Πολλές φορές σε ένα πρόγραμμα παρέμβασης για παιδιά με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες χρειάζεται να προσαρμόσεις στη διδακτική εμπειρία παιχνίδια, δραστηριότητες, βιβλία. Αυτό κινητοποιεί το παιδί και συμβάλει στην ανατροφοδότηση του μαθησιακού υλικού, που είναι κάτι εξαιρετικά απαραίτητο. Ο αυτοσχεδιασμός και η δημιουργία νέων ασκήσεων χρησιμοποιώντας "εργαλεία" που τα παιδιά ήδη γνωρίζουν μπορούν να βοηθήσουν στην ενεργητικότερη συμμετοχή του παιδιού.
Μια τέτοια προσπάθεια προσαρμογής είναι και η Τρίλιζα με λέξεις! Σε αυτή την άσκηση δουλεύουμε την οπτική διάκριση και σκοπός του παιχνιδιού παραμένει ο ίδιος.
Άσκηση: Η εφαρμογή της άσκησης είναι πολύ απλή. Επιλέγετε κάθε φορά δυο λέξεις και νικάει όποιος καταφέρει να κάνει πρώτος τρίλιζα! Οι λέξεις που θα επιλεχθούν κάθε φορά πρέπει να εξυπηρετούν το πρόγραμμα ειδικής αγωγής για το συγκεκριμένο παιδί και τα κριτήρια παραμένουν οι ιδιαίτερες δυσκολίες που αντιμετωπίζει.
Οι ομάδες λέξεων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν είναι:
- Μικρές άκλιτες λέξεις πχ. για, που, πως
- Λέξεις της μορφής /σύμφωνο-φωνήεν/ πχ. νερό, ποτήρι, παράθυρο
- Λέξεις με διπλό συμφωνικό σύμπλεγμα πχ. τρένο, βάφτιση, πολυθρόνα
- Λέξεις με /-ου/ πχ. τούλι, κουλούρι
- Λέξεις με τελικό σίγμα πχ. γάμος
- Λέξεις με διπλό συμφωνικό σύμπλεγμα και τελικό σίγμα πχ. δρόμος
- Λέξεις με δυο διπλά συμφωνικά συμπλέγματα πχ. προσβολή
- Λέξεις με δίψηφα σύμφωνα πχ. κάμπος, γκάζι, λαρύγγι, γάντι, τσέπη, τζάμι
- Λέξεις με τριπλό συμφωνικό σύμπλεγμα πχ. στράβωμα
- Λέξεις με δίψηφα φωνήεντα πχ. λειρί, χυμοί, γυναίκα
- Λέξεις με συνδυασμούς /αυ-ευ/ πχ. αυλάκι, ελεύθερος
- Λέξεις με /σμ, σβ, σγ/ πχ. ζάλισμα, σβούρα, σγουρός
- Λέξεις με /ια/ πχ. βραδιά
Tip:
Αν είστε γονείς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε λέξεις μέσα απο βιβλία που διαβάζετε μαζί!
Απευθύνεται: Σε παιδιά με Δυσλεξία/Μαθησιακές δυσκολίες που χρειάζονται ενίσχυση της οπτικής τους διάκρισης σε επίπεδο λέξεων. Εφαρμόζεται απο θεραπευτές, εκπαιδευτικούς, γονείς.
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος, dyslexiaathome.blogspot.gr
Περισσότερες συμβουλές εδώ.