Με τον όρο δευτερεύοντα μαθήματα εννοώ την ιστορία, γεωγραφία, φυσική, κοινωνική και πολιτική αγωγή, όλα τα μαθήματα δηλαδή που το παιδί πρέπει να μάθει "απ'έξω"! Συχνά αυτά τα μαθήματα δυσκολεύουν πολύ τους μαθητές και ειδικά αυτούς που έχουν μαθησιακές δυσκολίες. Γράφω λοιπόν μερικές συμβουλές που εμπειρικά έχω δει ότι έχουν θετικά αποτελέσματα.
1. Καταρχήν ξεχωρίστε τα πιο σημαντικά σημεία του μαθήματος ώστε να εκεί να επικεντρωθεί και ο μαθητής για να μειωθεί λίγο η έκταση των στοιχείων που πρέπει να μάθει.
2. Κάντε ένα σχεδιάγραμμα του μαθήματος, γράφοντας μόνο τα πιο βασικά σημεία του, χρησιμοποιώντας διαφορετικά χρώματα, αριθμούς, βελάκια, σχήματα.
3. Όταν είναι εφικτό, σχεδιάστε μαζί με το παιδί μια εικόνα από το μάθημα. π.χ. Αν η Ιστορία αναφέρεται σε κάποια μάχη, ζωγραφίστε μια σκηνή από την μάχη
ή αν αναφέρεται σε έναν ήρωα, τότε φανταστείτε τον και ζωγραφίστε τον! Δίπλα από τη ζωγραφιά μπορείτε να γράψετε τα σημαντικότερα του μαθήματος. Αυτό μπορεί να γίνει για όλα τα δευτερεύοντα μαθήματα!
ή αν αναφέρεται σε έναν ήρωα, τότε φανταστείτε τον και ζωγραφίστε τον! Δίπλα από τη ζωγραφιά μπορείτε να γράψετε τα σημαντικότερα του μαθήματος. Αυτό μπορεί να γίνει για όλα τα δευτερεύοντα μαθήματα!
4. Μπορείτε επίσης ψάχνοντας στο διαδίκτυο να βρείτε και να τυπώσετε σχετικές εικόνες. Στην Γεωγραφία για παράδειγμα βοηθούν πολύ οι χάρτες. Θα εκπλαγείτε με το τι υλικό μπορείτε να βρείτε αλλά και πόσο θα αρέσει στα παιδιά το μάθημα!
5. Προσπαθήστε να κάνετε το μάθημα διασκεδαστικό! π.χ. Στη Φυσική κάντε πειράματα, στην Ιστορία "ζήστε" στην εποχή που αναφέρεται το μάθημα δημιουργώντας παιχνίδια ρόλων με φανταστικούς διαλόγους εμπνευσμένους πάντα από το μάθημα. Όρεξη να υπάρχει και θα βρείτε πολλά περισσότερα από αυτά που αναφέρω ενδεικτικά.
6. Αν ο γονιός λέει "ουφ πια πάλι Ιστορία"....μην περιμένετε το παιδί να πει "αχ τι ωραία, έχω να μάθω Ιστορία"!! Μεταδώστε στα παιδιά αγάπη και ενδιαφέρον για κάθε μάθημα. Δείξτε στα παιδιά ότι το κάθε μάθημα έχει την αξία του και για πιο λόγο είναι σημαντικό να μαθαίνει.