Θα ήθελα να ενημερώσω την Εθνική Αντιπροσωπεία και πιστεύω ότι αυτή είναι η σωστή διαδικασία λειτουργίας και όχι άλλες διαδικασίες ότι καταβάλαμε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να διαμορφώσουμε τους όρους ώστε και φέτος να υπάρξει μια κοινωνικά δίκαια και συνταγματικά ανεκτή ρύθμιση αυτής της εκκρεμότητας που προσδίδεται αυτή η διαδικασία και από τη νομολογία, την φετινή, την πρόσφατη του Συμβουλίου της Επικρατείας. Έχουμε συνείδηση ότι από τον τρόπο που θα γίνουν οι προσλήψεις κρίνεται σε μεγάλο βαθμό αν τα σχολεία θα λειτουργήσουν από την πρώτη μέρα χωρίς προβλήματα. Ο στόχος που έχουμε βάλει ως κυβέρνηση, όπως ξέρετε, ο πρώτος στόχος είναι τα σχολεία φέτος, μετά από πάρα πολλά χρόνια να λειτουργήσουν χωρίς κενά διδακτικά και χωρίς ελλείψεις σε βιβλία και αυτός ο στόχος θα επιτευχθεί στο πλαίσιο των δημοσιονομικών εξαναγκασμών. …
Όλα τα παιδιά όλων των τάξεων θα έχουν τα βιβλία, από την πρώτη μέρα που θα πάνε στα σχολεία και θα έχουν και τους δασκάλους τους, δεν θα υπάρξουν διδακτικά κενά. Το λέω μια, δυο, τρεις φορές και αναλαμβάνω την ευθύνη αυτών που λέω. Επανέρχομαι στο θέμα των προσλήψεων. Θα ήθελα να σας πω ότι η πολύχρονη ανωμαλία της αδιοριστίας σε συνδυασμό με προβλήματα που είχαν δημιουργηθεί με τον τρόπο πρόσληψης ενός μέρους των αναπληρωτών που δημιουργήσαν την εντύπωση αδιαφανών προσλήψεων.
Η επιμονή της διοίκησης επί σειρά ετών από το 2001 που έγινε η συνταγματική αναθεώρηση να μη θέτουν υπό την αιγίδα του ΑΣΕΠ όπως ορίζει το σύνταγμα τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών αλλά να τις κρατούν σε πίνακες, μέχρι πρότινος, χάρτινους και αδιαφανείς, τα τελευταία χρόνια ηλεκτρονικούς και ελέγξιμους αλλά η επιμονή των κυβερνήσεων του πελατειακού κομματικού συστήματος να μη δημιουργούν συνθήκες αξιοκρατίας και διορισμού των εκπαιδευτικών στα σχολεία, είναι μια επιλογή που έχει διασύρει την εκπαίδευση, μια επιλογή που έχει οδηγήσει το ΣτΕ στις γνωστές αποφάσεις (Ολομέλεια και Τμήματα), είναι μια επιλογή που είμαστε αποφασισμένοι να τη σταματήσουμε. Πως σταματά αυτή η επιλογή της κομματικής πελατοκρατίας που εγκαθιδρύθηκε και της ομηρίας χιλιάδων νέων επιστημόνων οι οποίοι πήγαν στα πιο δυσπρόσιτα μέρη για να έχουν έστω τη μικρή ανταπόδοση ενός διορισμού και κατόπιν τους άδειασε το κομματικό πελατειακό κράτος, επί τόσα χρόνια χωρίς να κάνει διορισμούς; Κατά τη γνώμη μας αυτό σημαίνει δυο πράγματα.
Πρώτον ότι δεν πρέπει να προχωρήσουμε σε άδικες επιλογές άρα φέτος αξιοποιώντας τις δυνατότητες που δίνονται από την απόφαση του ΣτΕ 4030/2015 επειδή συνεχίζει να υπάρχει το τραγικό πρόβλημα των δημοσιονομικών αδιεξόδων, εμείς θα προχωρήσουμε σε προσλήψεις των αναπληρωτών, που είναι αναγκαίες για να λειτουργήσει το καθημαγμένο από την μνημονιακή επίθεση σχολικό σύστημα με βάση την περσινή διαδικασία, με βάση τους πίνακες που υπήρξαν και πέρσι. Γνωρίζουμε ότι αυτό είναι δυνατόν να εγείρει διάφορα προβλήματα.
Αναλαμβάνουμε την πολιτική ευθύνη και δεσμευόμαστε ότι την επόμενη χρονιά 2016-2017 θα υπάρξει διαδικασία ΑΣΕΠ για να υπάρξουν διορισμοί μαζικοί εκπαιδευτικών και αυτό έχει να κάνει και με την πορεία της οικονομίας αλλά και ειδικότερα με τις μεγάλες πιεστικές ανάγκες που υπάρχουν για διορισμούς και όχι για αναπληρωτές ομήρους, για διορισμούς με αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών στα σχολεία. Είμαστε ανοιχτοί στη συζήτηση για τα ζητήματα που προκύπτουν σχετικά με τα θέματα των διορισμών, δεν είναι της παρούσης στιγμής, θα τα κουβεντιάσουμε. Επί του παρόντος ισχύει η υπάρχουσα νομοθεσία και αυτή μας δεσμεύει έως ότου υπάρξει οποιαδήποτε αλλαγή.
… Η συζήτηση που έγινε με ευθύνη του Υπουργείου και ορθώς, η συζήτηση που έγινε επί σχεδίων και προκάλεσε ανησυχία σε ενδιαφερομένους, την αμηχανία σε άλλους, την ένοχη σιωπή…Αυτή η συζήτηση ήταν αναγκαία για να δημιουργηθεί στην κοινή γνώμη και στους ενδιαφερόμενους ολόκληρη η εικόνα του προβλήματος και δημιουργήθηκε και παίρνουμε την ευθύνη να κάμουμε τη διαφορά που υπάρχει να λύσουμε έναν γόρδιο δεσμό, δε λέω να κόψουμε και τουλάχιστον για φέτος να προχωρήσουμε σε διαδικασίες μαζικών διορισμών. Η κυβέρνηση είχε δεσμευτεί ότι οι πρώτες διαδικασίες διορισμού που θα υπάρξουν αφορά την υγεία, την εκπαίδευση και το σύστημα κοινωνικής αλληλεγγύης.
Περισσότερα εκπαιδευτικά νέα εδώ.