Οι στρατηγικές μελέτης:
- Βοηθούν στην ενεργητική εμπλοκή
- Πρέπει να διδάσκονται γενικά και εξειδικευμένα
- Στοχεύουν στην κατανόηση των κειμένων
1η Μέθοδος: Thomas & Robinson – 1972 (PQ4R)
Preview
|
Προεπισκόπηση (Μια ματιά στο Βιβλίο)
|
Question
|
Ερώτηση (Αναζήτηση στόχου συγγραφέα)
|
Read
|
Ανάγνωση (Διαφέρει ατομικά, επικέντρωση σε κύρια σημεία)
|
Reflection
|
Επεξεργασία Σκέψης (Ενσωμάτωση στα γνωστικά σχήματα)
|
Recite
|
Διήγηση (Βοηθά την απομνημόνευση)
|
Review
|
Ανακεφαλαίωση (βοηθά στην αποθήκευση και γίνεται με αναδιήγηση ή απάντηση σε ερωτήσεις)
|
2η Μέθοδος: Dansereau – 1985 (M.U.R.D.E.R – Προ.κ.αν.αν.ε)
Mood
|
Προδιάθεση(Ρύθμιση θετικής συναισθηματικής κατάστασης)
|
Understand
|
Κατανόηση (Εντοπισμός βασικών στοιχείων )
|
Recall
|
Ανάκληση (Με εικόνες, νύξεις κλπ.)
|
Detection
|
Ανίχνευση (Εντοπισμός λαθών)
|
Elaboration
|
Επεξεργασία (Αυτό-ερωτήσεις)
|
Review
|
Ανακεφαλαίωση
|
3η Μέθοδος: Συνεργατικά Σενάρια Dansereau – 1988
- Απαιτούνται ζευγάρια Recaller - Listener
- Ρίχνουμε νόμισμα
- Κείμενα 500-600 λέξεων
- Ο Recaller συνοψίζει
- O Reader διορθώνει
- Ο Recaller διορθώνει
- Αλλαγή Ρόλων
- Πετυχημένη μέθοδος αλλά ωφελείται περισσότερο ο Recaller
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ
Α. ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΣΤΥΛ
- Η προδιάθεση
- Οι κλίσεις
- Τα ενδιαφέροντα
- Η αντιληπτικότητα
- Ο τρόπος πρόσληψης
- Ο παρορμητικός ή διασκεπτικός τρόπος σκέψης
- Συναισθηματικοί Παράγοντες
Β. ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ
- Καθαρός, ήσυχος χώρος
- Χώρος παρόμοιος με τις εξετάσεις (βιβλιοθήκες κ.τ.ό.)
- Όρθια στάση σώματος, μουσική περίπατοι
- Τήρηση βιορυθμών (πρωί δηλωτική – απόγευμα κριτική σκέψη)
- Αποφυγή αλκοόλ και τσιγάρου
- Αποφυγή ουσιών
- Ισορροπημένη διατροφή, πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, λιπίδια, βιταμίνες
Περισσότερες συμβουλές εδώ.