Στην εποχή που ζούμε οι ξένες γλώσσες είναι πλέον απαραίτητες, αφού είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση.
Πολλοί γονείς αγχώνονται για να βρουν ακόμη και παιδικό σταθμό που μαθαίνει στα παιδιά μια ξένη γλώσσα, έστω και σε βασικο επίπεδο, ενώ όλοι σχεδον αγχώνονται για το ποια είναι η κατάλληλη ηλικία για να ξεκινήσει το παιδί τους την εκμάθηση τοσο της πρώτης όσο και της δεύτερης γλώσσας.
Βασική προϋπόθεση για την κατανόηση μιας ξένης γλώσσας είναι πρώτα η απόκτηση όσο το δυνατόν περισσότερων γνώσεων τη μητρική του γλώσσα, ταυτόχρονα με την ακουστική του αντίληψη που πρέπει να είναι προηγμένη. Πράγμα που σημαίνει, ότι στα 3-6 χρόνια το παιδάκι μπορεί να αρχίσει να κατανοεί βασικές έννοιες μέσα από τραγούδι, ποιήματα και παιχνίδι. Και αυτό θα γίνει περισσότερο με τις αισθήσεις του παρά με τις μαθησιακές δεξιότητες.
Για αυτό και το υλικό που θα χρησιμοποιηθεί, στα παιδιά προσχολικής ηλικίας, θα πρέπει να είναι βασισμένο στα ενδιαφέροντα και τις εμπειρίες του παιδιού, με χρήση εικόνας και ήχου. Η νηπιακή και προσχολική ηλικία είναι μια καλή περίοδος για να αρχίσουν να έρχονται απλώς σε επαφή με μια ξένη γλώσσα και να τη μαθαίνουν εμπλουτίζοντας το λεξιλόγιό τους με ξένες λέξεις.
Για αυτό και το υλικό που θα χρησιμοποιηθεί, στα παιδιά προσχολικής ηλικίας, θα πρέπει να είναι βασισμένο στα ενδιαφέροντα και τις εμπειρίες του παιδιού, με χρήση εικόνας και ήχου. Η νηπιακή και προσχολική ηλικία είναι μια καλή περίοδος για να αρχίσουν να έρχονται απλώς σε επαφή με μια ξένη γλώσσα και να τη μαθαίνουν εμπλουτίζοντας το λεξιλόγιό τους με ξένες λέξεις.
Η νηπιακή και προσχολική ηλικία είναι μια καλή περίοδος για να αρχίσουν να έρχονται απλώς σε επαφή με μια ξένη γλώσσα και να τη μαθαίνουν εμπλουτίζοντας το λεξιλόγιό τους με ξένες λέξεις. - See more at: http://www.imommy.gr/nipia/education/article/83/pote-na-mathei-ksenh-glwssa/#sthash.SpTmsCgD.dpuf
Η νηπιακή και προσχολική ηλικία είναι μια καλή περίοδος για να αρχίσουν να έρχονται απλώς σε επαφή με μια ξένη γλώσσα και να τη μαθαίνουν εμπλουτίζοντας το λεξιλόγιό τους με ξένες λέξεις. - See more at: http://www.imommy.gr/nipia/education/article/83/pote-na-mathei-ksenh-glwssa/#sthash.SpTmsCgD.dpuf
Στην ηλικία των 6-7 τα παιδιά βρίσκονται πλέον σε καλό επίπεδο γλωσσικής ωρίμανσης και μπορούν να ξεκινήσουν τη συστηματική εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας, με γραπτό λόγο και γραμματικούς κανόνες.
Σύμφωνα με την άποψη πολλών εκπαιδευτικών, η κατάλληλη ηλικία για να έρθει ένα παιδί σε μια πρώτη επαφή με μια ξένη γλώσσα είναι η προσχολική. Για να ξεκινήσει ουσιαστικά την εκμάθησή της, είναι μετά τη Β΄ Δημοτικού, όταν θα έχει ήδη καταφέρει να αποκτήσει μια γενική γνώση της μητρικής του γλώσσας. Θα γνωρίζει καλά από γραφή και ανάγνωση, ενώ θα έχει έρθει σε επαφή με άλλα γραμματικά φαινόμενα, και έτσι θα μπορεί να αφομοιώσει και μια ξένη γλώσσα.
Σύμφωνα με την άποψη πολλών εκπαιδευτικών, η κατάλληλη ηλικία για να έρθει ένα παιδί σε μια πρώτη επαφή με μια ξένη γλώσσα είναι η προσχολική. Για να ξεκινήσει ουσιαστικά την εκμάθησή της, είναι μετά τη Β΄ Δημοτικού, όταν θα έχει ήδη καταφέρει να αποκτήσει μια γενική γνώση της μητρικής του γλώσσας. Θα γνωρίζει καλά από γραφή και ανάγνωση, ενώ θα έχει έρθει σε επαφή με άλλα γραμματικά φαινόμενα, και έτσι θα μπορεί να αφομοιώσει και μια ξένη γλώσσα.
Οσο για την έναρξη και μιας δεύτερης ξένης γλώσσας, συνήθως, η ένταξη γίνεται στην Ε΄ Δημοτικού, τώρα πια είναι υποχρεωτική η εκμάθησή της στο σχολείο.
Οσο για το τι μπορείτε να κάνετε εσείς:
Διαβάστε παραμύθια ή άλλα βιβλία αν είναι μεγαλύτερο, παίξτε με κάρτες στη γλώσσα που μαθαίνει, τραγουδήστε, ζωγραφίστε και γενικά, κάντε το παιδί να «νιώσει» τη γλώσσα που μαθαίνει.
Χρησιμοποιείστε μουσική και ρυθμό. Η μουσική είναι ένας τρόπος για να κινητοποιηθεί όλος ο εγκέφαλος.
Χρησιμοποιείστε την αφή, την όραση και τις υπόλοιπες αισθήσεις όπου είναι δυνατόν. Κάντε τη φύση αίθουσα διδασκαλίας. Βγείτε έξω και αφήστε το παιδί να αγγίξει, να μυρίσει και να ακούσει καθώς μαθαίνει.
Συνδέστε ήχους και εικόνες. Πείτε πολλές φορές τους ήχους που συνδέονται με τις συγκεκριμένες εικόνες είτε είναι λέξεις είτε είναι γράμματα.
Σε κάθε περίπτωση και όσο περνάει από το χέρι σας, βοηθήστε το παιδί σας ανάλογα με το αναπτυξιακό του επίπεδο.
Χρησιμοποιείστε μουσική και ρυθμό. Η μουσική είναι ένας τρόπος για να κινητοποιηθεί όλος ο εγκέφαλος.
Χρησιμοποιείστε την αφή, την όραση και τις υπόλοιπες αισθήσεις όπου είναι δυνατόν. Κάντε τη φύση αίθουσα διδασκαλίας. Βγείτε έξω και αφήστε το παιδί να αγγίξει, να μυρίσει και να ακούσει καθώς μαθαίνει.
Συνδέστε ήχους και εικόνες. Πείτε πολλές φορές τους ήχους που συνδέονται με τις συγκεκριμένες εικόνες είτε είναι λέξεις είτε είναι γράμματα.
Σε κάθε περίπτωση και όσο περνάει από το χέρι σας, βοηθήστε το παιδί σας ανάλογα με το αναπτυξιακό του επίπεδο.
Περισσότερα θέματα για τα σχολεία εδώ.