Τα στιλ μάθησης και οι επιπτώσεις τους στην εκπαίδευση

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0


Στιλ
Ορισμός
Παιδαγωγικές επιπτώσεις
Καινοτόμος
  • Επιθυμεί να μάθει το γιατί μιας κατάστασης.
  • Προσπαθεί να επιχειρηματολογήσει βασιζόμενος σε συγκεκριμένες πληροφορίες
  • Εξερευνά αυτό που το μάθημα έχει να του προσφέρει
  • Προτιμάει να του παρουσιάζονται οι πληροφορίες με τρόπο λεπτομερή, συστηματικό, λογικό, κ.λπ.
  • Παρουσίαση πρακτικών εφαρμογών των νέων γνώσεων που διδάχτηκαν
  • Εικονικά Εργαστήρια με οδηγίες
  • Λεπτομερής παρουσίαση στο διαδίκτυο των λύσεων των προταθέντων προβλημάτων
  • Παρουσίαση με “PowerPoint” του μαθήματος
  • Πληροφορίες για το μάθημα στο διαδίκτυο: συνόψεις σχετικές με τις απαιτήσεις κάθε περιόδου εργασίας
Αναλυτικός
  • Επιθυμεί να απαντάει στην ερώτηση «Τι είναι να μάθω;»
  • Προτιμάει να είναι οι πληροφορίες ακριβείς και να παρουσιάζονται με οργανωμένο τρόπο
  • Σέβεται τη γνώση του ειδικού.
  • Αποτελέσματα ερευνών
  • Λογική παρουσίαση των νέων πληροφοριών
  • Συνδέσεις που οδηγούν τον μαθητή να ακολουθήσει τις μελέτες και αναλύσεις του
  • Γλωσσάρι on-line
  • Ηλεκτρονικό τετράδιο επιτρέπει στο μαθητή να συγκεντρώνει σημειώσεις του μαθήματος ή κάθε άλλη πληροφορία που προσφέρεται για τη μάθησή του
Πρακτικός
  • Επιθυμεί να μάθει το «πώς» μιας κατάστασης
  • Προτιμάει τις εφαρμογές και θέλει να έχει στη διάθεσή του τις πληροφορίες που του είναι χρήσιμες
  • Πρακτικές Ασκήσεις
  • Ασκήσεις που επιτρέπουν στο μαθητή να μετρήσει την πρόοδό του
  • Συνδέσεις που επιτρέπουν στον μαθητή να επισκεφτεί άλλους δικτυακούς τόπους ή άλλους τομείς του ιστοτόπου του μαθήματος
  • Ομάδες συζήτησης
  • Λίστες διάδοσης των μαθημάτων (ομάδες συζήτησης μέσω e-mail)
Δυναμικός
  • Επιθυμεί να μάθει θέτοντας την ερώτηση «τι θα συνέβαινε αν έκανα αυτό;»
  • Αναζητάει ένα νόημα στη μάθηση.
  • Προτιμάει τις παρουσιάσεις στις οποίες είναι σε θέση να δει «αυτό που μπορεί να κάνει» και αυτό που «οι άλλοι έκαναν».
  • Αγαπάει τα σύνθετα αντικείμενα και συνδέεται με διάφορα αντικείμενα.
  • Προσομοίωση – Εικονικά Εργαστήρια
  • Εξερεύνηση δικτυακών τόπων
  • Ατομική μελέτη με πρόσβαση σε πηγές on-line
  • Αναζήτηση εργασιών μαθητών που πέρασαν ήδη το μάθημα
  • Μελέτη περίπτωσης σε video

Περισσότερες συμβουλές εδώ.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)