Λένε πως δεν πρέπει να κρίνεις ένα βιβλίο από το εξώφυλλό του, αλλά συνήθως οι πρώτες εντυπώσεις που δημιουργείς για ένα άτομο είναι και αυτές που μένουν...
Αυτά είναι τα 9 συμπεράσματα που σχηματίζουμε συνήθως πρώτα με το που γνωρίσουμε κάποιον.
Αν είναι αξιόπιστος
Μέσα σε 1/10 του δευτερολέπτου έχει αποφασίσει κανείς την αξιοπιστία του άλλου, όπως υποστηρίζει έρευνα που έγινε στο πανεπιστήμιο Πρίνστον, όπου φοιτητές έπρεπε να αξιολογήσουν μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα πρόσωπα ηθοποιών. Ταυτόχρονα, η ίδια διαδικασία έγινε και σε μία ακόμα ομάδα φοιτητών με τη διαφορά ότι μπορούσαν να διαθέσουν όσο χρόνο ήθελαν για να κάνουν την ίδια αξιολόγηση. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι παρόλο η αξιολόγηση πολλών χαρακτηριστικών χρειάστηκε παραπάνω χρόνο, ο χρόνος για την αξιολόγησης της αξιοπιστίας ήταν ίδιος και για τα δύο γκρουπ φοιτητών.
Μέσα σε 1/10 του δευτερολέπτου έχει αποφασίσει κανείς την αξιοπιστία του άλλου, όπως υποστηρίζει έρευνα που έγινε στο πανεπιστήμιο Πρίνστον, όπου φοιτητές έπρεπε να αξιολογήσουν μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα πρόσωπα ηθοποιών. Ταυτόχρονα, η ίδια διαδικασία έγινε και σε μία ακόμα ομάδα φοιτητών με τη διαφορά ότι μπορούσαν να διαθέσουν όσο χρόνο ήθελαν για να κάνουν την ίδια αξιολόγηση. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι παρόλο η αξιολόγηση πολλών χαρακτηριστικών χρειάστηκε παραπάνω χρόνο, ο χρόνος για την αξιολόγησης της αξιοπιστίας ήταν ίδιος και για τα δύο γκρουπ φοιτητών.
Αν είναι επιφανής
Σύμφωνα με ολλανδική έρευνα, άτομα που φορούν επώνυμα ρούχα, αντιμετωπίζονται από το περιβάλλον τους ως άτομα με κύρος σε σχέση με εκείνους που δεν φορούν επώνυμα ρούχα.
Σύμφωνα με ολλανδική έρευνα, άτομα που φορούν επώνυμα ρούχα, αντιμετωπίζονται από το περιβάλλον τους ως άτομα με κύρος σε σχέση με εκείνους που δεν φορούν επώνυμα ρούχα.
Τις σεξουαλικές προτιμήσεις του
Οι άνθρωποι μπορούν να αναγνωρίσουν τις σεξουαλικές προτιμήσεις στο 1/20 του δευτερολέπτου, όσο δηλαδή χρειάζεται ο εγκέφαλος για να αναγνωρίσει ένα πρόσωπο.
Οι άνθρωποι μπορούν να αναγνωρίσουν τις σεξουαλικές προτιμήσεις στο 1/20 του δευτερολέπτου, όσο δηλαδή χρειάζεται ο εγκέφαλος για να αναγνωρίσει ένα πρόσωπο.
Αν είναι έξυπνος
Σύμφωνα με έρευνα που έγινε το 2007, κοιτώντας τον συνομιλητή σου στα μάτια μπορείς να κατανοήσεις εάν είναι έξυπνος ή όχι.
«Το να κοιτάς κάποιον την ώρα που μιλάει είναι το κλειδί της συμπεριφοράς και συνδέεται άμεσα με τον τρόπο που εκλαμβάνουμε το εάν κάποιος είναι έχει υψηλή νοημοσύνη», αναφέρει μία από τις βασικές ερευνήτριες.
Σύμφωνα με έρευνα που έγινε το 2007, κοιτώντας τον συνομιλητή σου στα μάτια μπορείς να κατανοήσεις εάν είναι έξυπνος ή όχι.
«Το να κοιτάς κάποιον την ώρα που μιλάει είναι το κλειδί της συμπεριφοράς και συνδέεται άμεσα με τον τρόπο που εκλαμβάνουμε το εάν κάποιος είναι έχει υψηλή νοημοσύνη», αναφέρει μία από τις βασικές ερευνήτριες.
