Ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης για τις αλλαγές στο Γυμνάσιο: Λιγότερες εξετάσεις, περισσότερος χρόνος για μαθήματα
Τετράμηνα περιγραφικής αξιολόγησης, και όχι τρίμηνα βαθμών στα Γυμνάσια, προανήγγειλε μιλώντας εφ' όλης της ύλης στην "Αυγή" ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης.
Στα Λύκεια προς ώρας δεν αλλάζει κάτι, αφού θα παραμείνουν οι Πανελλαδικές, ώστε "να μην αιφνιδιαστούν γονείς και μαθητές".
Απαρίθμησε στην "Αυγή" και τα τέσσερα συν ένα (για την ιδιωτική εκπαίδευση) νομοθετήματα που έρχονται το καλοκαίρι. όσο για το συνέδριο του κόμματος, υπογράμμισε: "Να δυναμώσει ο κοινωνικός ΣΥΡΙΖΑ, ο πολιτικός ΣΥΡΙΖΑ να πάψει να έχει τον χαρακτήρα συρρικνωμένου κόμματος"
Συνέντευξη στην Μίνα Κωστοπούλου, Αυγή, 5/6/2016
Συνέντευξη στην Μίνα Κωστοπούλου, Αυγή, 5/6/2016
-Κύριε υπουργέ, τι διαφορετικό θα δουν από Σεπτέμβριο μαθητές και γονείς στα σχολεία;
-Μετά από πάρα πολλά χρόνια δίνουμε μάχη να ξεκινήσουν τα μαθήματα με όλα τα βιβλία και όλους τους δασκάλους, να μην χαθεί ούτε μία ώρα. Και το τελευταίο ευρώ που δίνει ο φορολογούμενος για τη λειτουργία του σχολείου θα αξιοποιηθεί στο σχέδιό μας για το σχολείο της ανάπτυξης. Πριν από την κρίση λειτουργούσε ένα πελατειακό κράτος που δεν επέτρεπε τον έγκαιρο σχεδιασμό και τη σωστή εκκίνηση του σχολείου, πόσο μάλλον μέσα στην κρίση. Μιλάμε για ένα στοίχημα σχεδόν επαναστατικό, αν κερδηθεί αυτός ο στόχος. Όταν έχεις χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών, πρέπει να σχεδιάσεις εγκαίρως τις προσλήψεις αναπληρωτών. Αυτό σχεδιάζουμε τώρα δίνοντας τη μάχη να επιστρέψουν στις αίθουσες και εκπαιδευτικού που ετεροαπασχολου΄νται σε διάφορες υπηρεσίες.
Προσπαθούμε, επίσης, να εντάξουμε περισσότερα προνήπια στα νηπιαγωγεία, σχέδιο σημαντικό, ειδικά σε συνθήκες οικονομικής κρίσης, που οι γονείς δεν μπορούν να πληρώνουν ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς.
-Μετά από πάρα πολλά χρόνια δίνουμε μάχη να ξεκινήσουν τα μαθήματα με όλα τα βιβλία και όλους τους δασκάλους, να μην χαθεί ούτε μία ώρα. Και το τελευταίο ευρώ που δίνει ο φορολογούμενος για τη λειτουργία του σχολείου θα αξιοποιηθεί στο σχέδιό μας για το σχολείο της ανάπτυξης. Πριν από την κρίση λειτουργούσε ένα πελατειακό κράτος που δεν επέτρεπε τον έγκαιρο σχεδιασμό και τη σωστή εκκίνηση του σχολείου, πόσο μάλλον μέσα στην κρίση. Μιλάμε για ένα στοίχημα σχεδόν επαναστατικό, αν κερδηθεί αυτός ο στόχος. Όταν έχεις χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών, πρέπει να σχεδιάσεις εγκαίρως τις προσλήψεις αναπληρωτών. Αυτό σχεδιάζουμε τώρα δίνοντας τη μάχη να επιστρέψουν στις αίθουσες και εκπαιδευτικού που ετεροαπασχολου΄νται σε διάφορες υπηρεσίες.
Προσπαθούμε, επίσης, να εντάξουμε περισσότερα προνήπια στα νηπιαγωγεία, σχέδιο σημαντικό, ειδικά σε συνθήκες οικονομικής κρίσης, που οι γονείς δεν μπορούν να πληρώνουν ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς.
