Ανάκληση λέξεων και εμπλουτισμός του γραπτού λόγου είναι δυο δύσκολα κεφάλαια για τα παιδιά με Δυσλεξία και Μαθησιακές δυσκολίες. Ο τρόπος για να θυμούνται και να εφαρμόζουν πρέπει να είναι πιο σωματοποιημένος και να συνδεθεί με εικόνες και βιωματικές εμπειρίες.
Για αυτό λοιπόν η παρακάτω άσκηση προσπαθεί, με τη χρήση των εικόνων ως μεσολαβητές, να βοηθήσει τα παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες να συνδέσουν τις αισθήσεις τους με τα κατάλληλα επίθετα.
Άσκηση: Εκτυπώνετε σχέδια απο διάφορα ουσιαστικά και γράφετε μέσα φράσεις για κάθε μια απο τις 5 αισθήσεις. Το παιδί θα πρέπει ανάλογα να συμππληρώσει με το αντίστοιχο επίθετο δίνοντας έτσι πληροφορίες για κάθε ουσιαστικό.
Παράδειγμα 1
Κάθε φράση συμπληρώνεται απο ένα επίθετο! |
Παράδειγμα 2
Με αυτή τη μορφή δίνεται η άσκηση στο παιδί! |
Tip:
Αν για κάποιο ουσιαστικό δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν όλες οι αισθήσεις (πχ. τραπέζι) τότε μπορείτε να ζητήσετε να γράψει περισσότερα επίθετα για τις αισθήσεις που ήδη έχετε χρησιμοποιήσει!
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος, dyslexiaathome.blogspot.gr
Περισσότερες συμβουλές εδώ.