Είναι αλήθεια ότι ο εμπλουτισμός των προγραμμάτων παρέμβασης παιδιών με Δυσλεξία με ασκήσεις που ενεργοποιούν τις αισθήσεις τους δίνουν πολύ καλά αποτελέσματα στη αποτελεσματικότητα της διαδικασίας. Όσο περισσότερο οι ασκήσεις είναι πολυσυνθετικές δηλαδή συγκεντρώνουν χαρακτηριστικά που τις μετατρέπουν σε ένα είδος Παιχνιδιού με το Δυσλεξικό παιδί να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο τόσο αυξάνουμε το κίνητρο του και την κατάκτηση της γνώσης.
Μια άσκηση για την αδύναμη Ανάγνωση των δυσλεξικών παιδιών αλλά και την Οπτική διάκριση & Λεπτή κινητικότητα είναι και το: Παζλ λέξεων!
Υλικά: χρωματιστά χαρτιά, ψαλίδι, μαύρος μαρκαδόρος
Άσκηση: Γράφουμε λέξεις που θέλουμε να δουλέψουμε με το παιδί για να βελτιώσουμε το συλλαβισμό του, το κόμπιασμα, παρατονισμούς, φωνημικά λάθη κτλ. Έπειτα κόβουμε με ένα ψαλίδι το κάθε γράμμα και τα ακουμπάμε όλα ανακατεμένα μπροστά στο παιδί.
Ανακατεμένα τα γράμματα των λέξεων! |
Το παιδί φτιάχνει τη λέξη που βλέπει! |
Ακούγοντας ή όχι τη λέξη! |
Tip:
Τα χρωματιστά χαρτιά βοηθούν στην καλύτερη εντύπωση της λέξης ενώ πολλές φορές ξεκουράζουν τα δυσλεξικά παιδιά περισσότερο από το άσπρο φόντο της λευκής σελίδας!
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας, http://dyslexiaathome.blogspot.gr/2016/03/blog-post.html
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας, http://dyslexiaathome.blogspot.gr/2016/03/blog-post.html
Περισσότερες συμβουλές εδώ.