Αυτά είναι μερικά από τα πιο συνηθισμένα λάθη των παιδιών με δυσλεξία στη γραφή:
Μπερδεύουν τα γράμματα που μοιάζουν (π-τ, θ-φ, β-θ, ζ-ξ, π-κ, ζ-σ )
Παραλείπουν γράμματα (ζωγαφίζω αντί ζωγραφίζω)
Παραλείπουν συλλαβές (τραζι αντί τραπέζι)
Προσθέτουν συλλαβές (μολυλυβι αντί μολύβι)
Προσθέτουν συλλαβές (μολυλυβι αντί μολύβι)
Αντιστρέφουν τη σειρά των γραμμάτων στα δίψηφα ή τρίψηφα (πέρτα αντί πέτρα)
Αντικαθιστούν λέξεις με άλλες που μοιάζουν οπτικά
Δεν βάζουν τελείες
Αντιστρέφουν γράμματα ή αριθμούς- καθρεπτική γραφή (π.χ. 3 με ε)Μπερδεύουν τα γράμματα που μοιάζουν (π-τ, θ-φ, β-θ, ζ-ξ, π-κ, ζ-σ )
Δεν ξεκινούν την πρόταση με κεφαλαίο γράμμα
Γράφουν το άρθρο ή το σύνδεσμο "και" δύο φορές (πήρα το το τετράδιο)
Ξεχνούν λέξεις, συνήθως τα άρθρα και μάλιστα δεν εντοπίζουν την παράλειψη τους, ακόμα και όταν διαβάζουν (βάζω μολύβι στο θρανίο)
Κάνουν πολλά ορθογραφικά λάθη
Γνωρίζουν τους κανόνες ορθογραφίας αλλά δεν τους γενικεύουν, δεν τους τηρούν όταν γράφουν
Κάνουν ορθογραφικά λάθη, ακόμα και στην αντιγραφή
Κάνουν "άσχημα" γράμματα- μερικές φορές δυσανάγνωστα
Δεν βάζουν τόνους
Δεν τηρούν τα διαστήματα ανάμεσα στις λέξεις- κολλάνε τις λέξεις μεταξύ τους ή γράφουν αραιά τα γράμματα και τις συλλαβές μιας λέξης
Τα γράμματα έχουν διαφορετικά μεγέθη και σχήματα
Τα γράμματα "πετούν" πάνω από τη γραμμή του τετραδίου
Τα γράμματα "πετούν" πάνω από τη γραμμή του τετραδίου
Γράφουν πολύ αργά
Δυσκολεύονται πολύ στην αντιγραφή- χρειάζονται πολύ χρόνο και κάνουν λάθη
Δεν τηρούν τα περιθώρια και τις γραμμές των τετραδίων
Η γραπτή έκφραση είναι πολύ απλή, συχνά μπερδεμένη, χωρίς σωστή σωστή
Στη γραπτή έκφραση ξεφεύγουν από το θέμα
Ο ελεύθερος γραπτός λόγος περιέχει μικρές και σύντομες προτάσεις ή το εντελώς αντίθετο, τεράστιες προτάσεις, ασύνδετες μεταξύ τους!