Οι εξετάσεις των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Β΄), ξεκινούν με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων θα αναρτώνται στην ιστοσελίδα www.minedu.gov.gr αλλά και στην ιστοσελίδα του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου www.sch.gr.
Τι πρέπει να έχουν μαζί τους οι μαθητές στις Πανελλήνιες 2016
Το δελτίο του εξεταζόμενου
Την αστυνομική του ταυτότητα ή διαβατήριο
Δυο στυλό διαρκείας (χρώματος μπλε ή μαύρου), μολύβι, γομολάστιχα, γεωμετρικά όργανα, μολύβι, γομολάστιχα.
Όποιος επιθυμεί μπορεί να έχει μαζί του ένα μπουκαλάκι νερό ή αναψυκτικό
Αν εντοπιστεί μαθητής με κινητό θα βρεθεί αντιμέτωπος με σοβαρές κυρώσεις, το πιθανότερο είναι να του μηδενίσουν το γραπτό.
Τα ίδια ισχύουν για τα σκονάκια και την αντιγραφή.
Τέλος, δεν επιτρέπεται η χρήση υπολογιστικών μηχανών και διορθωτικού (blanco).
Κατά τη διάρκεια της εξέτασης...
• Διαβάζουμε τα θέματα 2 φορές τουλάχιστον. Την πρώτη φορά διαβάζουμε συνήθως επιπόλαια και μας διαφεύγουν πράγματα .
• Αρχίζουμε με την ερώτηση που ξέρουμε καλύτερα και προχωράμε στις υπόλοιπες χωρίς να καταναλώνουμε χρόνο σε μια δύσκολη ερώτηση ή ένα δύσκολο για μας θέμα.
• Χρησιμοποιούμε το πρόχειρο, όχι για να απαντήσουμε πλήρως τα θέματα αλλά για το «σκελετό» των απαντήσεων. Μη σπαταλήσετε το χρόνο σας σ' αυτό, είναι επικίνδυνο.
• Γράφουμε καθαρά χωρίς μουντζούρες, προσέχουμε την ορθογραφία και το συντακτικό.
• Καταναλώνουμε ολόκληρο τον χρόνο των γραπτών εξετάσεων, δεν βιαζόμαστε να βγούμε.
• Ελέγχουμε τις απαντήσεις, διορθώνουμε με ηρεμία τα λάθη μας.
Μετά το τέλος της εξέτασης
• Το μόνο που πρέπει να σας απασχολεί είναι το επόμενο μάθημα. Μην αναλωθείτε στο τι κάνατε στο προηγούμενο.
Οκτώ λάθη προς αποφυγή για τη Νεοελληνική Γλώσσα
Η αδυναμία κατανόησης των ζητουμένων, κυρίως, αλλά και του είδους του επικοινωνιακού λόγου που πρέπει να χρησιμοποιήσουν οι μαθητές οδηγούν σε σοβαρά λάθη, όπως:
1. Η προβολή μιας φανερά παράλογης ή ακαθόριστης θέσης.
2. Η έλλειψη προσπάθειας για λογική τεκμηρίωση μιας ορθής θέσης.
3. Η εκφραστική φτώχεια που συχνά συνοδεύεται από τη μονότονη επανάληψη λέξεων και εκφράσεων.
4. Η απεραντολογία με επαναλήψεις νοημάτων.
5. Η εκφραστική ανομοιομορφία, η φλυαρία, ο ρητορισμός, ο επιφανειακός εκφραστικός πλούτος.
6. Η μη ορθή χρήση των σημείων στίξης, οι συχνές διαγραφές λέξεων, οι μουντζούρες.
7. Η έλλειψη καθορισμένης πορείας και η άτακτη παράθεση των σκέψεων.
8. Η κυκλική πορεία στην ανάπτυξη που την επαναφέρει στο σημείο αφετηρίας με επαναλήψεις και «αναμασήματα».
2. Η έλλειψη προσπάθειας για λογική τεκμηρίωση μιας ορθής θέσης.
3. Η εκφραστική φτώχεια που συχνά συνοδεύεται από τη μονότονη επανάληψη λέξεων και εκφράσεων.
4. Η απεραντολογία με επαναλήψεις νοημάτων.
5. Η εκφραστική ανομοιομορφία, η φλυαρία, ο ρητορισμός, ο επιφανειακός εκφραστικός πλούτος.
6. Η μη ορθή χρήση των σημείων στίξης, οι συχνές διαγραφές λέξεων, οι μουντζούρες.
7. Η έλλειψη καθορισμένης πορείας και η άτακτη παράθεση των σκέψεων.
8. Η κυκλική πορεία στην ανάπτυξη που την επαναφέρει στο σημείο αφετηρίας με επαναλήψεις και «αναμασήματα».
Περισσότερα θέματα για τις Πανελλαδικές εδώ.