Η γραφική αναπαράσταση των γραμμάτων πολλές φορές δυσκολεύει τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
Η δεξιότητα των παιδιών για αυτόματη ανάκληση στη μνήμη της φόρμας κάθε γράμματος εμφανίζεται ελλιπής σε παιδιά με Δυσλεξία/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Άμεση συνέπεια αυτής της δυσκολίας είναι η κακογραφία, η δυσκολία να ακολουθήσουν τις γραμμές του τετραδίου, τα μεγάλα γράμματα κα. Έτσι ενώ αυτή η δυσκολία δεν συνδυάζεται με την ευφυΐα του παιδιού η απόδοση του μειώνεται και κάθε γραπτή δραστηριότητα οδηγεί σε έντονη κόπωση και άρνηση.
Στα προγράμματα παρέμβασης σκοπός είναι να εναρμονιστεί η ενίσχυση της φόρμας (εικόνας) των γραμμάτων και λέξεων μέσα από ευχάριστες μαθησιακές εμπειρίες. Σε αυτή την άσκηση τα γράμματα γίνονται τρισδιάστατα, φαίνεται η τοποθέτηση τους στο χώρο με επιτυχία και το παιδί με γραφικές δυσκολίες μπορεί να δει καθαρά: Ποιο γράμμα σηκώνεται, ποιο πέφτει και ποιο κάθεται!
Υλικά: lego, μαύρος μαρκαδόρος
Υλικά! |
Λέξη με γράμμα που σηκώνεται! |
Λέξη με γράμμα που πέφτει και γράμμα που σηκώνεται! |
Συμπληρώνει με το σωστό lego το γράμμα που λείπει! |
Κατεβάστε & εκτυπώστε δείγμα της άσκησης με λέξεις για γραφή με lego εδώ!
Tip:
Διαλέξτε λέξεις που παρουσιάζουν ποικιλομορφία στη γραφημική τους αναπαράσταση!
Άσπα Μητρακάκη