Οι γραπτές εργασίες αποτελούν τον "εφιάλτη" για πολλούς μαθητές καθώς είτε δεν έχουν αρκετή έμπνευση για να απαντήσουν τα ζητούμενα της εργασίας, είτε δεν έχουν καταλάβει επαρκώς το θέμα είτε δεν νιώθουν σίγουροι ότι μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτή την σχολική απαίτηση.
Η προετοιμασία για να γράψει ο μαθητής είναι το πρώτο στάδιο της γραφικής διαδικασίας και περιλαμβάνει όλα τα πράγματα που πρέπει κάνει προκειμένου να είναι έτοιμος να γράψει για πρώτη φορά ένα κείμενο εξηγεί ο Αλεξάνδρου Στράτος. Εργοθεραπευτής. Κέντρο ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ. Αν έχει καθορίσει ο δάσκαλος το θέμα της γραπτής εργασίας, ο μαθητής καλό θα είναι να είναι βέβαιος ότι έχει καταλάβει ακριβώς τι σου ζητείται και τι πρέπει να κάνει. Σε αντίθετη περίπτωση, ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσει είναι να ρωτήσες στον εαυτό του τις παρακάτω ερωτήσεις:
Για τι πράγμα να γράψω;Αυτή είναι μια ερώτηση για το θέμα αυτού που θα γράψεις. Εάν επιλέξεις κάτι που σε ενδιαφέρει, αυτό που θα γράψεις είναι πιο πιθανό να είναι περισσότερο ενδιαφέρον για τον αναγνώστη.
Γιατί θέλω να γράψω για αυτό;Αυτή είναι μια ερώτηση σχετικά με το σκοπό της γραφής σου και συνδέεται με το πρώτο ερώτημα. Εδώ είναι μερικοί από τους πιθανούς λόγους που μπορεί να πρέπει να φτιάξεις ένα γραπτό κείμενο:
– να εξηγήσεις
– να ενημερώσεις / καθοδηγήσεις
– να περιγράψεις
– να αφηγηθείς
– να πείσεις
– να κινηθείς
-να διασκεδάσεις / ψυχαγωγήσεις
-να ζητήσεις
Μάλιστα μας αποκαλύπτει και την Ακροστοιχίδα που θα κάνει το γράψιμο μιας σχολικής εργασίας να μην μοιάζει "βουνό"
Μη ξεχάσεις να ακολουθήσεις στο μυαλό σου τα παρακάτω βήματα στο γράψιμο. Απλά,κοίταξε την ακροστοιχίδα και αρχικά σβήνε κάθε βήμα που ολοκληρώνεις μέχρι να το συνηθίσεις:
Γ Γυρίζω το σώμα μου έτσι ώστε να έχω σωστή θέση εργασίας (συνήθως καθιστή)
Ρ Ρωτάω το σώμα μου και το μυαλό μου εάν είναι έτοιμο (κάνω «ζέσταμα»)
Α Αποφασίζω αυτό που πρέπει να γράψω (σκέφτομαι καλά το θέμα)
Π Παίρνω το εργαλείο που θα γράψω (μολύβι, στυλό, μαρκαδοράκι) και το κρατάω
Τ Τώρα ξεκινάω να γράφω!
Η Η ορθογραφία μου με νοιάζει όσο και η σύνταξή μου
Ε Έχω εξασφαλίσει ότι τα γράμματά μου είναι ευανάγνωστα από τον άλλον
Ρ Ρέει η γραφή μου αλλά είναι καλό να σταματήσω για να δω τι έχω γράψει έως τώρα
Γ Γυρίζει η σκέψη μου στο τι έχω ακόμα να γράψω
Α Αναδιοργανώνομαι! Συνεχίζω όπως είχα αρχίσει.
Σ Στο τέλος, ξαναδιαβάζω το ερώτημα ή ξανα-σκέφτομαι το θέμα
Ι Ίσως να έχω κάποιες αβλεψίες, ξαναδιαβάζοντας θα τις βρω και θα τις διορθώσω
Α Αν τελείωσα, κλείνω το τετράδιό μου ή παραδίδω το κείμενο
Ρ Ρωτάω το σώμα μου και το μυαλό μου εάν είναι έτοιμο (κάνω «ζέσταμα»)
Α Αποφασίζω αυτό που πρέπει να γράψω (σκέφτομαι καλά το θέμα)
Π Παίρνω το εργαλείο που θα γράψω (μολύβι, στυλό, μαρκαδοράκι) και το κρατάω
Τ Τώρα ξεκινάω να γράφω!
Η Η ορθογραφία μου με νοιάζει όσο και η σύνταξή μου
Ε Έχω εξασφαλίσει ότι τα γράμματά μου είναι ευανάγνωστα από τον άλλον
Ρ Ρέει η γραφή μου αλλά είναι καλό να σταματήσω για να δω τι έχω γράψει έως τώρα
Γ Γυρίζει η σκέψη μου στο τι έχω ακόμα να γράψω
Α Αναδιοργανώνομαι! Συνεχίζω όπως είχα αρχίσει.
Σ Στο τέλος, ξαναδιαβάζω το ερώτημα ή ξανα-σκέφτομαι το θέμα
Ι Ίσως να έχω κάποιες αβλεψίες, ξαναδιαβάζοντας θα τις βρω και θα τις διορθώσω
Α Αν τελείωσα, κλείνω το τετράδιό μου ή παραδίδω το κείμενο
Περισσότερες συμβουλές εδώ.