-Τι πραγματικά αλλάζει στο Ολοήμερο;
-Ιδρύουμε τον ενιαίο τύπο ολοήμερου δημοτικού σχολείου, που εξασφαλίζει την εκπαιδευτική ισότητα για όλα τα παιδιά σε ολόκληρη τη χώρα. εμπλουτίζονται τα προγράμματα όλων των σχολείων με νέα μαθήματα, που μέχρι σήμερα δίνονται μόνο στο ένα τρίτο των σχολείων. Επιδιώκουμε συνθήκες εκπαιδευτικής ισότητας, με εμπλουτισμό όλων των σχολείων με νέα αντικείμενα. Για λόγους παιδαγωγικούς κάθε μέρα τα μαθήματα θα τελειώνουν στις 13:15, στο εξάωρο. Το επτάωρο, και μάλιστα σε κτίρια μη λειτουργικά, είναι εξοντωτικό για τα παιδιά. Μετά θα ακολουθεί το Ολοήμερο μέχρι τις 4 το απόγευμα, στο οποίο ο δάσκαλος θα βοηθάει τα παιδιά στη μελέτη των μαθημάτων τους.
Μας είπαν ότι καταργούμε το Ολοήμερο, ενώ εμείς το αναβαθμίζουμε, γιατί μέχρι τώρα δεν ήταν εξασφαλισμένη η ύπαρξη δασκάλου για τη μελέτη. Επρόκειτο περισσότερο για φύλαξη και στην καλύτερη περίπτωση για δημιουργική απασχόληση. Πρέπει πάντως να σημειώσουμε ότι στην ελληνική οικογένεια δεν υπάρχει κουλτούρα Ολοήμερου σχολείου. Μόνο το 10% των μαθητών και μαθητριών πηγαίνει στο Ολοήμερο και αυτοί όχι ολόκληρη τη χρονιά. Θέλουμε να λειτουργήσουμε το ολοήμερο για τα παιδιά τνω οικογενειών που οι γονείς τους εργάζονται ή είναι και οι δύο άνεργοι, καθώς και για μονογονεϊκές οικογένειες και τις ευπαθείς ομάδες. Η πρωινή ζώνη και φέτος θα λειτουργήσει εκεί όπου είναι αναγκαία.
-Ιδρύουμε τον ενιαίο τύπο ολοήμερου δημοτικού σχολείου, που εξασφαλίζει την εκπαιδευτική ισότητα για όλα τα παιδιά σε ολόκληρη τη χώρα. εμπλουτίζονται τα προγράμματα όλων των σχολείων με νέα μαθήματα, που μέχρι σήμερα δίνονται μόνο στο ένα τρίτο των σχολείων. Επιδιώκουμε συνθήκες εκπαιδευτικής ισότητας, με εμπλουτισμό όλων των σχολείων με νέα αντικείμενα. Για λόγους παιδαγωγικούς κάθε μέρα τα μαθήματα θα τελειώνουν στις 13:15, στο εξάωρο. Το επτάωρο, και μάλιστα σε κτίρια μη λειτουργικά, είναι εξοντωτικό για τα παιδιά. Μετά θα ακολουθεί το Ολοήμερο μέχρι τις 4 το απόγευμα, στο οποίο ο δάσκαλος θα βοηθάει τα παιδιά στη μελέτη των μαθημάτων τους.
Μας είπαν ότι καταργούμε το Ολοήμερο, ενώ εμείς το αναβαθμίζουμε, γιατί μέχρι τώρα δεν ήταν εξασφαλισμένη η ύπαρξη δασκάλου για τη μελέτη. Επρόκειτο περισσότερο για φύλαξη και στην καλύτερη περίπτωση για δημιουργική απασχόληση. Πρέπει πάντως να σημειώσουμε ότι στην ελληνική οικογένεια δεν υπάρχει κουλτούρα Ολοήμερου σχολείου. Μόνο το 10% των μαθητών και μαθητριών πηγαίνει στο Ολοήμερο και αυτοί όχι ολόκληρη τη χρονιά. Θέλουμε να λειτουργήσουμε το ολοήμερο για τα παιδιά τνω οικογενειών που οι γονείς τους εργάζονται ή είναι και οι δύο άνεργοι, καθώς και για μονογονεϊκές οικογένειες και τις ευπαθείς ομάδες. Η πρωινή ζώνη και φέτος θα λειτουργήσει εκεί όπου είναι αναγκαία.
