Στην πρώτη μας συνεδρία με τον Μ στην ερώτηση μου αν γνωρίζει τι είναι Ρήμα μου απάντησε πολύ σωστά ότι είναι οι λέξεις που δείχνουν ότι κάποιος κάνει κάτι. Όταν του ζήτησα να μου πει ένα ρήμα μου απάντησε τη λέξη "κάλτσα". Τον ρώτησα γιατί μου απάντησε αυτή τη λέξη και η απάντηση του ήταν: "Μα, δείχνει ότι κάνουμε κάτι, τη κάλτσα τη φοράμε!"
Για να βοηθήσουμε το παιδί με Δυσλεξία να αναπτύξει τη δεξιότητα να ξεχωρίζει τους όρους της Γλώσσας πρέπει να κατασκευάζουμε ασκήσεις που δεν θυμίζουν τη λογική των σχολικών ασκήσεων γραμματικής οι οποίες τις περισσότερες φορές το αφήνουν σε σύγχυση. Το παιδί με Δυσλεξία δυσκολεύεται στη "βαθιά γνώση τη γλώσσας" (Δ. Μαυρομμάτη).
Για αυτό το λόγο σε ένα πρόγραμμα παρέμβασης για παιδιά με Δυσλεξία προτεραιότητα μας είναι το παιδί να καταλάβει το λειτουργικό ρόλο των όρων της Γλώσσας με τρόπους βιωματικούς, συμμετοχικούς, αισθητηριακούς, κιναισθητικούς.
Οι παρακάτω ασκήσεις: "Μπορώ να ....." βοηθούν σε αυτό το σκοπό ώστε να ξεμπερδευτεί με απλό τρόπο!
~Μπορώ να.... (ουσιαστικά)
Μπορώ να μαγειρέψω ___________________.
Μπορώ να διαβάσω _____________________.
Μπορώ να γράψω ______________________.
Μπορώ να καβαλήσω ___________________.
Μπορώ να σβήσω ______________________.
Μπορώ να κλείσω ______________________.
Μπορώ να ανοίξω ______________________.
Μπορώ να ανάψω ______________________.
Μπορώ να κάψω _______________________.
Μπορώ να βρέξω _______________________.
Μπορώ να χτενίσω ______________________.
Μπορώ να σκουπίσω _____________________.
Μπορώ να τραβήξω ______________________.
Μπορώ να βάψω _________________________.
Μπορώ να θεραπεύσω _____________________.
Μπορώ να πιάσω _________________________.
Μπορώ να οδηγήσω ______________________.
Μπορώ να απλώσω _______________________.
Μπορώ να δω ____________________________.
Μπορώ να δέσω __________________________.
~Μπορώ να.... (ρήματα)
Μπορώ να __________________ πορτοκάλι.
Μπορώ να __________________ καρέκλα.
Μπορώ να __________________ καπέλο.
Μπορώ να __________________ ουρανό.
Μπορώ να __________________ γράμμα.
Μπορώ να __________________ νερό.
Μπορώ να __________________ ραβδί.
Μπορώ να __________________ κατεύθυνση.
Μπορώ να __________________ κονσέρβα.
Μπορώ να __________________ χταπόδι.
Μπορώ να __________________ ζωγραφιά.
Μπορώ να __________________ χέρια.
Μπορώ να __________________ σπίτι.
Μπορώ να __________________ σκυλάκι.
Μπορώ να __________________ κατσίκα.
Μπορώ να __________________ ανακοίνωση.
Μπορώ να __________________ φόρεμα.
Μπορώ να __________________ φλογέρα.
Μπορώ να __________________ ψάρι.
Tip:
Με τον ίδιο τρόπο μπορείτε να δουλέψετε τα Επίθετα & Επιρρήματα!
Άσπα Μητρακάκη, Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος, http://dyslexiaathome.blogspot.gr/
Περισσότερες συμβουλές εδώ.