχεδιάζεται:
- Η αύξηση του ειδικού τέλους στα καύσιμα κατά μερικά λεπτά του ευρώ, με στόχο (σε συνδυασμό με την αύξηση του ΦΠΑ στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης) να προκύψουν έσοδα 400 εκατ. ευρώ για τα κρατικά ταμεία. Μια τέτοια αλλαγή ευνοεί περισσότερο όσους χρησιμοποιούν λιγότερο το αυτοκίνητo για τις καθημερινές μετακινήσεις τους και όσους διαθέτουν μικρού κυβισμού όχημα. Αντιθέτως, σημαντική επιβάρυνση θα έχουν οι κάτοχοι αυτοκινήτων με πολλά κυβικά και όσοι διανύουν μεγάλες αποστάσεις. Θα επιβαρύνονται, δηλαδή, λιγότερο όσοι έχουν «ένα αυτοκινητάκι που καίει λίγα», όπως είπε χαρακτηριστικά ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης.
- Η μείωση των τελών κυκλοφορίας κατά βάση για τα παλαιά, μεγάλου κυβισμού, οχήματα. Αυτού του είδους τα αυτοκίνητα επιβαρύνονται σήμερα με υψηλά τέλη κυκλοφορίας και οι περισσότεροι ιδιοκτήτες τους καταθέτουν πινακίδες.
Αντιδρούν οι πρατηριούχοι
Με ανακοίνωσή της, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) εκφράζει την αντίθεσή της στο ενδεχόμενο αύξησης της φορολογίας καυσίμων, τονίζοντας ότι το κράτος μπορεί να εξασφαλίσει μεγαλύτερα έσοδα από την πάταξη της παράνομης διακίνησης καυσίμων.
«Σήμερα το 67,16% στην τιμή της αμόλυβδης βενζίνης είναι φόροι, που βρίσκονται ήδη 86% πάνω από τη χαμηλότερη φορολόγηση που επιτρέπεται από την Οδηγία 2003/96 της Ε.Ε.» αναφέρει η ΠΟΠΕΚ.
«Η τυχόν αύξηση της φορολογίας των καυσίμων με ανεξέλεγκτη την παράνομη διακίνηση καυσίμων θα αυξήσει αναλογικά την κερδοφορία των παράνομων κυκλωμάτων που λυμαίνονται ανενόχλητοι τον ευρύτερο χώρο της αγοράς πετρελαιοειδών, τα τελευταία 20 χρόνια, προσθέτοντας ακόμη μία αρνητική προϋπόθεση στη ζητούμενη και προσδοκώμενη αγωνιωδώς ανάπτυξη της οικονομίας» προσθέτει η Ομοσπονδία.
Επί τάπητος τα τεκμήρια πολυτελούς διαβίωσης
Παράλληλα, εξετάζονται αλλαγές και στα τεκμήρια πολυτελούς διαβίωσης που επιβάλλονται, σε ποσοστό 5% για τα Ι.Χ. με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. έως 2,5 λίτρα και σε ποσοστό 13% για τα οχήματα με κινητήρες από 2.501 κ.εκ. και άνω.
Στόχος να επιβαρυνθούν οι ιδιοκτήτες των πραγματικά ακριβών αυτοκινήτων και όχι εκείνοι που έχουν οχήματα μεγάλου κυβισμού.
Περισσότερες ειδήσεις εδώ.