-Γράφετε ότι η ΝΔ αλλάζει θέση και τάσσεται υπέρ ενός τύπου Δημοτικού Σχολείου. Πως το σχολιάζετε;
-Η ΝΔ και ο κ. Μητσοτάκης ψάχνουν εναγωνίως να κρύψουν το σκληρό νεοφιλελεύθερο πρόσωπό τους πίσω από μία δήθεν μεταρρυθμιστική μάσκα. Πρέπει να μας εξηγήσουν γιατί τώρα υποστηρίζουν τον έναν τύπο Δημοτικού σχολείου, όταν πριν από λίγο καιρό μας κατηγορούσαν ακριβώς γι αυτό το μέτρο λέγοντας ότι έτσι προωθούμε την "εξίσωση προς τα κάτω". Ακόμη περιμένουμε τον κ.Μητσοτάκη να ζητήσει συγγνώμη μετά την καθολική αποδοκιμασία για όσα είπε στο συνέδριο της ΝΔ για τους μαθητές "πελάτες" των σχολείων.
-Η ΝΔ και ο κ. Μητσοτάκης ψάχνουν εναγωνίως να κρύψουν το σκληρό νεοφιλελεύθερο πρόσωπό τους πίσω από μία δήθεν μεταρρυθμιστική μάσκα. Πρέπει να μας εξηγήσουν γιατί τώρα υποστηρίζουν τον έναν τύπο Δημοτικού σχολείου, όταν πριν από λίγο καιρό μας κατηγορούσαν ακριβώς γι αυτό το μέτρο λέγοντας ότι έτσι προωθούμε την "εξίσωση προς τα κάτω". Ακόμη περιμένουμε τον κ.Μητσοτάκη να ζητήσει συγγνώμη μετά την καθολική αποδοκιμασία για όσα είπε στο συνέδριο της ΝΔ για τους μαθητές "πελάτες" των σχολείων.
-Από την Καλλιθέα προαναγγείλατε δωρεάν γεύματα σε πάνω από 30.000 μαθητές. Είναι εφικτό;
-Έχουμε ήδη σχεδιασμό με το υπουργείο Κοινωνικής Αλληλεγγύης να αυξηθούν από 12.000 παιδιά σήμερα, τα οποία σιτίζονται, σε υπερπολλαπλάσιο αριθμό που θα έχον είτε γάλα, είτε δεκατιανό είτε ζεστό φαφητό. Ξεκινάμε με τις περιοχές όπου υπάρχει αυξημένο ποσοστό φτώχειας.
-Έχουμε ήδη σχεδιασμό με το υπουργείο Κοινωνικής Αλληλεγγύης να αυξηθούν από 12.000 παιδιά σήμερα, τα οποία σιτίζονται, σε υπερπολλαπλάσιο αριθμό που θα έχον είτε γάλα, είτε δεκατιανό είτε ζεστό φαφητό. Ξεκινάμε με τις περιοχές όπου υπάρχει αυξημένο ποσοστό φτώχειας.
-Τι θα αλλάξετε στα Γυμνάσια;
-Τα Γυμνάσια έχουν και αυτά καταντήσει εξεταστικά κέντρα. Αφενός υπάρχει καταιγισμός ωριαίων διαγωνισμάτων στα δύο πρώτα τρίμηνα, αφετέρου κλείνουν ένα μήνα νωρίτερα εξαιτίας των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων σχεδόν σε όλα τα μαθήματα. Η βασική παρέμβαση σε αυτή την κατεύθυνση θα είναι ο δραστικός περιορισμός των μαθημάτων που θα εξετάζονται στη λήξη της σχολικής χρονιάς, ώστε να παραταθεί ο χρόνος διδασκαλίας τουλάχιστον μέχρι το τέλος του Μαϊου. Για να αλλάξει βέβαια η φυσικογνωμία των Γυμνασίων δεν αρκεί αυτό. Πρέπει να αναμορφωθεί το πρόγραμμα σπουδών, καθώς και ο τρόπος διδασκαλίας. Ως πρώτο βήμα θα δούμε, λοιπόν, από Σεπτέμβριο έναν εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης. Θα επανεξεταστεί δηλαδή η σειρά προσέγγισης φαινομένων και εννοιών, θα αφαιρεθούν περιττές λεπτομέρειες ή αλληλοεπικαλύψεις μεταξύ μαθηημάτων ή τάξεων. Ο εξορθολογισμός αυτός θα μειώσει την έκταση της ύλης, ώστε να είναι εφικτή η εμβάθυνση στα σημαντικά της σημεία και κυρίως να είναι εφικτή η διδασκαλία με ενεργητική συμμετοχή των παιδιών. Είναι προφανές ότι η μάθηση με ενεργητική εμπλοκή των μαθητών και των μαθητριών απαιτεί περισσότερο χρόνο από τις διαλέξεις των εκπαιδευτικών. Αυτόν τον επιπλέον χρόνο θέλουμε να εξασφαλίσουμε. Έτσι θα γίνει το μάθημα και ελκυστικότερο και αποδοτικότερο.