Αν του αρέσει να προκαλεί
Σύμφωνα με βρετανική έρευνα οι γυναίκες που έχουν τατουάζ σε εμφανή σημεία θεωρούνται ως λιγότερο ελκυστικές, που πίνουν πολύ και τους αρέσει να προκαλούν.
Σύμφωνα με βρετανική έρευνα οι γυναίκες που έχουν τατουάζ σε εμφανή σημεία θεωρούνται ως λιγότερο ελκυστικές, που πίνουν πολύ και τους αρέσει να προκαλούν.
Αν είναι κυριαρχικός
Έρευνα του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια έδειξε ότι εκείνοι που δεν έχουν μαλλιά, επειδή τα ξυρίζουν δείχνουν πιο κυριαρχικοί και δυνατοί σε σχέση με όσους έχουν πλούσιο τριχωτό κεφαλής.
Έρευνα του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια έδειξε ότι εκείνοι που δεν έχουν μαλλιά, επειδή τα ξυρίζουν δείχνουν πιο κυριαρχικοί και δυνατοί σε σχέση με όσους έχουν πλούσιο τριχωτό κεφαλής.
Αν είναι επιτυχημένος
Αν θέλετε να φαίνεστε επιτυχημένοι, καλό θα ήταν να φορέσετε κουστούμι. Αυτό έδειξε μία Τουρκικο-βρετανική έρευνα, κατά την οποία οι συμμετέχοντες κοιτούσαν φωτογραφίες καλοντυμένων και μη αντρών για μερικά δευτερόλεπτα και στη συνέχεια έπρεπε να τους αξιολογήσουν.
Αν θέλετε να φαίνεστε επιτυχημένοι, καλό θα ήταν να φορέσετε κουστούμι. Αυτό έδειξε μία Τουρκικο-βρετανική έρευνα, κατά την οποία οι συμμετέχοντες κοιτούσαν φωτογραφίες καλοντυμένων και μη αντρών για μερικά δευτερόλεπτα και στη συνέχεια έπρεπε να τους αξιολογήσουν.
Αν πρόκειται να πάρει προαγωγή
Καναδική έρευνα που έγινε το 2011 έδειξε ότι οι άνθρωποι που είναι πιο προσεγμένα ντυμένοι χαρακτηρίζονται από τους γύρω τους ως πιο πιθανοί για να πάρουν προαγωγή και, κατά συνέπεια, να κερδίσουν περισσότερα χρήματα.
Καναδική έρευνα που έγινε το 2011 έδειξε ότι οι άνθρωποι που είναι πιο προσεγμένα ντυμένοι χαρακτηρίζονται από τους γύρω τους ως πιο πιθανοί για να πάρουν προαγωγή και, κατά συνέπεια, να κερδίσουν περισσότερα χρήματα.
Αν είναι περιπετειώδης
Οι άνθρωποι δεν βασίζονται μόνο στην εμφάνιση κάποιου αλλά και στον τρόπο που κινείται. Σύμφωνα με έρευνα, φοιτητές παρακολούθησαν βίντεο από 26 άλλους φοιτητές να περπατούν στον δρόμο, με διαφορετικό στιλ ο καθένας και χρειάστηκαν μόνο μερικά βήματα για να σχηματίσει γνώμη κανείς για την προσωπικότητα του άλλου. Συγκεκριμένα όσοι περπατούσαν χαλαρά χαρακτηρίστηκαν ως εξωστρεφείς και περιπετειώδεις, ενώ όσοι περπατούσαν πιο κοφτά ως νευρικοί.
Οι άνθρωποι δεν βασίζονται μόνο στην εμφάνιση κάποιου αλλά και στον τρόπο που κινείται. Σύμφωνα με έρευνα, φοιτητές παρακολούθησαν βίντεο από 26 άλλους φοιτητές να περπατούν στον δρόμο, με διαφορετικό στιλ ο καθένας και χρειάστηκαν μόνο μερικά βήματα για να σχηματίσει γνώμη κανείς για την προσωπικότητα του άλλου. Συγκεκριμένα όσοι περπατούσαν χαλαρά χαρακτηρίστηκαν ως εξωστρεφείς και περιπετειώδεις, ενώ όσοι περπατούσαν πιο κοφτά ως νευρικοί.
Περισσότερα χρήσιμα θέματα εδώ.