Χτες οι μαθητές διαγωνίστηκαν στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Η ημέρα τελείωσε με άρωμα Παπανούτσου και λίγα tweets τα οποία τρόλαραν το θέμα "φιλίας και κοινωνικά δίκτυα".
Οι περίπου 103.000 υποψήφιοι έκαναν το πρώτο τους βήμα για να διεκδικήσουν την είσοδό τους στις 69.985 διαθέσιμες θέσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μία προσπάθεια όπου γίνεται κάτω από τεράστιο άγχος και πίεση.
Οι δυνατές "επιδόσεις" των μαθητών δεν χτίζονται στα πολυπαιγμένα "και τις βόλτες του έκανε" και τις "παρέες του είχε" αλλά στη πρέσα του εξεταστικοκεντρικού συστήματος που μέσα από αυτό δημιουργούνται άλογα κούρσας και ουραγοί.
Βάρβαρο σύστημα από όλες τις απόψεις. Βάρβαρο γιατί οι υποψήφιοι μπαίνουν στον πανελλαδικό πάγκο του χασάπη όπου αν δεν πετύχουν, αυτό μπορεί να κρίνει πολλά για όλη τους την ζωή.
Βίαιο και παράλογο να κρίνεται κάποιος όχι γι'αυτό που είναι αλλά από την "επίδοση" του σε μία και μόνο φορά
Ο μπαλτάς κόβει και ράβει ανεξαρτήτως κοινωνικής προέλευσης, εφοδίων και αφετηρίας περνώντας τα "άλογα κούρσας" και αφήνοντας έξω τους "ουραγούς".
Δίπλα στα όλο και λιγότερα «άλογα κούρσας» με τα 18άρια και τα 19άρια που τινάζουν τις επιδόσεις στον αέρα, διαμορφώνονται οι «ουραγοί», μια μεγάλη ομάδα (ίσως η μεγαλύτερη μετά τη Μεταπολίτευση) παιδιών, κυρίως από τα λαϊκά στρώματα (γόνοι αγροτών, εργατών, μικροϋπαλλήλων κ.λπ.) οι οποίοι έχουν γυρίσει την πλάτη στη σχολική εκπαίδευση σαν απάντηση στο γεγονός ότι η τελευταία δεν έχει πλέον να τους προσφέρει αυτό που απλόχερα, στο πεδίο των επαγγελματικών προοπτικών, πρόσφερε στο παρελθόν.
Η ημέρα τελείωσε και καλό είναι πέρα από αυτά, τα παιδιά να ξεκουραστούν, να αδειάσει το μυαλό τους, και να πάρουν μια βαθιά αναπνοή για τα επόμενα μαθήματα της Τετάρτης (αρχαία και ιστορία).
Τα στυλό κάτω λοιπόν!
Περισσότερα εκπαιδευτικά νέα εδώ.