-Τα Γυμνάσια έχουν και αυτά καταντήσει εξεταστικά κέντρα. Αφενός υπάρχει καταιγισμός ωριαίων διαγωνισμάτων στα δύο πρώτα τρίμηνα, αφετέρου κλείνουν ένα μήνα νωρίτερα εξαιτίας των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων σχεδόν σε όλα τα μαθήματα. Η βασική παρέμβαση σε αυτή την κατεύθυνση θα είναι ο δραστικός περιορισμός των μαθημάτων που θα εξετάζονται στη λήξη της σχολικής χρονιάς, ώστε να παραταθεί ο χρόνος διδασκαλίας τουλάχιστον μέχρι το τέλος του Μαϊου. Για να αλλάξει βέβαια η φυσικογνωμία των Γυμνασίων δεν αρκεί αυτό. Πρέπει να αναμορφωθεί το πρόγραμμα σπουδών, καθώς και ο τρόπος διδασκαλίας. Ως πρώτο βήμα θα δούμε, λοιπόν, από Σεπτέμβριο έναν εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης. Θα επανεξεταστεί δηλαδή η σειρά προσέγγισης φαινομένων και εννοιών, θα αφαιρεθούν περιττές λεπτομέρειες ή αλληλοεπικαλύψεις μεταξύ μαθηημάτων ή τάξεων. Ο εξορθολογισμός αυτός θα μειώσει την έκταση της ύλης, ώστε να είναι εφικτή η εμβάθυνση στα σημαντικά της σημεία και κυρίως να είναι εφικτή η διδασκαλία με ενεργητική συμμετοχή των παιδιών. Είναι προφανές ότι η μάθηση με ενεργητική εμπλοκή των μαθητών και των μαθητριών απαιτεί περισσότερο χρόνο από τις διαλέξεις των εκπαιδευτικών. Αυτόν τον επιπλέον χρόνο θέλουμε να εξασφαλίσουμε. Έτσι θα γίνει το μάθημα και ελκυστικότερο και αποδοτικότερο.
-Άρα φέτος δεν θα δοθούν βαθμοί στο τρίμηνο;
-Φέτος θα λειτουργήσουν τετράμηνα στο Γυμνάσιο και όχι τρίμηνα. είναι και αυτό ένα μέτρο που θα περιορίζει τον εξεταστικό φόρτο. Γιατί ενώ μέχρι και τον Φεβρουάριο έπρεπε με το σύστημα των τριμήνων να έχουν πραγματοποιηθεί δύο ωριαία διαγωνίσματα ανά γνωστικό αντικείμενο, τώρα θα προβλέπεται μέχρι τον Ιανουάριο μόνο ένα. Ταυτόχρονα, οι εκπαιδευτικοί θα έχουν περισσότερο χρόνο για να γνωρίσουν τους μαθητές και τις μαθήτριές τους πριν καταθέσουν επίσημη βαθμολογία. Έτσι φέτος είναι εφικτό να προωθήσουμε την περιγραφική αξιολόγηση, πιλιτικά βέβαια, σε ορισμένα σχολεία, καθώς απαιτείται επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και δοκιμή στην πράξη του συστήματος περιγραφικής αξιολόγησης που θα προτείνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Πρέπει όμως να συζητήσουμε κι άλλες αλλαγές. Όπως για παράδειγμα αν βοηθάει στο Γυμνάσιο τα παιδιά το να κάνουν πιο πολλές ώρες Αρχαία Ελληνικά στο πρωτότυπο κείμενο από Νέα Ελληνικά. Βοηθάει αυτό τους μαθητές στη διατύπωση των νοημάτων τους; Γιατί τα παιδιά δεν μπορούν να εκφαρστούν ορθά;
Γιατί επιβιώνει ο λειτουργικός αναλφαβητισμός; Ποιες είναι οι συνέπειες από το πολυπολιτισμικό πολύγλωσσο περιβάλλον, αλλά κυρίως από την κυριαρχία της εικόνας, του λεγόμενου οπτικού πολιτισμού; Τέτοια και άλλα ερωτήματα θα απασοχλήσουν τον επόμενο χρόνο έναν νέο δημόσιο διάλογο για τη γλωσσική διδασκαλία, ενώ στη συνέχεια ο διάλογος θα επεκταθεί και στην Ιστορία, τα Μαθηματικά, τις φυσικές επιστήμες.
