Σε μια έκθεση όταν το παιδί με Δυσλεξία προσπαθεί να αναπτύξει ένα χαρακτήρα πολύ σύντομα θα πει: "Δεν ξέρω τι άλλο να γράψω!" Συνήθως μέσα σε λίγες προτάσεις νιώθει ότι έχει εξαντλήσει το θέμα και ότι δεν υπάρχει κάτι άλλο να "πει". Οι λόγοι που συμβαίνει αυτό είναι πολλοί: το φτωχό λεξιλόγιο, η δυσκολία στη σύνταξη του γραπτού λόγου, η αδυναμία να εξελίξει τις σκέψεις του σιγά, σιγά ώστε να χτίσει ένα κείμενο αναλύοντας το θέμα μέσα απο διάφορους τομείς.
Η μεγαλύτερη βοήθεια που μπορείτε να προσφέρετε σε ένα παιδί με Δυσλεξία είναι πάντα η οργάνωση της σκέψης του. Στις εκθέσεις για την ανάλυση ενός προσώπου εφοδιάστε το με δομημένες φράσεις και δείξτε του πως να τις χρησιμοποιεί ώστε ο χαρακτήρας να ξεδιπλωθεί αναδεικνύοντας έτσι τα περισσότερα χαρακτηριστικά του.
~Τομείς που αναφέρουμε για το πρόσωπο:
Αγαπημένα φαγητά
Καλύτεροι φίλοι
Αγαπημένα βιβλία
Αγαπημένες ταινίες
Ταλέντα
Χόμπι
Αθλήματα που κάνει
Τι θέλει να γίνει
Ανησυχίες
Μυστικά
Παραξενιές
Δυσκολίες που έχει ξεπεράσει
Τι δεν του αρέσει
Τι τον εκνευρίζει
Τι τον στενοχωρεί
Όνειρα που έχει
~ Φράσεις έκφρασης:
Το αγαπημένο του....
Σιχαίνεται το....
Λατρεύει να.....
Ενθουσιάζεται πολύ όταν...
Το όνειρο του είναι...
Τον κάνει χαρούμενο να...
Θυμώνει αρκετά όταν...
Δεν του αρέσει καθόλου...
Τρελαίνεται όταν...
Είναι χαρισματικός στο...
Έχει ταλέντο στο...
Είναι καλύτερος στο....
Ξεχωρίζει στο....
Η μεγαλύτερη του παραξενιά είναι...
Όλοι τον αγαπούν για....
Tip:
Προσπαθείστε να κάνετε αυτή την άσκηση γραπτού λόγου αναλύοντας αρχικά έναν ήρωα παραμυθιού που γνωρίζει καλά!
Άσπα Μητρακάκη