Παζλ λέξεων: Μία άσκηση για βελτίωση της ανάγνωσης

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0


Είναι αλήθεια ότι ο εμπλουτισμός των προγραμμάτων παρέμβασης παιδιών με Δυσλεξία με ασκήσεις που ενεργοποιούν τις αισθήσεις τους δίνουν πολύ καλά αποτελέσματα στη αποτελεσματικότητα της διαδικασίας. Όσο περισσότερο οι ασκήσεις είναι πολυσυνθετικές δηλαδή συγκεντρώνουν χαρακτηριστικά που τις μετατρέπουν σε ένα είδος Παιχνιδιού με το Δυσλεξικό παιδί να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο τόσο αυξάνουμε το κίνητρο του και την κατάκτηση της γνώσης.

Μια άσκηση για την αδύναμη Ανάγνωση των δυσλεξικών παιδιών αλλά και την Οπτική διάκριση & Λεπτή κινητικότητα είναι και το: Παζλ λέξεων!

Υλικά: χρωματιστά χαρτιά, ψαλίδι, μαύρος μαρκαδόρος

Άσκηση: Γράφουμε λέξεις που θέλουμε να δουλέψουμε με το παιδί για να βελτιώσουμε το συλλαβισμό του, το κόμπιασμα, παρατονισμούς, φωνημικά λάθη κτλ. Έπειτα κόβουμε με ένα ψαλίδι το κάθε γράμμα και τα ακουμπάμε όλα ανακατεμένα μπροστά στο παιδί.


Ανακατεμένα τα γράμματα των λέξεων!
Σκοπός της άσκησης είναι το παιδί να βρει και να συνθέσει τις λέξεις βάζοντας τα γράμματα σε σωστή σειρά. Αυτό μπορεί να γίνει με αντιγραφή αν θέλουμε να εξασκήσουμε την Οπτική διάκριση ή αν είμαστε σε ένα πρώτο στάδιο ανάγνωσης.


Το παιδί φτιάχνει τη λέξη που βλέπει!
Μπορεί όμως και να φτιάξει τη λέξη απλά ακούγοντας την για να ενισχύσουμε τη Φωνημική επίγνωση και την Αυτονομία των φωνημάτων (γραμμάτων) ή για μεγαλύτερη δυσκολία στη Φωνημική επίγνωση το παιδί φτιάχνει τη λέξη χωρίς να την έχει ακούσει.


Ακούγοντας ή όχι τη λέξη!

Tip: 
Τα χρωματιστά χαρτιά βοηθούν στην καλύτερη εντύπωση της λέξης ενώ πολλές φορές ξεκουράζουν τα δυσλεξικά παιδιά περισσότερο από το άσπρο φόντο της λευκής σελίδας!


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας, 
http://dyslexiaathome.blogspot.gr/2016/03/blog-post.html

Περισσότερες συμβουλές εδώ.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)