«Μπάσκετ ορθογραφίας» : Μια τεχνική για την αντιμετώπιση της δυσορθογραφίας

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0



Η ανάπτυξη της ορθογραφημένης γραφής των παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίεςακολουθεί την ίδια αναπτυξιακή πορεία με αυτή των παιδιών χωρίς μαθησιακά προβλήματα, εκτός του ότι γίνεται σε διαφορετικούς χρόνους και έχει διαφορετικό ρυθμό. Με άλλα λόγια οι μαθητές μεΜαθησιακές Δυσκολίες χρησιμοποιούν στρατηγικές ανάλογες με αυτές μικρότερων απ’ αυτά παιδιών.
Αυτό δε θα πρέπει να σημαίνει ότι αρκεί να δώσουμε λίγο παραπάνω χρόνο στα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες. Χρειάζεται διαφορετική αντίληψη και προσέγγιση στη διδασκαλία, αφού πρώτα αποκλειστούν αίτια, όπως η κακή διδασκαλία, το περιβάλλον, η φωνολογική ενημερότητα, κ.τ.λ.
Μια αποτελεσματική και διασκεδαστική τεχνική για την αντιμετώπιση των δυσκολιών του μαθητή στην ορθογραφία είναι το «Μπάσκετ ορθογραφίας».
Παίρνουμε δύο καλάθια σκουπιδιών και ορίζουμε έναν βασικό κανόνα ορθογραφίας για κάθε καλάθι, π.χ. τα ρήματα που τελειώνουν σε -αινω και οι εξαιρέσεις τους σε -ενω
basket
Έπειτα δίνουμε στο παιδί καρτέλες με λέξεις όπου λείπει ένα μέρος τους. Το μέρος αυτό αφορά τον κανόνα ορθογραφίας που θέλουμε να διδάξουμε. Δίνουμε μία καρτέλα τη φορά.
karteles-dysorthografia
Ζητάμε από το παιδί να φτιάξει μπάλες τσαλακώνοντας τις καρτέλες και να τις ρίξει στο σωστό καλάθι.
wrinkled-crumpled-paper-1196284
Κάθε σωστή ρίψη είναι ένας πόντος. Κερδίζει αυτός που θα μαζέψει τους περισσότερους πόντους.
Θα πρέπει να τονιστεί ότι η συνεχής κι αδιάκοπη αντιγραφή λέξεων δε βοηθά στη δυσορθογραφία. Αντιθέτως, κουράζει και δημιουργεί αρνητικά συναισθήματα στο παιδί για τη διδασκαλία της ορθογραφίας. Επομένως, ο πιο αποτελεσματικός τρόπος αντιμετώπισης των δυσκολιών του παιδιού στην ορθογραφία είναι οι διασκεδαστικές δραστηριότητες και η πολυαισθητηριακή προσέγγιση.
Φώτης Παπαναστασίου
Ειδικός Παιδαγωγός
MSc Σχολική ΨΥχολογία
Περισσότερες συμβουλές εδώ.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)