-Φέτος θα λειτουργήσουν τετράμηνα στο Γυμνάσιο και όχι τρίμηνα. είναι και αυτό ένα μέτρο που θα περιορίζει τον εξεταστικό φόρτο. Γιατί ενώ μέχρι και τον Φεβρουάριο έπρεπε με το σύστημα των τριμήνων να έχουν πραγματοποιηθεί δύο ωριαία διαγωνίσματα ανά γνωστικό αντικείμενο, τώρα θα προβλέπεται μέχρι τον Ιανουάριο μόνο ένα. Ταυτόχρονα, οι εκπαιδευτικοί θα έχουν περισσότερο χρόνο για να γνωρίσουν τους μαθητές και τις μαθήτριές τους πριν καταθέσουν επίσημη βαθμολογία. Έτσι φέτος είναι εφικτό να προωθήσουμε την περιγραφική αξιολόγηση, πιλιτικά βέβαια, σε ορισμένα σχολεία, καθώς απαιτείται επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και δοκιμή στην πράξη του συστήματος περιγραφικής αξιολόγησης που θα προτείνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Πρέπει όμως να συζητήσουμε κι άλλες αλλαγές. Όπως για παράδειγμα αν βοηθάει στο Γυμνάσιο τα παιδιά το να κάνουν πιο πολλές ώρες Αρχαία Ελληνικά στο πρωτότυπο κείμενο από Νέα Ελληνικά. Βοηθάει αυτό τους μαθητές στη διατύπωση των νοημάτων τους; Γιατί τα παιδιά δεν μπορούν να εκφαρστούν ορθά;
Γιατί επιβιώνει ο λειτουργικός αναλφαβητισμός; Ποιες είναι οι συνέπειες από το πολυπολιτισμικό πολύγλωσσο περιβάλλον, αλλά κυρίως από την κυριαρχία της εικόνας, του λεγόμενου οπτικού πολιτισμού; Τέτοια και άλλα ερωτήματα θα απασοχλήσουν τον επόμενο χρόνο έναν νέο δημόσιο διάλογο για τη γλωσσική διδασκαλία, ενώ στη συνέχεια ο διάλογος θα επεκταθεί και στην Ιστορία, τα Μαθηματικά, τις φυσικές επιστήμες.
-Το Λύκειο θα ενταχθεί στην υποχρεωτική εκπαίδευση;
-Στόχος μας είναι η 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. Έχει κατατεθεί στον εθνικό διάλογο για την Παιδεία η πρόταση για ένα πρώτο βήμα επέκτασης της υποχρεωτικής εκπαίδευσης με τη θέσπιση ενός τετράχρονου Γυμνασίου. Η πρόταση αυτή θα μελετηθεί. Σίγουρα δε η προσπάθειά μας για αναβάθμιση των Επαγγελματικών Λυκείων είναι στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της υποχρεωτικότητας του Λυκείου, με στόχο τον περιορισμό της μαθητικής διαρροής. Το ζήτημα του Λυκείου είναι πρόβλημα ουσίας, όχι τύπων. Κι αυτό γιατί τα παιδιά που επιλέγουν σήμερα τεχνική εκπαίδευση φοιτούν σε Λύκεια που μέχρι τώρα η πολιτεία δεν τα αντιμετώπιζε ως ισότιμα. Με την αναβάθμιση που επιχειρούμε προχωράμε προς το Ενιαίο Σχολείο Θεωρίας και Πράξης.
-Στόχος μας είναι η 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. Έχει κατατεθεί στον εθνικό διάλογο για την Παιδεία η πρόταση για ένα πρώτο βήμα επέκτασης της υποχρεωτικής εκπαίδευσης με τη θέσπιση ενός τετράχρονου Γυμνασίου. Η πρόταση αυτή θα μελετηθεί. Σίγουρα δε η προσπάθειά μας για αναβάθμιση των Επαγγελματικών Λυκείων είναι στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της υποχρεωτικότητας του Λυκείου, με στόχο τον περιορισμό της μαθητικής διαρροής. Το ζήτημα του Λυκείου είναι πρόβλημα ουσίας, όχι τύπων. Κι αυτό γιατί τα παιδιά που επιλέγουν σήμερα τεχνική εκπαίδευση φοιτούν σε Λύκεια που μέχρι τώρα η πολιτεία δεν τα αντιμετώπιζε ως ισότιμα. Με την αναβάθμιση που επιχειρούμε προχωράμε προς το Ενιαίο Σχολείο Θεωρίας και Πράξης.
