Τα περισσότερα παιδιά βλέπουν το διάβασμα για το σπίτι σαν "αναγκαίο κακό", αλλά μερικά παιδιά είναι όλο καθυστέρηση, αναβολή και δικαιολογίες.
Ο κ. Στέλιος Μαντούδης, Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής επισημαίνει ότι τα πρώτα χρόνια οι σχολικές εργασίες παίζουν μικρό ρόλο στη μάθηση αλλά στην εφηβεία η ικανότητα οργάνωσης, η ικανότητα αφοσίωσης μέχρι την ολοκλήρωση μιας εργασίας και η ικανότητα να διαβάζει ανεξάρτητα είναι τα τρία απαραίτητα συστατικά για την επιτυχία.
Η βάση για σωστή μελέτη από τους γονείς
Ο κ. Στέλιος Μαντούδης, συμβουλεύει ότι οι βάσεις για τη σωστή μελέτη πρέπει να μπουν από νωρίς και οι γονείς πρέπει να πάρουν ενεργά μέρος.
Οι γονείς συγκεκριμένα:
• Mπορούν να παρέχουν δομή, ενθάρρυνση και ένα μέσο ελέγχου της ποιότητας της εργασίας
• Δεν πρέπει να τα προσφέρουν όλα έτοιμα στα παιδιά ή να κάνουν τις εργασίες οι γονείς
Οι τρόποι για να ενθαρρύνετε τα παιδιά να κάνουν τις εργασίες του σχολείου είναι:
• Δώστε από την αρχή στο παιδί να καταλάβει πόσο σημαντικό είναι το διάβασμα στο σπίτι
• Να γνωρίζετε και να ενδιαφέρεστε για το πρόγραμμα των μαθημάτων
• Nα βεβαιώνεστε πως έχει γίνει όλο το διάβασμα και να δείχνετε ενθουσιασμό για τους καλούς βαθμούς
• Να θέτετε μια καθορισμένη ώρα για το διάβασμα του σχολείου και να την τηρείτε αυστηρά κάθε μέρα
• Μετά το σχολείο αφήστε είκοσι λεπτά τα παιδιά να αλλάξουν, να τσιμπήσουν κάτι και να προετοιμαστούν
• Δώστε δεκάλεπτες, πεντάλεπτες, και ενός λεπτού προειδοποιήσεις - μετά αρχίζουμε
• Τα παιδιά καλό είναι να διαβάζουν σε ένα μέρος συγκεκριμένο που συνδυάζουν με το διάβασμα του σχολείου
• Βοηθήστε τα να ξεκινήσουν, δείτε τις οδηγίες, δομήστε το διάβασμά τους και θέστε χρονικά όρια
• Εάν δεν μπορούν να μείνουν συγκεντρωμένα για πολύ ώρα, υπολογίστε είκοσι λεπτά συγκέντρωσης, δέκα λεπτά διάλειμμα, και μετά άλλα είκοσι λεπτά
• Χρησιμοποιήστε ένα χρονόμετρο για να κάνει το διαιτητή ή μια κλεψύδρα σκόνης.
• Όταν ολοκληρωθεί η δουλειά, ελέγξτε την αλλά μην απογοητεύετε το παιδί ή ψάχνετε για λάθη. Εάν χρειάζεται διορθώστε την
• Μην αφήνετε τις εργασίες του σχολείου να καταστρέψουν τη σχέση μεταξύ γονιού και παιδιού. Εάν δημιουργείται ένταση, συζητήστε τι πρέπει να γίνει με το δάσκαλο της τάξης.
Η βάση για σωστή μελέτη από τους γονείς
Ο κ. Στέλιος Μαντούδης, συμβουλεύει ότι οι βάσεις για τη σωστή μελέτη πρέπει να μπουν από νωρίς και οι γονείς πρέπει να πάρουν ενεργά μέρος.
Οι γονείς συγκεκριμένα:
• Mπορούν να παρέχουν δομή, ενθάρρυνση και ένα μέσο ελέγχου της ποιότητας της εργασίας
• Δεν πρέπει να τα προσφέρουν όλα έτοιμα στα παιδιά ή να κάνουν τις εργασίες οι γονείς
Οι τρόποι για να ενθαρρύνετε τα παιδιά να κάνουν τις εργασίες του σχολείου είναι:
• Δώστε από την αρχή στο παιδί να καταλάβει πόσο σημαντικό είναι το διάβασμα στο σπίτι
• Να γνωρίζετε και να ενδιαφέρεστε για το πρόγραμμα των μαθημάτων
• Nα βεβαιώνεστε πως έχει γίνει όλο το διάβασμα και να δείχνετε ενθουσιασμό για τους καλούς βαθμούς
• Να θέτετε μια καθορισμένη ώρα για το διάβασμα του σχολείου και να την τηρείτε αυστηρά κάθε μέρα
• Μετά το σχολείο αφήστε είκοσι λεπτά τα παιδιά να αλλάξουν, να τσιμπήσουν κάτι και να προετοιμαστούν
• Δώστε δεκάλεπτες, πεντάλεπτες, και ενός λεπτού προειδοποιήσεις - μετά αρχίζουμε
• Τα παιδιά καλό είναι να διαβάζουν σε ένα μέρος συγκεκριμένο που συνδυάζουν με το διάβασμα του σχολείου
• Βοηθήστε τα να ξεκινήσουν, δείτε τις οδηγίες, δομήστε το διάβασμά τους και θέστε χρονικά όρια
• Εάν δεν μπορούν να μείνουν συγκεντρωμένα για πολύ ώρα, υπολογίστε είκοσι λεπτά συγκέντρωσης, δέκα λεπτά διάλειμμα, και μετά άλλα είκοσι λεπτά
• Χρησιμοποιήστε ένα χρονόμετρο για να κάνει το διαιτητή ή μια κλεψύδρα σκόνης.
• Όταν ολοκληρωθεί η δουλειά, ελέγξτε την αλλά μην απογοητεύετε το παιδί ή ψάχνετε για λάθη. Εάν χρειάζεται διορθώστε την
• Μην αφήνετε τις εργασίες του σχολείου να καταστρέψουν τη σχέση μεταξύ γονιού και παιδιού. Εάν δημιουργείται ένταση, συζητήστε τι πρέπει να γίνει με το δάσκαλο της τάξης.
Περισσότερες συμβουλές εδώ.