Οι μαθησιακές δυσκολίες στα Μαθηματικά μπορούν να εκφραστούν με πολλούς τρόπους. Μερικά από τα πιο συνήθη συμπτώματα αφορούν στην ακολουθία βημάτων, στην κατανόηση των εκφωνήσεων των μαθηματικών προβλημάτων, στην αποκωδικοποίηση των μαθηματικών συμβόλων, στην απομνημόνευση της προπαίδειας, στις νοερές πράξεις, στη μαθηματική ορολογία.
Η σύνδεση της μαθηματικής σκέψης με τη καθημερινή ζωή του μαθητή και η κατάκτηση των μαθηματικών εννοιών μέσα από εναλλακτικούς τρόπους μάθησης είναι οι άξονες πάνω στους οποίους σχεδιάζεται ένα πρόγραμμα παρέμβασης σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στα Μαθηματικά.
Η εικονοποίηση των μαθηματικών πράξεων είναι μια από τις πιο αποτελεσματικές μεθόδους! Η άσκηση συνδυάζει την εικονοποίηση της Πράξης (πρόσθεση) και τη Κιναίσθηση (χάντρες).
Κατεβάστε & Εκτυπώστε δείγμα της άσκησης εδώ!
1ο βήμα:
Γράφουμε προσθέσεις στα post it χαρτάκια και τα τοποθετούμε στο τραπέζι, μπροστά στο παιδί.
2ο βήμα:
Κάτω από κάθε πρόσθεση βάζουμε από ένα χρωματιστό pipe cleaner.
3ο βήμα:
Σε κάθε pipe cleaner το παιδί πρέπει να περάσει τόσες χάντρες όσες λέει η "κάθε" πρόσθεση. Αν η πρόσθεση λέει 4+7 τότε θα πρέπει να περάσει 4 χάντρες ενός χρώματος και 7 ενός διαφορετικού χρώματος. Στο τέλος μετράει όλες τις χάντρες και λέει το νούμερο. Με αυτό το τρόπο το παιδί μπορεί να δει πως αλλάζει, μεγαλώνει με κάθε χάντρα το σύνολο.
4ο βήμα:
Προσπαθήστε αφού έχετε κάνει αρκετές από τις παραπάνω προσθέσεις να προτρέψετε το παιδί να κάνει πρόσθεση Νοερά. Εξηγήστε ότι τώρα μπορεί να φανταστεί στο μυαλό του την εικόνα με τις χάντρες. Μπορεί να βάζει χάντρες με το μυαλό και να τις μετρά!
Κατεβάστε & Εκτυπώστε δείγμα της άσκησης εδώ!
Πρόσθετα οφέλη:
- Ενίσχυση της Προσοχής & Συγκέντρωσης σε παιδιά με ΔΕΠ-Υ
- Εκτόνωση κινητικής ανησυχίας μέσα απο τη Κίνηση
- Εκπαίδευση στη Λεπτή κινητικότητα
- Συντονισμός χεριού-ματιού
Άσπα Μητρακάκη