-Όλα αυτά που λέτε θα γίνουν χωρίς αύξηση των δαπανών για την παιδεία;
-Είναι εύστοχη η ερώτηση, γιατί πράγματι το 2,8% του ΑΕΠ που δαπανούμε σήμερα είναι λίγο. Όμως οι προηγούμενοι είχαν συμφωνήσει να πέσει στο 1,9% του ΑΕΠ. Θέλουμε να αυξηθούν οι δαπάνες στο μέσο όρο της Ευρωζώνης. Κι αυτό θα εκφραστεί πρώτα με τους διορισμούς μόνιμου προσωπικού που θα κάνουμε του χρόνου, ώστε να σταματήσει και το καθεστώς της "πολιτικής ομηρείας" των αναπληρωτών.
-Είναι εύστοχη η ερώτηση, γιατί πράγματι το 2,8% του ΑΕΠ που δαπανούμε σήμερα είναι λίγο. Όμως οι προηγούμενοι είχαν συμφωνήσει να πέσει στο 1,9% του ΑΕΠ. Θέλουμε να αυξηθούν οι δαπάνες στο μέσο όρο της Ευρωζώνης. Κι αυτό θα εκφραστεί πρώτα με τους διορισμούς μόνιμου προσωπικού που θα κάνουμε του χρόνου, ώστε να σταματήσει και το καθεστώς της "πολιτικής ομηρείας" των αναπληρωτών.
-Πάντως φέτος με αναπληρωτές θα προχωρήσουμε. Για πόσους μιλάμε;
-Θα είναι χιλιάδες οι αναπληρωτές με βάση τις ανάγκες των σχολείων. Ακόμη στοιχεία δεν υπάρχουν, τέλος Ιουνίου θα τελειώσει ο προγραμματισμός και αναμένεται να είναι ανάλογος ο αριθμός με εκείνον των περασμένων χρόνων. Ξεκινάμε παράλληλα και διάλογο για τον διορισμό του μόνιμου προσωπικού θέλοντας να ικανοποιήσουμε το αίτημα όσων εκπαιδευτικών δούλευαν για χρόνια, δίνοντας όμως την ευκαιρία και σε πτυχιούχους των τελευτάιων ετών να δοκιμαστούν μέσα στις τάξεις.
-Θα είναι χιλιάδες οι αναπληρωτές με βάση τις ανάγκες των σχολείων. Ακόμη στοιχεία δεν υπάρχουν, τέλος Ιουνίου θα τελειώσει ο προγραμματισμός και αναμένεται να είναι ανάλογος ο αριθμός με εκείνον των περασμένων χρόνων. Ξεκινάμε παράλληλα και διάλογο για τον διορισμό του μόνιμου προσωπικού θέλοντας να ικανοποιήσουμε το αίτημα όσων εκπαιδευτικών δούλευαν για χρόνια, δίνοντας όμως την ευκαιρία και σε πτυχιούχους των τελευτάιων ετών να δοκιμαστούν μέσα στις τάξεις.
-Από την Καλλιθέα μιλήσατε για αλλαγές στην πρόσβαση στην Τριτοβάθμια. Σε τι ορίζοντα;
-Δεν θα αλλάξει τίποτα για τη χρονιά που έρχεται. Όποια ριζική αλλαγή θα γίνει θα αφορά τους μαθητές και τις μαθήτριες που θα έχουν τουλάχιστον δύο χρόνια μπροστά τους μέχρι την αποφοίτηση από το Λύκειο. Σε κάθε περίπτωση δεν θα αιφνιδιάσουμε γονείς και μαθητές.
-Δεν θα αλλάξει τίποτα για τη χρονιά που έρχεται. Όποια ριζική αλλαγή θα γίνει θα αφορά τους μαθητές και τις μαθήτριες που θα έχουν τουλάχιστον δύο χρόνια μπροστά τους μέχρι την αποφοίτηση από το Λύκειο. Σε κάθε περίπτωση δεν θα αιφνιδιάσουμε γονείς και μαθητές.
Περισσότερα εκπαιδευτικά νέα εδώ.