Μια άσκηση που βελτιώνει την ικανότητα κατηγοριοποίησης και ανάκλησης λέξεων!
Ένα σημαντικό πρόβλημα το οποίο αντανακλάται στα γραπτά των Δυσλεξικών παιδιών είναι το φτωχό λεξιλόγιο και η δυσκολία ανάκλησης λέξεων απο τη μνήμη τους. Λέξεις που ήδη γνωρίζουν δεν θα φανούν σχεδόν ποτέ στο γραπτό τους εφόσον επαναλαμβάνουν συνήθως το ίδιο περιορισμένο λεξιλόγιο.
Με ασκήσεις όπως και η παραπάνω, που σκοπό έχουν να κάνουν το παιδί να κατηγοριοποιήσει τις λέξεις που γνωρίζει, να τις θυμηθεί και να τις χρησιμοποιήσει, αποδεικνύονται πολύ βοηθητικές. Ένα πρόγραμμα παρέμβασης πρέπει να εφοδιάζει το Δυσλεξικό παιδί με μεγάλη ποικιλία απο τέτοιες ασκήσεις.
Άσκηση: Γράφουμε ουσιαστικά που δηλώνουν επαγγελματίες. Εξηγούμε ότι όλοι αυτοί χρειάζεται να έχουν κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ώστε να θεωρούνται "καλοί" ή "κακοί" στη δουλειά τους. Έπειτα ζητάμε απο το παιδί να σκεφτεί και να γράψει τέτοιες λέξεις.
Ο τρόπος για να το βοηθήσουμε να θυμηθεί περισσότερες λέξεις είναι κάνοντας ερωτήσεις κατεύθυνσης. Για παράδειγμα: "Σκέψου όλα αυτά που ΔΕΝ πρέπει να κάνει ένας οδηγός στο δρόμο". Μετά βοηθήστε το να μετατρέψει αυτά που είπε σε επίθετα!
Tip:
Αν κάποιο Δυσλεξικό παιδί αδυνατεί έντονα να θυμηθεί λέξεις. Δείξτε εικόνες που απεικονίζουν τους ανθρώπους που γράψατε και βοηθήστε το να "φανταστεί"!
Άσπα Μητρακάκη